/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom bærbar
Fra : nørd
Vist : 219 gange
300 point
Dato : 01-02-17 16:34

hej.er der nogen der ved hvordan jeg få min 6 årige bærbar,til at køre hurtig igen,den tænker det meste af tiden,så jeg må tit starte forfra,jeg har masser af plads på computeren.
vh nørd

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-02-17 16:40

Højreklik på startbjælken og start joblisten, så kan du se, hvad der kører.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-02-17 17:06

Sæt en ssd i.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-02-17 18:00

Hvilken type nørd er du :), bare en tanke da du spørger om PC problemer.

Når tid er dette grundet Antivirus, korrupte filer eller harddisk, eller forkerte drivers.
Men du giver os ingen information andet end det er en bærbar.
Er det Windows, Linux eller MAC, og hvilken version ?
Sidder SSD i den
Hvor meget RAM / Hukommelse har den

Jeg har fornyeligt løs tilsvarende problem med en CHKDSK på en Windows maskine

Kode
CHKDSK C: /F /V /R

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-02-17 11:00

Kan også skyldes, at PC'en leder efter en fil/filer, som kan være kommet på "afveje", hvorfor maskinen står og søger og søger.

Prøv at læse her: http://www.computerdk.com/Fejlfinding/pc-support/190383.html

Afinstaller programmer du ikke bruger og slut af med at defragmenter harddisken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-17 15:16

Citat
min 6 årige bærbar

Min tanker er dårlige sektorer på disken, kan tjekkes med CHKDSK i kommandoprompt eller med dette, hvor du får flere detaljer om disken:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-02-17 21:28

SSD'er...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-17 20:26

Hva' så "nørd"?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-03-17 20:34

Køb en SSD'er...