/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
mistet admistratokonto
Fra : hj51r
Vist : 188 gange
500 point
Dato : 12-01-17 06:40

hej
Jeg har mistanke om at min computer er blevet hacket.
kanikke komme ind påmin admistratokonto ,kan ikke nul stille eller gendanne den.Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-01-17 09:03

MERE INFO tak, så som hvilken styre system har du på din computer ?
Du har jo oprettet ? under "Internet/Sikkerhed" så selv der har vi ingen information om din computer.

Men hvis vi gætter på det er Windows, så kan du starte her

https://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/

og hvis der Windows 8 eller nyere så kommer dette an på om denne administrator konto en Microsoft Account eller en lokal bruger

Lokal, denne vej
https://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/#reset-windows-81-password-with-the-free-ntpasswd-tool

Microsoft Account, denne vej
https://account.microsoft.com/about?lang=da-DK

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 12-01-17 10:14

Det er windows 10 der er instaleret,computeren er født med windows7

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-01-17 10:30

Ok med Win10 er det de 2 sidste links, med mindre du har oprettet en "nulstilling af adgangskoden" disk.

Med andre ord hvis din Admin Konto ikke er via Microsoft Account, så er den lokal og du har kun 2 mugligheder.

1) hvis du har en "nulstilling af adgangskoden" disk
2) Hack bootdisk, som har reset/nulstille Administrator kordeord, som eks. ntpasswd

HUSK BACKUP AF DINE DATA, FØR DU PRØVER HACKS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 12:04

Prøv F8 ved opstart

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-01-17 21:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-17 20:41

Har du prøvet at logge af din egen konto? ..og istedet logge på med brugernavnet: administrator?

..ofte har denne bruger intet PASSWORD ...medmindre du oprettede et ved installationen?

Du klikker bare på RETURN/ENTER tasten ..istedet for at angive PASSWORD.

</MOLOKYLE>