/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Straf
Fra : jensviggo
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 24-01-17 07:13

Hvilken straf kan hk forvente, når han i dag skal i retten.
Kørte på knallert, blev stoppet med en promille på 2,28. Hans knallert er blevet konfiskeret, han kørte i frakendelsperioden, han har 4 gange kørt i frakendelsesperiode?
hk er 42 år

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-17 11:18

Forhåbentlig en tvungen afvænning. Nej, helt ærlig, jeg ved det ikke. Dommere er jo uforudsigelige. Men det ender jo nok med en tur i spjældet.

Og der er, efter min mening, stor forskel på straf, alt efter hvor man bliver dømt.
Her i Vestjylland, er straffen noget højere, end f.eks. i de store byer.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-17 16:00

4 gange uden kort og så i frakendelses periode burde give fængsel samt beslaglæggelse af et par knallerter
Promilen på 2,28 giver automatisk fængselsstraf og kæmpebøde - og alko-kursus næste gang der skal tages kørekort.

ÆRLIG TALT HÅBER JEG DE BURER HAM INDE ET ÅRS TID, så kan andre i samfundet færdes sikkert i den tid.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-01-17 19:41

Han har vel modtaget dommen!
http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-regler

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-17 19:45

Citat
Han har vel modtaget dommen!
http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-regler

Jeg tænke mere på 45 knallert - men stadig = væk fra vejen med den slags.
Har selv prøvet at (på privat grund) at give en MC gas?? med et par øl´ler indenbords og det gik galt = gas og bremse afstand = totalt væk, men jeg fik da pløjet en fuge i plænen som jeg stadig har - til skræk og advarsel.

Kan så blive en smule ´tosset´ over ar se 8-12 årige køre rundt på marker med 2 og 4 hjulede, der virkelig kan flytte sig - uden nogen form for beskyttelse eller overvågning af forældre.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 20-03-17 06:40

Tak for svaret Mosebaek.