/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Erstatning for sild m.m.
Fra : vic200
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 07-02-17 18:08

Ja et rigtig dumt spørgsmål. Vi skal til december have en julefrokost med 100 mennesker eller mere. Jeg har hørt at en del spiser ikke sild, røget ål m.m.
Kan man evt give dem noget andet, når vi andre spiser sild og røget ål?
Hvad kan man evt. tilbyde disse "mærkelige" mennesker?

Vi i bestyrelsen ved det ikke.

Hilsen
vic 200

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-17 19:33

tarteletter
vi har flere gange købt en god hønsekød hos vore lokale slagter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-17 21:50

Hernede i Sønderjylland har man noget der hedder Sur Rib,
det vil fint kunne kompensere for den manglende fiske smag,
ligesom man også kan drikke snaps der til.

http://www.bing.com/search?q=%22sur+rib%22&qs=n&form=QBLH&scope=web&pc=IC05&sp=-1&pq=%22&sc=0-1&sk=&cvid=DD9F9D9CB9E24B6DAC14314EDE1F3C20

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-17 23:15

Det er da godt der ´kun´ er 10 mdr til problemet opstår.
Citat
Vi i bestyrelsen ved det ikke.

Plejer man ikke spørge om de overhovedet kommer osv, samtidig kunne i skrivelsen ligge en Menu, hvor der kan fra/tilvælges mad ønsker.

I gamle dage spiste man med glæde hvad man fik serveret - eller også blev man væk.
Hvis det er muslimer, så bed dem tage eget mad med.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-17 01:33

En julefrokost består sædvanligvis af mange retter med og uden fisk, dem som ikke spiser fisk tager noget andet på tallerkenen, der er ikke behov for specielle hensyn til en bestemt gruppe

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-02-17 11:24

Til silden får i karrysalat og muligvis andre former for salater. Mange tager disse og undlader silden.
Lav fade med halve æg, tomater i både, gnavegrønt i alle afskygninger, så er der noget alle kan sidde og gnave i.
Mange kan spise dåse tun og makrel istedet for sild!
Eller tunsalat, tunmousse.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 09-02-17 09:12

Røget eller gravad laks og røræg - spises af mange - der ellers ikke spiser fisk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-02-17 15:22

Og fiskefilet ikke at forglemme.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 03-03-17 04:37

Tak for svaret ferik. Lyder som en god ide. Det tager jeg op med bestyrelsen.