/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Strøtanker
Fra : svendgiversen
Vist : 637 gange
227 point
Dato : 28-01-17 18:10

Vi ser en fantastisk solnedgang her ud over Flensborg fjord, og hvor har vi været heldige.
I modsætning til mange andre, eksempelvis forfulgte og flygtninge.

Positivt at May fik en så fin modtagelse hos Trump,
med gode løfter om en gensidig handelsaftale de to lande imellem.
Så, flere amerikanske end danske kyllinger på det britiske marked.

Jeg er ikke sikker på at vi får en tilsvarende aftale,
eksempelvis synes jeg vi skal ophøre med de mange karikaturer af Trump.

Vanvittigt at bygge en mur tværs over, syd for, USA,
når argumentationen er svag hæves røsten, her hegnet.
Og det er jo ikke det sidste...
Det var primært amerikanske præsidenter, der fik revet muren ned til ehemalige DDR.

Engang emigrerende briter, skandinaver og andre til det nye frie land med nye muligheder,
men tilsyneladende ikke mere.

Efter Brexit skranter EU, og i modsætning til tidligere: America First.

Det giver nye store muligheder for især Kina,
der jo officielt går ind for frihandel, men jo er endnu mere centralt styret end USA.

Og Putin og andre udnytter situationen...

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 237 point
Dato : 28-01-17 18:40

Citat
Vi ser en fantastisk solnedgang her ud over Flensborg fjord, og hvor har vi været heldige.
I modsætning til mange andre, eksempelvis forfulgte og flygtninge.

Det er vel ikke kun held? Kunne det ikke skyldes, at danskerne er en lille homogen stamme, som ikke bekriger hinanden.?

Citat
Engang emigrerende briter, skandinaver og andre til det nye frie land med nye muligheder,
men tilsyneladende ikke mere.

Næh. Dengang emigrerede man af nød. Den nød eksisterer heldigvis ikke længere her.

Kode
Positivt at May fik en så fin modtagelse hos Trump,
med gode løfter om en gensidig handelsaftale de to lande imellem.
Så, flere amerikanske end danske kyllinger på det britiske marked.

Jeg er ikke sikker på at vi får en tilsvarende aftale,

Det er ikke sikkert. Britterne bliver jo nu frie til, at handle på egen hånd, uden indblanding fra Bruxelles. De kan f.eks så osse handle med Rusland, et stort marked. Det må vi ikke for EU. Til stor ærgelse for de danske landmænd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-17 19:14

Hvad er det for et frit land der tales om ??????????????
Så vidt jeg ved, blev Indianerne trynet / jaget væk af det "frie" folk.
De "frie" folk hentede / stjal afrikanere som så blev brugt til slavearbejde for de "frie" folk.
De stjålne afrikaneres efterkommere bliver stadig regnet for underkuet andenrangs mennesker af det "frie" folk.
Med hensyn til Mexikanerne som migrerer til USA, er der nok delte meninger om en mur, for migranterne er jo en billig arbejdskraft, nu hvor det ikke er så nemt at holde slaver.

USA er som et kortspil.............når du har brugt trumfen kan du godt tabe spillet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-17 19:32

Citat
Vi ser en fantastisk solnedgang her ud over Flensborg fjord, og hvor har vi været heldige.
I modsætning til mange andre, eksempelvis forfulgte og flygtninge.
Det gider jeg ikke at argumenterer imod, det har Reset på glimrende vis givet svar på.
Dog kan jeg tilføje; Se Sverige. Sverige er i den grad ved at blive islamiseret, at det bliver det første land i Europa der bliver muslimsk. Så meget for svensk tossegodhed.

Citat
Efter Brexit skranter EU, og i modsætning til tidligere: America First.

Ja skylden for at EU er ved at smuldrer skyldes ene og alene to personer - Nemlig, Barosso og især den virkelighedsfjerne alkoholist Jean Claude Juncker - better known as; Jean Claude Dranker, som sammen med Merkel er ved at islamisere hele EU med sit: "Wir schaffen das"

GB gjorde det eneste rigtige, nemlig, at smutte fra rottereden i tide.
Må det snart ske for DK.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-17 20:47

Middelalderfolket er over os.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-17 21:20

Hvis det er Kina du tænker på så er det ikke vor middelalder,
dengang vi sloges med stenøkser havde de en kultur som i Persien eller Ægypten,
før grækerne og romerne og senere andre sociale stater i Europa. Dem kniber det nu med.

>"Wir schaffen das"

Sjovt nok forstår jeg efterhånden bedre tysk end engelsk her ved Danmarks syd grænse.
og jeg har i perioder haft svært ved at forstå May og andre engelske politikeres lange taler.

Men ros til Trump,
jeg har ikke på noget tidspunkt haft besvær ved at forstå hvad han sagde,
noget andet er hvad det vil komme til at betyde for vort vestlige demokrati?

Nogle siger han har et ordforråd som en tolvårig,
måske tæt på mine engelsk / amerikanske kundskaber, hvis vi ikke lige taler fagsprog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-17 21:44

Middelalderfolket.
Respekterer ikke kvinden som ligeværdig.
Kræver tolerance og respekt men tolererer ikke den samfunds orden de lever godt af.
Bruger religion som magtmiddel.

Danmark og andre europæiske lande, har været alt alt for længe om, at erkende hvad der er ved at ske i europa......................bare fordi man var bange, for at blive kaldt racist.
Jeg taler ikke om fremmede, men om den middelalderkultur, som er ved at overtage hvad der brugt mange mange år på, at opbygge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-01-17 21:54

OK Eyvind, den køber jeg.

Undskyld at jeg misforstod Kina manden, og må demokratiet, også for kvinder,
fortsat leve i Europa...

Her har muslimerne jo et problem og måske også Trump?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 28-01-17 23:04

Citat
Ja skylden for at EU er ved at smuldrer skyldes ene og alene to personer - Nemlig, Barosso og især den virkelighedsfjerne alkoholist Jean Claude Juncker

Jamen er det da ikke bare herligt, at nogle af de EU skiderikker, man foragter aller mest, sansynligvis er skyld i, at butikken lukker. Karma er en bitch.
En anden bitch er EU kommisæren Federica Mogherini (Lyder titlen kommisær ikke som noget fra det hedengangne Sovjeunionen.Nok ikke tilfældigt,)
Jeg vil aldrig nogensinde glemme hendes knæfald for islam.
http://denkorteavis.dk/2015/rystende-udtalelse-fra-eu%C2%B4s-udenrigsminister/

Citat
Undskyld at jeg misforstod Kina manden, og må demokratiet, også for kvinder,
fortsat leve i Europa...

Enig med dig Svend. Jeg har også haft det fint med kvindernes ligeret i vores samfund. Beton/lebbe-socialisterne, vil nok påstå, at der ikke er nogen ligeret. Derfor kan det jo osse undre, at de i høj grad er kvinder der er ousne efter, at invitere verdens mest kvindefjendske kultur hertil.

Citat
Danmark og andre europæiske lande, har været alt alt for længe om, at erkende hvad der er ved at ske i europa......................bare fordi man var bange, for at blive kaldt racist.

Hvis man ikke var tilhænger af globalisering, multikurturalisme, føderalisme og en græseløs verden, var/er man en nazist, facist, nationalist, og sikkert flere andre ting.
Vi, der tillader os, at tænke selv, har længe vidst, at det måtte ende galt(se Tommys henvisning til Sverige højere oppe.)
Derfor er jeg glad for Trups ankomst på den politiske scene, da han kalder en spade for en spade,
og adressere problemet derhen, hvor det er; islam.
Det kan ikke nytte noget, at man ignorerer problemet. Lokalt i DK er de stærkt medvirkende til, at dræne de offentlige kasser, sideløbende underminerer de vores kultur.
Hvis vi ønsker, at bevare vore måde, at leve på, må vi aktivt gå ind og kæmpe for hvad vi har kært.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-17 12:51

Tidligere er en sagesløs Hjem-Is-mand blevet sparket i maven og slået af en flok unge mænd, der uopfordret passede ham op i ghettoen i Stengårdsvej-kvarteret i Esbjerg.

Bybusser er blevet udsat for stenkast i området - og buschauffører for trusler.

Kommunen har lukket et bibliotek i området om aftenen på grund af de unges chikane, brandmænd har været i fare på grund af stenkast – og sidst på sommeren blev en politibetjent ramt af sten kastet af de unge. Han måtte på skadestuen.

Området omkring Stengårdsvej i det østlige Esbjerg er ifølge en analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd det fattigste sted i Danmark.

Kvarteret har de seneste år været hærget af uro og overfald - og selv om kommunen har investeret massiv i aktiviteter – eksempelvis et udendørs idræts- og læringscenter, er der stadig problemer.

Eksempelvis udsendte Sydjyllands Politi i dag lørdag kl. 12.51 via det sociale medie Twitter en direkte appel til de unge i området.

Sydjyllands Politi
?
@SjylPoliti

Kære unge på Stengårdsvej. Vi er i jeres kvarter for at hjælpe en borger i nød. Det vil være rart, om vi kunne arbejde i fred -TAK #politidk
12:51 PM - 28 Jan 2017

http://ekstrabladet.dk/112/politiet-omringet-i-esbjerg-ville-blot-hjaelpe-voldsoffer/6510352

Det tweet viser, hvor bange vores politi er for disse utilpassede kulturberigere.
Det er en direkte kapitulation fra citronmånekompagniets side

Som min nabo sagde: Islam er en massepsykose, hvor det er svært at skelne religion fra sindssyge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-17 12:58

Ja Tommy - det ender nok helt galt i DK og Europa.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-17 14:24

Citat
Ja Tommy - det ender nok helt galt i DK og Europa
Jeg er bange for du har ret.
EU er ved at gå til i politisk korrekthed, i sindssyge konventioner, og en ragen til sig. Ses pt også i det danske Folketing, hvor nuværende regering i den grad er ude af trit med sin egen befolkning.

Konventioner, som egentlig havde til hensigt at beskytte mennesker. Men konventionerne bliver fortolket af EU- kultureliten og andre tossegode venligboere som om, der stod i konventionerne, at et givent modtagerland største forpligtelse er, at modtagerlandet skal ødelægge sig egen økonomi og kulturelle sammenhængskraft, for at give plads til en selvdestruktiv kultur hvis ønske er, at forandre modtagerlandet til den kultur og styreform de selv er flygtet fra. Hvis urbefolkningen ikke er enige i det, er det fordi de er dumme, dårligt uddannede, fascister, nazister.
Det er vanvittigt!

Mit håb og tillid er nu sat til de få personer rundt om, som har sat hælene i - og sagt; Nu er det nok!
Især, stor tak til Trump og May

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-01-17 17:40
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-17 18:21

Citat
Ja, han passer sgu fint ind i jeres selskab:
http://usuncut.com/politics/top-psychologist-just-diagnosed-trump-mental-disorder/
Hvad..? Kan du læse engelsk, Flouenberg..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-17 20:00

Ja, og hvad mener du med >jeres selskab,
nogle af os er jo meget bekymrede over Trump, hans nye magt og tiltag,
men han er nu USA s præsident og næppe så mentalt belastet som det fremgår af dit link.
Så du må selv angive hvad du mener...

Angående de grove forhold i Esbjerg er jeg også chokeret.
Helt forkasteligt at uskyldige overfaldes, og endnu mere at vort politi også generes.

Jeg er ikke helt klar over hvem der står bag, men der må skrides hårdt ind.

Er det rocker bander, sker der jo lige nu en stramning,
vi skal ikke have et nyt Malmø i Esbjerg eller andre steder.

Er det indvandrere, måske muslimer, send dem hjem.
Det kan være et problem, hvis de er så unge at de er født i Danmark.

Hvis det bare er unge uopdragne knægte, send dem på et opdragelses hjem...

Iøvrigt ved jeg at børn født i USA, automatisk bliver amerikanske statsborgere,
gælder det også børn af illegale indvandrede, eksempelvis fra Mexico?
Og er det det samme herhjemme, mange nye danske statsborgere, der ikke forstår dansk.

Og oprindeligt kom vore rocker bander vist fra USA...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-17 20:51

Citat
Og oprindeligt kom vore rocker bander vist fra USA...
Ja, og tyggegummi, cola, blue jeans (Levi) rockmusik, jazz, swing - og swingpjat dans,
cowboystøvler....osv osv - og nu kommer Trump, og inden længe er han kopieret.
Og Stouenberg, tjaeee, han render stadig rundt i verden med lukkede øjne og råber; Se mig, se mig, se mig.....og god weekend !...... Tsk, tsk, tsk,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-17 18:10

I disse tider, er vor klodes største problem IKKE fødevaremangel, ej heller forurening eller klimaforandringer.

Men den muslimske kræftsvulst, der vokser sig større og større. Nu sidst set i Canada også. Man har også nu beviser for, at de fremstiller kemiske våben. (Syrien) Ingen lande er fredet overhovedet.

Måske lige Nord-Korea. Denne kræftsvulst, vil kun kunne fjernes med et kirurgiske indgreb. Det er efterhånden logik. Her hjælper ikke bønner eller den gode vilje. Sagen er afgjort, og har vel været det længe.

Kun EU`s stupide politikere, har ikke set det endnu. Valgt Strudsens egenskaber.

Måske er det ikke så ringe endda, at Trump lægge op til et begyndende opgør. Rædselsvækkende perspektiver. Men er det bedre at vente, og lade os underkue, til vore børnebørn står med ragnarokket.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-17 19:50

Skudt under aftenbønden...

Hvem var det så der blev skudt Canada og af hvem?

I modsætning til USA er Canada et frit land der godkender alle andre troende, også muslimer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-17 20:55

Min kone ser lige nu en barsk nazi film, og ja, de var jo ikke gode ved jøderne.

Sjovt nok tror jøderne ikke at Frelseren er født endnu,
og muhamedanerne har Allah 5-600 år senere.

Og så er der os kristne,
jeg har aldrig forstået, hvordan Jesus død på korset skulle befri os fra vore sønder,
og det med helligånden forstår jeg slet ikke.

Og der er jo andre store religioner, eksempelvis hinduer og budister, hvem siger at vi har ret?

Det vi skal gøre er ikke at isolere os og bekrige hinanden, men skabe en global dialog.
Hvordan får vi det bedste ud af vor lille nu overbefolkede klode til glæde for vore efterkommere?

Og vi skal frem for alt være gode ved hinanden...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 09:25

Citat
Og vi skal frem for alt være gode ved hinanden...

Jow.... fortæl lige muslimerne det....og vi er så nok ude ovre alle problemerne.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-17 11:04

Nu må vi jo også være fair. Ikke alle muslimer er jo voldelige.

>Men den muslimske kræftsvulst, der vokser sig større og større. Nu sidst set i Canada også...

Så vidt jeg har erfaret blev uskyldige muslimer skudt i deres moske under fredelig aftenbøn.
Svarer til at en kristen menighed bliver dræbt i en kirke og det sker jo ikke så tit.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 12:53

Citat
Svarer til at en kristen menighed bliver dræbt i en kirke og det sker jo ikke så tit.
I sommers fik en fransk præst skåret halsen over - i sin egen kirke.

Nu vil jeg ikke linke noget som, men du skal google søgeordet f.eks "Muslimsk nedslagtninger/mord af Kristne"
Så vil du opdage, at hvert år nedbrænder muslimske hærværksmænd tusindvis af kristne hjem og kirker rundt om i verden. Hundredvis af kristne, inklusive præster, nonner og andre kirkearbejdere myrdes skånselsløst af muslimske ekstremister.

Jeg sympatiserer ikke den canadiske terrorist på nogen måder, men, men, men, når det gentagne gange ses, hvordan muslimske terrorister nedslagter uskyldige mennesker i Frankrig, Tyskland, Belgien, Danmark, USA og Canada, så sker der bare et eller andet oppe i hovedet på mange mennesker - de kan ikke styre deres følelser og handlinger og så sker det, som ikke må ske. Nu i Canada.

Lad mig for en god orden skyld pointere kraftigt, at det er ikke Trumps - eller Pia K´s, Pernille Vermunds skyld

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 12:54

Citat
Nu vil jeg ikke linke noget som,
= noget som helst

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 13:07

Rigtigt hvad Tommy skriver. Der er jo kristne minoriteter, i så godt som alle arabiske lande. Og det er jo en offentlig hemmelighed, hvordan de bliver udsat for repressalier. Ikke mindst i Ægypten.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 15:19

Citat
Sjovt nok tror jøderne ikke at Frelseren er født endnu,
Jeg undrer mig over, hvad du mener med det??

Rigtigt er det, at for kristne er Jesus Messias og frelser - mennesket bliver frelst ved at tro på Jesus.

Men for jøder er Messiasbegrebet knyttet tæt til fred i verden - messianske tilstande er fredelige tilstande - ligesom mennesket ikke automatisk bliver frelst gennem troen.
Det vil så sige, at mennesket er ansvarlig for sit eget liv og egne handlinger, og gennem gode handlinger kan man håbe på en god fortsættelse af dette liv i en kommende verden. Da Jesus ikke bragte fred ind i verden, anses han altså ikke af jøder for at være Messias, og menneskes frelse er også en sag direkte mellem mennesket og Gud.

Det er lidt af et postulat du fremkommer med Svend, fordi, der er ingen frelser i jødedommen - og der kommer heller ingen. Det er helt og holdent (som skrevet foroven) en sag mellem dig og din Gud........(hvis du bekender dig til jødedommen.)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-17 15:47

Og jeg, som troede jøderne stadig gik og ventede på frelseren, Messias,
jeg var godt klar over de ikke troede på Jesus som frelseren.

Hvad med muhamedanerne: Der er kun en Gud Allah og Muhammed er hans profet.
Men er han deres frelser? Hvordan?? Og fremgår det af koranen at man skal myrde de vantro???

Øje for øje, tand for tand, hvorfor siger man sådan?
Så bliver der jo aldrig fred på jorden.

Og når en fransk præst får skåret halsen over i sin kirke, måske af en muslim,
så giver det jo ikke en anden fransk canadier ret til at dræbe uskyldige muslimer i deres moske.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 17:11

Selv er jeg ikke meget inde i jødedommen. Men jeg tror de "arbejder" mest ud fra Det Gamle Testamente. Men et er sikker, den dag Israels folk forgår, kan vi andre godt sige Goodbye.

Man siger religion, er noget fanden har skabt. Men det er jo nok fordi, mennesket fortolker den efter forgodtbefindende.

Selv er jeg da "småtroende". Det er nok et levn fra mine unge år. Hvor man nærmest var tvunget til at gå til KFUM møder. Min hjemegn, var meget indremissionsk. Man blev truet med det sorte helvede, hvis man ikke lod sig omvende. Jeg ved nu ikke, hvor meget det har gavnet.

Hvordan var det nu med ham, der kom i helvede?? Han valgte en afdeling, hvor de stod i gylle til navlen, men det var jo ikke så galt, for de fik udleveret store cigarer.........
.......indtil der blev råbt: Rygepausen forbi, så står vi på hovedet igen!!!

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-17 18:04

Og du skuffer mig Mosebæk, gammel pioner kammerat fra Randers, et par år før jeg.
Du og også alle mine andre soldaterkammerater var håndværkere,
og det havde jeg det fint med.

Selv måtte jeg af helbreds grunde midlertidigt afbryde et ingeniør studium på DTH, nu DTU.
Men, som den eneste, med mere eksamen, blev jeg valgt til talsmand.

Dengang var der kæft, trit og retning, men jeg kunne jo regne og blev sprængnings ekspert,
så, da jeg jo skulle jo læse videre, foregav jeg, at jeg ikke at kunne klare den hårde tone
og blev ikke forfremmet, i stedet blev jeg sygepasser og sendt til Farum.

Her var der, først i 1960 erne, hvor jeg også kort varigt blev talsmand,
allerede sket en opblødning af den hårde militære tone.

Da jeg kom tilbage, søgte jeg at indføre de nye mere humane tilstande fra Farum
til Randers, dengang forgæves.

Nu har vi jo en ny partner, også med militær baggrund, og tilsyneladende holder du med ham?

Skal vi bevare den hårde tone og tryne anderledes troende, eller skal vi søge en global dialog,
hvor vi forsøger at forstå hinanden og finde et fælles humant fodslag?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 18:43

Citat
Selv er jeg ikke meget inde i jødedommen. Men jeg tror de "arbejder" mest ud fra Det Gamle Testamente. Men et er sikker, den dag Israels folk forgår, kan vi andre godt sige Goodbye.
Ja det er korrekt.
Det Nye Testamente siger at Jesus er Guds søn og derfor bruges det også i Den Danske Folkekirke.
Som sagt, mener Jøderne ikke at Jesus er Guds søn - og derfor korsfæstede de ham.
Jøderne bruger derfor Det Gamle Testamente.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 19:07

Citat
Og du skuffer mig Mosebæk, gammel pioner kammerat fra Randers,

Du er desværre nok ikke den eneste, jeg har skuffet, i mit efterhånden ret lange liv.
Min militære "Karriere", bestod i at være stueformand.

Citat
Dengang var der kæft, trit og retning, men jeg kunne jo regne og blev sprængnings ekspert,

Jeg har da kørt med ca. et ton sprængstoffer (skarp) som vi hentede i en ammunitions bunker i Ålborg. Som blev brugt til at sprænge en jernbaneviadukt i Vendsyssel. Jeg husker endnu, hvordan bilen gav sig i fjedrene, skønt vi parkerede ca. en km. fra sprængning stedet.
Ellers var det meget øvelses miner, af beton, min bil var pakket med.

Citat
Skal vi bevare den hårde tone og tryne anderledes troende, eller skal vi søge en global dialog, hvor vi forsøger at forstå hinanden og finde et fælles humant fodslag?

En global dialog??? Det kræver jo to parter. Ellers bliver det jo envejskommunikation.
Jeg har ikke set tegn på, den muslimske verden er interesseret i nogen form for dialog.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 19:20

Jeg vil da gerne dokumentere hændelsen.
http://peecee.dk/upload/view/464675

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 19:31

Godt billede. BUUUUUUUMMMM

Fra 1966. Dengang var tjeneste tiden 16 mdr.? - Eller var den 14 mdr. ?????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-17 19:44

Ja, jeg prøvede også at sprænge bunkers på stranden der nordpå,
jeg tændte, ifølge vejledningen, den lille ladning i vinduet lidt før den store,
som så skulle overse undertrykket derfra, men lige lidt hjalp det.

Og enig Tommy, Jøderne anser ikke Jesus for guds søn og vor frelser.
Og det kan jeg godt forstå. Frelse fra hvem og hvorfor?

>menneskes frelse er også en sag direkte mellem mennesket og Gud.
Frelse fra hvem og hvilken gud?

Og der findes jo kun en Gud Allah, og et par milliarder hinduer, budaer og kristne...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-17 20:11

Citat
Og der findes jo kun en Gud Allah,
Lad være med at blande Gud og Allah sammen til en Gud.

Hinduerne har 10 guder.
Buddhismen er nok mere en "livsanskuelses-religion"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-17 20:17

Citat
Fra 1966. Dengang var tjeneste tiden 16 mdr.? - Eller var den 14 mdr. ?????

Begge dele er rigtigt. Det blev skåret ned til 14 mdr. Jeg husker ikke tallene helt konkret. Men vi var ude i felten, på en kompagni øvelse. Må have manglet ca. 2½ måned, da rygtet kom. To måneder væk, så det var pludseligt kun ca. 15 dage vi manglede. Jeg husker ikke lige, hvordan vi teede os, på resten af øvelsen.

Det står lidt i en tåge for mig.

Vi kom hjem til nytår 66 - 67.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-17 10:23

Så var jeg barsk pioner et halvt år før dig Mosebæk.

Jeg husker at vi var de første der fik besøg at tyske soldater siden 2. verdenskrig.
Vi fortstærkede en bro nord for Aalborg, fordi et tungt kraftværk skulle køres over den,
og så var det øl strejke: "Vi har Hjemme i Randers hvor Thor hører til", men ingen øl i flere uger.

Måske har du deltaget eller kan huske noget af dette fra min/vor soldatertid?

Og så kan jeg godt lide jødernes:
>menneskes frelse er også en sag direkte mellem mennesket og Gud.

Og jeg tror deres Gud også var vores fra det gamle testamente,
det nye mærkelige, med korset, frelsen og tre enigheden må været kommet til senere.

Og så udtrykte jeg mig, så det kunne misforstås:
Jeg opfatter Allah som den Gud muhammedidanerne tror på,
og han opfordrer næppe til så megen terror som vi nu oplever??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-17 11:55

Vi var også sammen med både tyske og engelske soldater. Vi havde besøg af et kompagni engelske ingeniør-soldater. De var på Randers kaserne et par uger. Kan huske vi studsede os over hvor gamle de var. Flere i fyrre års alderen. Men de var jo professionelle, og var sikkert soldater hele livet.

Så vidt jeg husker, kørte vi i flere uger fra Finderup, ved Viborg ud til Rugård strand på Djursland. Med plader til kolonneveje.(Rigtig loppetjans) Der skulle nemlig være en Nato-øvelse, med deltagelse af Vesttyske landgangsfartøjer. Vi var dybt imponeret. De her fartøjer kunne kobles sammen, så de udgjorde en lang bro. Minder lidt om en hangarskib, med kørebane i den ene side.
Jo tyskerne var/er godt udrustet. Jeg kan også huske, da vi var på øvelse i Tyskland, kom vi ind i et stort skovområde. Pludseligt kom vi til et stort ryddet plads, måske en kvadrat km., det var fyldt med fabriksnye "panserjagere". I hundrede vis, stod de "på lager". Men det var jo også, lige midt i "den kolde krigs" tid.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-17 13:48

Noget der kendetegner et demokrati er jo adskillelsen af den
Lovgivende, Udøvende og Dømmende magt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-17 14:35

Citat
Noget der kendetegner et demokrati er jo adskillelsen af den
Lovgivende, Udøvende og Dømmende magt.
Stort set, ja!
Tænker du på noget specielt ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-17 16:41

Citat
Noget der kendetegner et demokrati er jo adskillelsen af den
Lovgivende, Udøvende og Dømmende magt.

Ja, det kan være godt nok. Men det kan også være med til at forplumre det hele.
Her tænker jeg på den lovgivende og dømmende magt. Vi ser jo tit, især på Djævleøen, at dommerne slet ikke udnytter den strafferamme, som Folketinget har afstukket.

Så alt den snak på tinge, om at nu skal vi have straffen hævet, for dit og dat, er jo ikke meget bevendt, når rammen ikke bliver udnyttet.

Jeg går ind for, at man genindfører Gabestokken. Så ka`de lære det, ka`de.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-17 22:08

Der findes eksempler på at Dommerstanden har idømt en beriger en betinget udvisningsdom indtil flere gange

En betinget dom er jo netop betinget af, at der ikke sker flere lovovertrædelse - ellers falder fars hammer.

Citat
Og så udtrykte jeg mig, så det kunne misforstås:
Jeg opfatter Allah som den Gud muhammedidanerne tror på,
og han opfordrer næppe til så megen terror som vi nu oplever??
Er ham der, Allah - alias pædofeten, ikke "forfatter" til Koranen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-02-17 10:11

Da jeg skrev dette:
Citat
Jeg går ind for, at man genindfører Gabestokken. Så ka`de lære det, ka`de.

Tænkte jeg på butiks indehavende fra Skive, eller Viborg (så det på tv) der har fået en stor bøde, for at lægge en video film ud på nettet, af en butikstyv. Som jeg forstod det, var han i en desperat situation, på grund af butikstyve.
Men som sædvanlig: Kriminelle må man endelig ikke genere. Ødelægge deres "gode" rygte.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-17 15:03

Citat
Men som sædvanlig: Kriminelle må man endelig ikke genere. Ødelægge deres "gode" rygte.
Uh ha da nej, de kriminelle må endelig ikke generes. Og eliten kan heller ikke fatte, at desto mere af det kriminelle lort der bliver lukket ind via de piv åbne grænser, desto mere selvtægt vil der være i samfundet. Kort sagt, der sker en forråelse af samfundet med eliten velsignelse. Samtidig med - og her kommer beviset på de elitæres sygdom i hovedet - smides alle de udlændinge der vil Danmark ud og alle de kriminelle belønnes med statsborgerskab og evig forsørgelse. Spørger man hvorfor? Så kommer det intelligente svar: "Det siger konventionerne jo"

Hørte I de forhenværende udenrigsministre igår på TV2 fake news...?
Ja, siger jeg bare, de bestyrkede mig endnu mere i min tro på, at amerikanerne valgte rigtigt, da de valgte mr. Trump.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-17 15:17

- Og skal vi lige se hvordan Jordens Frelser klarer den i dag.

Vindmøller producerer 26% af vores strøm
Kraftværker 70%.
4% må vi importere.

Solceller 0 - selvfølgelig da. Jeg har ikke set solen i dag.
Men jeg skal snart hjem til min sol (konen, det dejlige væsen)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-17 16:20

Højesteretsdommere beskikkes af regenten efter indstilling fra Justitsministeren efter indstilling fra Dommerudnævnelsesrådet efter indstilling fra Højesteret. For at blive udnævnt skal man have en juridisk kandidateksamen og bestå en prøve, hvor man deltager i voteringen som førstvoterende i fire sager i Højesteret. Dommere pensioneres ved udgangen af den måned, hvor de fylder 70 år jf. tjenestemandsloven § 34 stk. 2.

Ifølge retsplejeloven § 2 består Højesteret 16 højesteretsdommere, hvoraf en besidder posten som præsident for Højesteret (i øjeblikket Poul Søgaard). Imidlertid er der i medfør af tekstanmærkninger på finansloven udpeget yderligere dommere.[3] Pr. 1. oktober 2016 er der 19 højesteretsdommere. Udover de 19 er højesteretsdommer Lars Bay Larsen på orlov som den danske dommer ved EU-Domstolen. De femten længstsiddende højesteretsdommere er tillige medlemmer af Rigsretten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-17 17:00

Citat
Højesteretsdommere beskikkes af regenten efter indstilling fra Justitsministeren efter indstilling fra Dommerudnævnelsesrådet efter indstilling fra Højesteret. For at blive udnævnt skal man have en juridisk kandidateksamen og bestå en prøve, hvor man deltager i voteringen som førstvoterende i fire sager i Højesteret. Dommere pensioneres ved udgangen af den måned, hvor de fylder 70 år jf. tjenestemandsloven § 34 stk. 2.

Ifølge retsplejeloven § 2 består Højesteret 16 højesteretsdommere, hvoraf en besidder posten som præsident for Højesteret (i øjeblikket Poul Søgaard). Imidlertid er der i medfør af tekstanmærkninger på finansloven udpeget yderligere dommere.[3] Pr. 1. oktober 2016 er der 19 højesteretsdommere. Udover de 19 er højesteretsdommer Lars Bay Larsen på orlov som den danske dommer ved EU-Domstolen. De femten længstsiddende højesteretsdommere er tillige medlemmer af Rigsretten
????? Og.......??? Det lyder lidt af, nogen som kender nogen, som har en fætter, hvis kusine er gift med én der er Højesteretssagfører i ...........

Kan sammenlignes med denne joke: Asmaa Abdol-Hamids ansættelse som brobygger hos Fyns Politi. Hun vil ikke give hånd til mænd. Det er ellers god dansk skik - og fungerer som brobygger mellem kulturerne.........Vorherre på lokum, siger jeg bare...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-02-17 17:24

Det er jo meget godt, Svend, med alle de fine uddannelser, indstillinger og indsættelser. Men forholder de sig streng neutrale, når de dømmer??

Kan de sige sig fuldstændig fri for pres, fra omgivelserne?? Jeg er ikke så sikker. Tør de f.eks. dømme en muslimsk, kriminel den straf han i virkeligheden fortjener, når risikoen er at der pludseligt kan myldre 50 personer ind i retslokalerne, og smadre borde og stole, samt true de andre tilstedeværende.

Den scenarie, har vi hørt om flere gange. Dommerne har jo nok også familier, og adresser, som kriminelle kan snuse op. Endelig har vi også hørt om dommer-bengnaveri.

Jeg er ikke særlig tryg ved den danske dommerstand, for at sige det lige ud. Og min påstand om, der er forskel på straf for samme forseelse, fra det vestlige til det østlige Danmark, har jeg bemærket gennem flere år.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-17 17:28

Min nu afdøde kone arbejdede sammen med arabere,
og det var dem, der ikke ville trykke hende i hånden.

Lille Lars kan så ikke, i vort demokrati, foreslå og få valgt nye højesterets dommere.
Godt det samme.

I det endnu mere demokratiske England er det tilsyneladende deres Højesteret,
der bestemmer, hvad May må gøre og hvem der må forhandle med EU.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-17 19:14

Citat
I det endnu mere demokratiske England er det tilsyneladende deres Højesteret,
der bestemmer, hvad May må gøre og hvem der må forhandle med EU.
Ja de øffer lidt, men selvfølgelig kommer GB ud af EU. Folket har talt.

Citat
Min nu afdøde kone arbejdede sammen med arabere,
og det var dem, der ikke ville trykke hende i hånden.
Du mener altså, det er mændene som ikke vil trykke hånd...?
I mit eksempel er det altså Asmaa Abdol-Hamid som ikke vil - og det ville hun heller ikke dengang hun sad i Folketinget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-02-17 23:22

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/buster-blev-fyret-for-en-kop-kaffe-jeg-vil-ikke-finde-mig-i-det/6517812
Kunne være "interessant" at se, hvad der ville ske, hvis det havde været en ung muslim.
Der ville nok hurtigt, blive trængsel i den butik.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-17 13:24

Trump har tilsyneladende ikke de samme problemer som May med højesteret.

For at være uafhængige sidder højesteretsdommere i USA på livstid, men hvem udpeger dem?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-17 19:39

Citat
For at være uafhængige sidder højesteretsdommere i USA på livstid, men hvem udpeger dem?
Det kan du læse om på dette link - DK vs USA
https://www.domstol.dk/om/publikationer/HtmlPublikationer/Retten%20Rundt/Retten%20Rundt%203/kap04.htm

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-17 11:19

Tak for svaret Reset.