/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Købe flybillet direkte hos flyselskabet
Fra : Palmen
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 01-02-17 20:00

Vi skal lidt rundt omkring i USA og skal flyve indenrigs

Det er billigere at købe direkte hos de amerikanske flyselskaber på deres hjemmesider end via samtlige danske hjemmesider som tilbyder det, såsom momondo, travelmarket og hvad de ellers hedder.

Ikke meget, men alligevel løber det op i 1700 for de flyrejser vi skal have

Men er der noget at betænke sig i henhold til at købe direkte hos flyselskabet selv ? Amerikansk flyselskab.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 02-02-17 19:38

Den billigere pris kan bero på at flyselskabets "elevatorprise" ikke altid bliver opdateret omgående hos bureauerne.
Jeg har altid booket direkte. Når man åbner bookingsiden kan man anføre afrejserejsedato mellem 24. og 28. februar (eksempel), der vil så dukke et skema op hvor der er forskellige priser i de dage, og de kan skifte næste dag, grunden er at turen er billigere hvis flyet fyldes op (brændstofforbrug), dogholder den ikke attid i byretten hvis der lige før deadline kun er 10 sæder ledige.
Jeg prøvede det for nogle år siden. Jeg var flexibel og bookede en udrejse som var 300 kr billigere end de andre ...........jeg ville også booke hjemturen, fandt en billig, men klokken var blevet lort og jeg var træt, lukkede computeren ned og gik i seng.
Næste morgen ville jeg booke, men den var blevet 600 kr dyrere på få timer ........jeg gik 2 dage frem og fandt en der kun var 200 kr dyrere.
Læs eventuelt bagagegebyrer og afbestillingsregler.

Vil man også booke lejebil bør det ske direkte hos Hertz eller de andre, på hjemmesiden kan man læse samtlige lejebetingelser, forsikring er vigtig.............booker man lejebil ved et bureau sammen med flyet står der kun at billej "følger lokale regler", det har kostet dyrt for et par stykker som bragede ind i en anden bil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-17 09:39

Det er også godt med en selvrisiko forsikring.

Altså fuld forsikring
+ selvrisiko forsikring

Jeg ved ikke om man kan det i USA, men det gør jeg altid i Spanien, Portugal og Grækenland.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-17 14:29

Jeg har så booket direkte hos Aer Lingus, British Airways og Norwegian.
Og kun et par gange samme selskab hjem, også prisen, returbiletter med rabat bruges næsten ikke mere, skulle lige være for forretningsrejsende som har rabatordninger

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 03-02-17 21:33

Tak for svaret LuffeA.