/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rule Britannia
Fra : svendgiversen
Vist : 475 gange
207 point
Dato : 18-01-17 16:20

Der er jo sket lidt med verdens herredømmet siden denne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rule,_Britannia!

Mon ikke den nye jern lady overser et par ting
med Global Britain i stedet for engang Great Britain?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-17 19:57

Vi har set situationen engang før, hvor biterne viste mod og mandshjerte, nemlig i 1939 da Winston sagde stop for Hitlers unionstanker. Briterne gik dengang forrest -og det gør de også i dag, anno 2017.
Tak til "jernladyen" Åbenbart det største mandfolk i Europa. Tak for det.

Indenfor 10 års periode ligger EU ruiner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-01-17 20:27

>da Winston sagde stop for Hitlers unionstanker. Briterne gik dengang forrest -og det gør de også i dag, anno...

Men der er jo sket lidt siden, der går 17 tyskere på en dansker,
men der går over tyve kinesere på en englænder.

Engang kunne Great Britain erobre store lande som Canada, Indien, Australien
og mange flere, såkaldte kolonier, noget der er svært at forstå i dag?

Men ikke mere, globalt set ikke længere en stormagt, og så virker Global Britain lidt for søgt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-17 22:48

Citat
Engang kunne Great Britain erobre store lande som Canada, Indien, Australien
og mange flere, såkaldte kolonier, noget der er svært at forstå i dag?

Ingen tvivl om, at "Great Britain" efterlod sig milliardværdier da landene ophørte med at være britisk kolonier. Og derved blev grundstenen lagt til deres rigdomme anno 2017
Set ud fra den betragtning, var kolonitiden slet ikke så dårlig endda.

Nu, når du rejser spørgsmålet vedr. kolonier, kunne jeg godt tænke mig at spørge: Hvornår holder det europæiske selvhad op..?
Hvorfor er det kun den hvide mand der får prædikatet, en racist..?
Findes der ikke racister blandt de sorte, brune eller de gule..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-17 10:19

Ja, der findes også racister blandt ikke hvide,
eksempelvis ved jeg, at de sorte i det sydlige USA ser ned på mexicanerne.

Men glem gammel selvhad, nu drejer det sig om fremtiden, med Trump og vor nye Jern Lady...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-17 11:27

En debat artikel i Jyllands Posten: "Mays mision" bekræfter hendes store udfordringer.
Andre hovedaviser har sikkert tilsvarende ledere...

Det nævnes bl. a. at hun har langt større international forståelse en Trump,
og ikke ønsker en yderlige opsplitning af EU, men hvorfor så forlade den?

Omvendt så jeg gerne en opsplitning af GB, eksempelvis hvis skotterne rev sig løs.

Artiklen slutter med at hendes opgave er at sammenline med cirklens kvadratur...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-17 15:23

Citat
Men glem gammel selvhad, nu drejer det sig om fremtiden
Hmmmm.....? Jeg tror faktisk ikke, du har læst, hvad det var jeg skrev.
Hvis du mod forventning har læst det, så beklager jeg, at jeg ikke formulerede mig mere forståeligt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-17 19:00

Nej jeg forstår ikke: > Hvornår holder det europæiske selvhad op..?

Det der undrer mig er kun, hvordan Great Britain kunne erobre næsten halvdelen af verden.
Endnu mere, Belgien med Belgisk Kongo, Holland med Sydafrika, Portugal med Brasilien,
og Spanien med resten af Sydamerika...

Og vi har jo også selv haft kolonier, nogle tabt, andre solgt for en slik: West Indien.
Tilbage har vi jo nu kun Grønland, der burde høre til Norge, hvis ikke vi havde Knud Rasmussen.

Selv om jeg er sikker på, at vi europæere ikke altid opførte os pænt over for dem,
som vi undertvang med overlegen teknologi. Iøvrigt var det kineserne der opfandt krudtet.

Ikke nogen følelse af europæisk selvhad hos mig. Vi skal fortsat være gode ved hinanden...

Og dette spørgsmål drejer sig ikke om fortidens etniske uretfærdigheder,
men om hvordan en hårdt udfordret ny jern lady klarer skærene, og hvordan det vil påvirke os?

Med en ny verdensorden, Trump, Putin, muslimerne og de mange skævøjede...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-17 20:05

Citat
Det der undrer mig er kun, hvordan Great Britain kunne erobre næsten halvdelen af verden.
Endnu mere, Belgien med Belgisk Kongo, Holland med Sydafrika, Portugal med Brasilien,
og Spanien med resten af Sydamerika...

Og vi har jo også selv haft kolonier, nogle tabt, andre solgt for en slik: West Indien.
Tilbage har vi jo nu kun Grønland, der burde høre til Norge, hvis ikke vi havde Knud Rasmussen.

Selv om jeg er sikker på, at vi europæere ikke altid opførte os pænt over for dem,
som vi undertvang med overlegen teknologi. Iøvrigt var det kineserne der opfandt krudtet.
Her giver du selv svaret. Europæerne erobrede lande og koloniserede dem - og hvad så..? Sådan var tiden jo. Der er ingen grund til at hade os selv for disse handlinger.
Ingen taler om alle de milliardværdier vi efterlod kolonierne, da vi trak os ud igen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-17 21:31

Jamen så er vi jo, trods andre modsætninger,
eksempelvis, jagt og nu Trump, næste enige Tommy.

Jeg er sikker på, at May får en svær tid,
ikke mere: Rule Britannia, i dag er der andre der bestemmer.

Og det er jo det spørgsmålet drejer sig om,
nogle vil huske, at vi engang, nok fejlagtigt, valgte de 7 i stedet for de 6 i Europa.

Dengang vi solgte mere bacon til England,
i dag sælger vi langt flere varer til vore nærmeste naboer i EU.
Men man skal jo ikke vælge side kun ud fra økonomi.

Vi har haft utroligt gode oplevelser med hjælpsomme englændere.
Håber det må fortsætte...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-17 22:38

Citat
Dengang vi solgte mere bacon til England,
i dag sælger vi langt flere varer til vore nærmeste naboer i EU.
Men man skal jo ikke vælge side kun ud fra økonomi.
Arrrrh, nu eksporterer vi immervæk for et sted mellem 60 - 70 milliarder til GB
Til Tyskland, et sted omkring 100 milliarder og Sverige ca. 80 milliarder.
Eksport til andre EU-lande er værdien så lidt, at det ikke er ikke værd at nævne.

EU brænder sammen inden vi skriver 2027 - altså senest om 10 år.
May gør det rigtige - og USA har truffet det helt rigtige valg. Og tilsidst, jo hurtigere DK kommer ud ad EU, desto bedre.

Til trods for, jeg er modstander af islamiseringen af Danmark, modstander af EU, er jeg ikke en russisk spion. Det var det, der før hed; Racist, skimlet kældermenneske, islamofob, dårligt uddannet, udkantsmenneske......men nu hedder det sjovt nok, russisk spion.

Men i morgen går jorden under. Ond hvid mand indsættes som præsident, og et godt menneske -selvfølgelig en sort mand, afgår som præsident.
Jaaaaa....suk.....verden er ikke sort eller hvid længere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-17 22:47

Dette er jo ikke kun en dialog, hvem er mest enig med Tommy eller jeg?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-17 23:20

Citat
Dette er jo ikke kun en dialog, hvem er mest enig med Tommy eller jeg?
Okay, det er ikke dialog..? Hvad er det så..?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-01-17 00:21

Citat
hvem er mest enig med Tommy eller jeg?

Almindeligvis er jeg enig med Tommy, men lytter gerne efter når store ånder diskuterer.

Citat
ikke mere: Rule Britannia, i dag er der andre der bestemmer.

Men til gengæld kommer britterne nu til, at regere i eget hus, hvor jeg misunder dem. Og fremtiden ser vel ikke så sort ud. Trump har i hvert fald stillet sig imødekommende an, i forhold til GB.

Desuden eksisterer EFTA stadig. Der kan de nok også indlemmes, ligesom vi ville kunne, når vi inden alt for længe forlader den synkende skude.

I øvrigt ganske underholdende, at følge, hvordan "The Establishment" og dem der stadigvæk tror på dem, slår sig i tøjret, nu hvor vinden vender.
Efter min mening, har de selv bedt om det, med alle deres løgne, og allervigtigst, deres svig overfor nationalstaterne og den muslimske invasion.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-17 19:38

Hvem jeg er mest enig med....tja`e.., i har jo hver især, nogle fornuftige argumenter.
Men eet, tror jeg vi kan konkludere: Vi er i en spændende tidsperiode. Begyndelsen på en EU kollaps. En verdens hersker. Store ord, men enten vi kan li`det eller ej, er det USA, der styrer det hele langt hen ad vejen. Og vi har jo selv "underkastet" os. Følger USA i tykt og tyndt. Ikke at jeg har noget imod det. USA har jo reddet os flere gange, når det brændte på.

Ny præsident...ham er jeg ikke vild med. Men tænker han skal have chancen.
Ronald Reagan, blev jo også kaldet en falleret B-skuespiller. Men står da rimeligt stærk i historien, som manden der fik "muren" nedbrudt, og optøet forholdet til det daværende sovjetunion.

Et par "vise" ord, sagt af go`e gamle Churchill:

"Dette er ikke enden. Det er ikke engang begyndelsen på enden. Men måske, så er det enden på begyndelsen".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-17 19:45

korrektion:
Citat
En verdens hersker.

Skulle være efterfulgt af "Trump".

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-17 10:01

I en artikel i Jyllandsposten nævnes det at Trumps: "Amerika først" kan give problemer for Brexit.

May, med modsatte, globale, frihandels tanker vil nu besøge Trump.
Interessant at se hvad der kommer ud af dette møde?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-17 20:37

Citat
I en artikel i Jyllandsposten nævnes det at Trumps: "Amerika først" kan give problemer for Brexit.

May, med modsatte, globale, frihandels tanker vil nu besøge Trump.
Interessant at se hvad der kommer ud af dette møde?
Jeg har hørt at May (skal) lave(r) frihandelsaftaler med USA, Canada, New Zealand, Australien, ++ et par stykker til, som jeg ikke fik navnene på.
Sker det, så er banen kridtet op til Danexit.

Hvad kommer der til at ske i Frankrig når de har valg. Le Pen - eller Fillon....? Begge arbejder for et nyt Frankrig - gerne ud af EU.......Dog er Fillon mere lunken end Le Pen

Hvad med Tyskland til efteråret...? Ryger Merkel...? Forhåbentlig...!!! Hvis, så er nat nat med EU.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-17 13:22

May har tilsyneladende problemer med Brexit,
om hvordan Great Britain forlader EU.

Trump har ikke de samme problemer med,
hvordan Great America skipper indgåede aftaler.

Nu må vi se, hvordan vore forhandlinger forløber,
vi har da heldigvis kun et folketing og en regering,
om end en mindretals, der ikke engang kan place en politiskole.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-17 19:27

Nå det blev så Vejle, ikke en udpræget by for den nye fordeling af mere retfærdige statsmidler.
Faktisk ret central i Danmark.

Jeg er sikker på at mange venstre politikere taber stemmer på dette valgsvigt,
og også Pape, der jo kommer fra det nordvest lige Jylland.

Men dette spørgsmål drejer sig primært om May s problemer med Brexit.
Mon ikke hun snart har indset problemerne og at GB ikke mere er Great Britain?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 207 point
Dato : 24-01-17 21:56

Citat
Nå det blev så Vejle, ikke en udpræget by for den nye fordeling af mere retfærdige statsmidler.
Faktisk ret central i Danmark.

Ja, vores "demokrati" har talt.
Men trods alt, den eneste rigtige placering.

Og så er det alle pengene værd, at se Hernings sure borgmester.
Hans studehandel med Løkke, under formandsvalget, lykkedes ikke.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-17 19:24

Forsker afslører: Donald Trump har samme forfædre som Dronning Margrethe
http://www.bt.dk/danmark/forsker-afsloerer-donald-trump-har-samme-forfaedre-som-dronning-margrethe

Ha ha ha ha ha ha ha...stik den, gutter

Der tages forbehold for fake news

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-17 20:44

Stakkels Margrethe, arveligt belastet?

Dronningens stamtræ er jo helt kendt, Det er Trump s vist ikke.
Indtil jeg ser den samme ane begge steder tror jeg ikke på det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-01-17 11:50

Komplicerede britiske forhold bevirker, at May ikke kan komme i reelle Brexit forhandlinger,
før til marts og så længe kan dette kandu spørgsmål jo ikke bestå. Vil snart blive lukket.

Hvis ikke andre gør det vil jeg måske fremsætte et nyt forslag og GB´s forhandlings muligheder?

Politiskolen er jo nu placeret i Vejle, kun ikke hvornår den kan tages i brug.

Om Trump er i familie med Margrethe, kan jo blive et spørgsmål i slægtforskning.
men ellers er der jo mulighed for flere kritiske spørgsmål om Trump:

Frihed Lighed og Broderskab, contra ny Protektionisme?
Usandheder, vand tortur, grænse hegn mm.

Om det sidste; normalt opfører man hegn/palisader for at beskytte sig mod overlegne naboer.
Eksempelvis vort Dannevirke.

I sjældne tilfælde for at indespærre sin egen befolkning, eksempler, tidligere DDR, nu Nordkorea.

Og så for at holde uønskede naboer ude,
mon ikke mexicanerne kan komme udenom, til Texas eller Californien?
Bare se hvordan vi i europa oversvømmes over middelhavet...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-17 22:09

Jeg synes i og for sig, du skulle lade Trump være i fred. Du generer egentlig ikke Trump, men demokratiet i USA.
Nu har amerikanerne på demokratisk vis valgt en Præsident for 4 år - måske 8 år - og derved bliver det.
Uanset, hvor meget du nu engang øffer over det bliver du nødt til at leve med ham.

Jeg personligt, synes at Trump er et kanonvalg. Endelig en Præsident, som ser tingene uden en feministisk tilgang, men bruger sin sunde fornuft til gavn for USA - og dermed Europa.....Og, kunne man tilføje, der er nu skabt lidt håb for hele den vestlige verden.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-01-17 09:37

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-17 14:45

Citat
Tak for svaret Mosebaek.

Og så er det alle pengene værd, at se Hernings sure borgmester. [Hahahahaha]
Hans studehandel med Løkke, under formandsvalget, lykkedes ikke.

Og således omgjorde du dit spørgsmål: "Der er jo sket lidt med verdens herredømmet siden denne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rule,_Britannia!

Mon ikke den nye jern lady overser et par ting
med Global Britain i stedet for engang Great Britain?"

Til at omhandle den nye politiskole i Vejle.......

Så tror da fanden at du er så forvirret, når snakken går vedr. Trump og Theresa May.
Lige for en sikkerheds skyld. Trump og May har ingen indflydelse haft på placeringen af den nye danske politiskole i Vejle

Nå men god dag til dig svend. Solen skinner og laver strøm til solcelleanlæggene
Her kl. 14.43 laver solceller 3% af den danske energi. Vindmøller er "helt oppe" på 29%

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-17 17:35

Selv tak Svend.

M.