/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Trådløs postmelder.
Fra : lukas2502
Vist : 1662 gange
385 point
Dato : 12-01-17 14:05

Jeg søger en trådløs postmelder med gode sende modtage egenskaber. POST IN er ikke god nok, den har for dårlige sende/ modtage egenskabe. Jeg ikke kan se min postkasse, der er en bygning imellem. Et forsøg med motorvarmer med fjernbetjening, under samme betingelser, virker problemfrit.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-17 15:31

Du kan bedre postmelderen meget ved at lodde et lille stykke antenne på, som rager udenfor blikkassen.
Din bilvarmer fjernbetjenet ville heller ikke virke hvis antennen ikke sad oppe i ruden , men var lukket inde i en næsten helt lukket blikkasse.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 12-01-17 17:17

Postmelderen er helt lukket, kun adgang til batterifag. Postkassen + mur er ikke noget problem. men en hel bygning med flere mure er for meget. Den har en rækkevidde på ca 150 meter.
Motorvarmen har ingen synlig antenne, den har en rækkevidde på ca 1000 meter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-17 10:21

Selvfølgelig har motorvarmeren en antenne . Den plejer at være klæbet op på indersiden af frontruden.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-01-17 14:09

Citat
Selvfølgelig har motorvarmeren en antenne . Den plejer at være klæbet op på indersiden af frontruden.

Citat
Motorvarmeren har ingen synlig antenne.
Mit spørgsmål gælder ikke hvor vidt min motorvarmer har en synlig antenne eller ikke.
Det jeg søger er en trådløs postmelder med gode sende/modtage egenskaber. POST IN er ikke god nok, for den har ikke tilstrækkelige sende/ modtage egenskaber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 21:58

Citat
søger er en trådløs postmelder med gode sende/modtage egenskaber

Sæt en af disse op, så kan du sikkert høre når? og hvis der kommer post i fremtiden:
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=hegnsapparat

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 21:59

Men en ´rottefælde´ kunne vel give samme resultat.

Og det var en SPØG.......

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 22:03

Kan i samme ´hug´ nævne at jeg ikke kunne få leveret Post på grund af sne/ dårlig adgang = men posten kom stadig med skrivelser om samme - men selvfølgelig uden Post, når de nu skulle ind og brokke sig.
Livet er mærkeligt.

Jeg ville prøve at ville et par hundrede meter tynd kobbertråd på din genstand, men ikke det du efterlyser.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-01-17 23:07

[CITAT]
Sæt en af disse op, så kan du sikkert høre når? og hvis der kommer post i fremtiden[/CITAT

TJa! Afstanden til postkassen er ca 40 meter, og der er en bygning imellem, og jeg er humanist.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-01-17 14:30

Hvis nu huset ikke var der imellem hvor langt er der så ?
Grunden til jeg spørger er nogle modeller finder der også en "Repeater for Postmelder"

https://elektronik-lavpris.dk/c7728/hjemmet/doerklokker-postmelder-mm/postmelder/?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-01-17 17:20

Citat
Afstanden til postkassen er ca 40 meter

Ca. afstand i fugleflugt.
Jeg ved ikke om en "Repeater for Postmelder" kan bruges til forskellige postmeldere, det kan vel meget nemt være sådan at den er "kodet" til en bestemt model, jeg tænker på frekvensen.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 192 point
Dato : 16-01-17 11:52

Citat
Jeg ved ikke om en "Repeater for Postmelder" kan bruges til forskellige postmeldere, det kan vel meget nemt være sådan at den er "kodet" til en bestemt model, jeg tænker på frekvensen

pas, bedst at kontakte sælger

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 18-01-17 22:41

Tak for svaret JegErHer. Jeg har undersøgt dit svar nærmere, en Repeater kan kun bruges til den type Postmelder den er kodet til, dvs fra samme firma. I følge firmaet som leverer den du har nævnt, er rækkeviden med Repeater ikke større end den fra POSTIN uden Repeater.
Men når der findes noget som på min motorvarmer. Kunne det være rart at vide hvor det findes.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-01-17 22:45

Desværre er der ingen af de postmeldere jeg har set, skriver om hvilken frekvens de sender på, kunne måske være en hjælp.