/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere printer Canon Pixma
Fra : EiHaBr
Vist : 257 gange
100 point
Dato : 30-01-17 18:36

Canon Pixma MG5150
Jeg har sådan en fyr, og skriver fint ud fra den. Nu er det sådan at jeg vil gerne scanne billeder osv. så var det rart med den fine menu man kan få på pc skærmen og arbejde ud fra den, det virker så fint med andre pc er. Men min pc vil ikke modtage cd beregnet til den. Den siger noget om at printerdriveren er i brug sluk alle programmer og prøv at installere igen. Men det virker ikke det vil den ikke.
Nogen der kender nogle gode ideer til hvad der er galt.
Min pc er ellers en ret god Acer 17" med win 8,1.

På forhånd tak til dem der vil svare.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-01-17 18:43

Måske du skal prøve at slette den eksisterende printersoftware på computeren og dernæst installere den påny...

Det kan være en god idé...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-17 19:22

windows 8.1

klik på vinduet nede til højre
klik så oppe på den lille lup
skriv canon
Nu kan du se om der er noget canon i forvejen

eller læg cd i skuffen og luk
Hvis du ikke når at snuppe den oppe til højre så
wintast+e som går til stifinder
find din CD og højreklik på mssetup og vælg "kør som administrator"
vælg special
og prøv med kun at installere den der hedder "solution menu ex"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-17 20:38

Og du er sikker på at den driver du har er til det styresystem der er på PC'n. Husk at installere driveren, FØR du kobler printeren til maskinen. Hvis du kobler printeren til maskinen inden driverinstallationen beder dig om det, begynder Window sat installere en standarad driver.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-17 01:46
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-02-17 07:42

Jeg tror problemet er at der ligger en installation der gået ged i. Du skal have fjernet den mislykkede installation total inden det kan lykkes. Jeg har selv prøvet balladen, med en mislykket installation, som så spærrer for at man kan køre en ny.

Kontakt Canon support: http://www.canon.dk/support/consumer_products/contact_support/

Citat
Og få den til det system du kører 32/64 bit.
, hvis du har en installations CD / DVD, behøver du ikke bekymre dig om 32 eller 64 bit, det tjekker installationsprogrammet selv. Det er kun hvis du henter de enkelte programmer / driver separat på Canon's hjemmeside, du skal være opmærksom å at få den rigtige downloadet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-17 09:21

EiHaBr

Det er nemmere at hjælpe dig, hvis der kommer lidt tilbagemeldinger.