/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gul rejsegramofon - væddemål
Fra : Eyvind
Vist : 288 gange
300 point
Dato : 13-01-17 19:00

Hej

Hvis i lige kan hjælpe mig med at vinde et væddemål over min ærede hustru.

En gullig rejsegrammofon hvor højtaleren sad for enden og låget skulle tages af for at kunne spille en plade.
Målet som huskes
bredde = ca 20 cm
lænngde = ca. 30 cm
højde = ca. 20 cm

Det var mono og fra 1958 - 1964
Den var gullig i farven

Et billede ville være lækkert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 20:54

Grundig??? billede

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 13-01-17 21:00
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 21:41

Citat
http://pedipsen.dk/Audio/78/poragul.JPG

Herlige gamle genstande - havde en båndoptager fra Grundig, den ligner billedet en smule.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-17 09:40

Tak Ans - det er jo lige præcis den jeg huskede. Både facon og farve.
Dog påstår min kone at det ikke var sådan en hun havde........................altså jeg vandt retten til opvasken en hel uge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-17 10:12

Eyvind, har I ikke opvaskemaskine

Mit tidligere viste billede skulle være en Philips fra 50/60' erne

https://www.google.dk/search?q=rejsegrammofon+i+60%27erne&biw=1080&bih=612&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwifkpiiosHRAhVEVywKHbVkCG0QsAQIGQ#imgrc=9tBwDLaBajhbZM%3A

Der vises også lignende modeller, men ikke helt så gullige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-17 19:13

Denne i en gullig udgave fra din henvisning Ans..........................måske sige damen.
http://www.capac.dk/wordpress/?tag=historie&paged=10

Citat
Eyvind, har I ikke opvaskemaskine

Jo da hende har jeg da - men det er mig som tørrer og stiller på plads.

Og så det morsomme og ægte indslag.
Jeg har arbejdet som service montør hvor jeg bl.a. servicerede den dengang ret dyre Amerikanske/Australske opvaskemaskine "kitchenaid" fra firmaet Hobart.
Jeg fik ofte tilbudt en maskine til eget brug af chefen,
men hjemmechefen ville ikke undvære et skab.

Afrydning, afskylle, opvask, sætte på plads og alm oprydning...
efter 14 - 20 pers. = mindre end 1 time.