/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Du har ingen adgang
Fra : Sandvad261
Vist : 236 gange
50 point
Dato : 12-01-17 16:10

Jeg har en extern HD tilsluttet min MAC, og det har jeg haft altid men nu her ville jeg slette noget på denne externe HD og så vil den have et nummer indtastet for at give tilladelse til at slette noget.
Hvad gør jeg så ???
Hej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 11:59

Kan du åbne den gennem stifinder? altså se/ åbne filerne på disken? er det kun den ene fil der driller.
Hvis ikke du før har brugt beskyttelse på disken, så kunne man tro at du har fået Virus der har lukket adgang til disken.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-17 14:40

Jeg kan ikke skrive eller slette noget på disken og det er noget der er kommet for nylig.
Når jeg vil slette noget skriver den at " finder " vil foretage ændringer skriv kode.
Bag efter kommer den med en fejlkode 1407

Hej

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 13-01-17 18:02

det lyder mærkeligt, har du mulighed for at prøve på en anden pc.
Ellers kunne du hente dette styresystem, det kører fra usb/disk - for at se om du kan komme ind på disken.
https://www.reactos.org/

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-17 18:21

Jeg har ingen PC jeg kører MAC
Men du har da godt nok givet mig et fif som jeg lige vil afprøve. jeg har jo for nylig opdateret til MACs ny system " Sierra " det kunne jo være. hej

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-17 18:38

Tak for svaret mig-selv.
Du ramte ikke plet, men du gav mig en ide om hvor jeg så skulle søge, og det var jo ligetil, jeg havde jo for ikke så længe siden opgraderet til MACs nye system SIERRA, og på min externe HD hvor jeg havde problemet der har jeg jo et program til at formatera den externe HD til NTFS så den kan bruges til både PC og MAC og det var såmænd bare den nye vertion der skulle lægges ind.
Tak for hjælpen og god vind i denne kolde tid HEJ