/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
rotte spærring i træ
Fra : svendgiversen
Vist : 264 gange
55 point
Dato : 13-02-17 17:59

Vi fodrer fugle her om vinteren i vort kirsebær træ.
Sidste år fodrede jeg også lidt på jorden og vi fik rotter.

Nu, kun oppe i kirsebær træet, men der drysser lidt ved siden af.

Min kone påstår at rotter kan kravle op ad en lodret stamme,
og i går så hun, vist kun en mus, gøre det, op til foderbrættet.

Men det må da være let at forhindre denne klatring,
gode råd til en afspærring af klatre opturen rundt om træet efterlyses?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-17 18:04

Sæt en plade op rundt om træet, som skibene brugte i gamle dage på deres anker tove

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-17 19:16

Jeg kender ikke de pågældende anker tove plader,
men ved, at når de kloge rotter forlader skibet, gør det samme...

Jeg har selvfølgelig overvejet en plade rundt om træet,
men tror de bare klatrer over.

Så jeg har overvejet noget mere drastisk:
Eksempelvis et pig hals bånd til en rottweiler rundt om træet?
Kemikalier, hvilke??
I værste fald et el hegn???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-17 20:33

Citat
men tror de bare klatrer over.

Det eneste det kan holde dem væk...det er bare en rund plade der går 30cm ud fra træet, og uden nogen form for samling som de kan holde fast i.
Samme plade kan også bruges/ udformes som foder brædt/ hus med lidt snilde - det ser måske ikke pænt ud med en plade, men det virker.
Har selv haft rotter på nært hold... og de kan ikke klatre vandret, men rør/træ klarer de uden problemer.
Andre metoder at nakke rotter på:
https://www.youtube.com/results?search_query=rat+trap
Fuck kandu, femte forsøg.

igen
og igen
og
??????????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-17 20:57

hvordan kom du dog igennem?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 13-02-17 21:00

Den plade der her tales om, vi brugte den på skibene, den plade skal formes som en tragt, og så skal den store ende vende ned mod jorden, og så kan de ikke komme op over.
Pladen skal også males hvid, det gør rotten synlig, og det kan de ikke lide.
På havnene rundt om, var alle PULLERTER malet hvide og i en meters omkreds uden om, og så var vi fri for rotter. Håber det kan hjælpe dig. ??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-17 21:58

Rotteplagen er stor i det ganske land
Hvorfor..? Fordi, man tror man gør fuglene en tjeneste ved at fodre dem - det gør man IKKE !!! Man gør rotterne en tjeneste, og derfor er rotter en plage over hele Danmark.

DERFOR, hold op med at fodre fuglene/rotterne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-17 22:46

Citat
Den plade der her tales om, vi brugte den på skibene, den plade skal formes som en tragt, og så skal den store ende vende ned mod jorden, og så kan de ikke komme op over.

Det kan de heller ikke på en vandret plade - tragt formet? måske fordi det er et skib med ´skæv´ tov-føring, så har de mulighed for at hoppe - dem jeg har haft i nærheden var ikke bange for ret meget, ej heller en gas pistol med plasthagl, den/de grinte næsten bare af det
Citat
hvordan kom du dog igennem?

Aner det ikke..

IGEN

Citat
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

Forbindelsen blev nulstillet.
Prøv at:
Kontrollere forbindelsen
Kontrollere din proxy og din firewall
Køre Windows Netværksdiagnosticering
ERR_CONNECTION_RESET

OSV..

Og igen og .... at smide et svar her inde tager op til 10 minutter.. så ikke mere fra mig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-17 22:46

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 55 point
Dato : 13-02-17 23:29
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-17 10:57

Tak for svaret katekismus.

Og jeg har nu hængt en ny foder kurv op i tynd ståltråd fra frithængende gren.

Tak for de rotte sikre råd også fra andre.