/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pinterest hvordan fungere det?
Fra : modersvilje
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 30-01-17 14:41

Jeg har denne app (Pinterest) og får alle mulige billeder ind på skærmen, men hvad kan jeg egentlig bruge det til? Jeg kan eksempelvis ikke inddele i kun Europa og hvis jeg ser noget spændende kan jeg ikke komme til en side hvor en eventuel handel kan finde sted, nogle af oplysningerne har arbejdstegninger (mest til træarbejde) med tomme mål (så er det bare med at finde ud af om det er USA- eller GB-tommer)! Det er højst sandsynligt at det er undertegnede der ikke forstår systemet!
Her er det så jeg gerne vil læse om jeres erfaringer med Pinterest!

På forhånd tak,
MV2

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-01-17 21:41

Jeg har ikke selv oprettet mig på pinterest, så jeg ved ikke alt om hvordan det fungerer.

Men det handler om, at man kan oprette sig, og lave en "opslagstavle", hvor man sætter billeder, idéer, opskrifter m.m. Man kan have flere "opslagstavler". Hvis man f.eks. har flere kreative interesser kan man f.eks. lave én med broderi, én med strik, én med hækling o.s.v.

Jeg laver af og til forskellige slags håndarbejde, og bruger pinterest som inspiration, og til at finde opskrifter/vejledninger eller bare billeder.

Hvis man f.eks. googler "crochet" (hækle på engelsk), så kommer der også hits fra pinterest, og derfra kan man lede videre på pinterest.

Håber det giver lidt mening.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-01-17 23:25

Hvis jeg forstår dig rigtig så er pinterest en opskriftsamling på "alt" som har en hobbyfunktion?
MV2

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-01-17 23:37

Citat
Hvis jeg forstår dig rigtig så er pinterest en opskriftsamling på "alt" som har en hobbyfunktion?
MV2

Hmmmm, ikke helt.

Du kan nærmere sammenligne det med hvis vi allesammen havde hver sin (eller flere) store opslagstavle, og hver gang vi ser noget på nettet, som vi synes om/interesserer os for, så "klipper" vi det ud og sætter det på opslagstavlen.

Hvis du har have, og er glad for blomster, så kan du f.eks. lave en "opslagstavle" hvor du sætter billeder af blomster/planter/haveartikler o.l. du finder på nettet.

Hvis du har set dig lidt omkring på pinterest, så har du måske bemærket, at ved nogle hobby-ting er der link til opskriften, med ved andre er der link til en forretning hvor det kan købes, og ved andre er der kun billedet.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-17 11:15

Jeg bruger også kun pinterest som inspirationskilde. Jeg deler ikke og laver ikke opslagstavler!

Mangler jeg en ide til benene på et hjemmelavet træbord, et kradsetræ, kattehule eller noget andet sjovt, ved jeg hvor jeg kan kigge

Her står lidt om hvordan pinterest kan bruges
http://webwoman.dk/pinterest-kom-godt-i-gang/

http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/art5502677/Sådan-kommer-du-i-gang-med-Pinterest

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-01-17 14:43

Jeg ville gerne vide om jeg kan nøjes med pins fra Europa, da hovedparten af hvad jeg ser er fra USA? Den med opslagstavlerne "køber" jeg gerne!
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 05-02-17 12:38

Tak for svaret katekismus.
Politikken giver lidt mening!
MV2