/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
sorte videoklip
Fra : Sønder
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 11-01-17 10:10

Hvorfor kan jeg pludselig ikke mere se videoklip fra TV2.dk? Skærmen bliver helt sort - og uden lyd- når jeg klikker på pilen.
Jeg kan godt se videoklip på fx. Ekstrabladet.dk eller You Tube.
Har prøvet at opdatere Flash Player

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-17 11:07

Har du Adblocker slået til?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-01-17 11:39

Næh ... tror slet ikke jeg har den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-17 13:48

Har du prøvet en anden browser? min IE11 kan til tider heller ikke spille klip fra nettet, men Crome klarer det fint.
Hvis du bruger IE så er der 2 udgaver ? en 32 og 64 bits

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-01-17 14:09

bruger normalt Chrome. Virker heller ikke på IE eller Firefox

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-17 16:04

Måske dette vil hjælpe, gå til internet indstillinger/ avanceret og tillad aktivt indhold.
http://peecee.dk/upload/view/464307
Kan også være din MediaPlayer der står forkert brug? Browser eller automatisk:
http://peecee.dk/upload/view/464308

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-17 22:12

NB du skulle vel ikke have været ude for en LILLE popup på siden, hvor der stod tilføj browser plugin - hvis, ville jeg slette alt web indhold og prøve igen - og klikke JA TAK
Selve det plugin har intet med selve adobe flash at gøre, men en tilføjelse som sidens ejer laver for at beskytte sidens indhold.
Har selv været ude for det, det var dog i andet format MKV/ download fra tuben.

Prøv eventuelt at hente K Lite pakken

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-17 09:55

TV2-Play bruger Silverlight ...ikke Flash.

Hent og installer Microsoft Silverlight:

https://www.microsoft.com/silverlight/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 12-01-17 14:14

mig-selv: k-lite installeret : Ingen forskel.
molokyle: silverlight var der i forvejen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-17 23:18

Slet Silverlight. (Kontrolpanel-> Programmer -> Slet et program -> osv.)

Kør menuen [REGISTER] (..alle flueben sat) med Ccleaner:

https://www.piriform.com/download

Geninstaler Silverlight (..nyeste version).

Genstart.

Prøv igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-17 23:20

Ps. ..og så er TV2 jo en betalings 'ting'.
Har du husket at betale din regning?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-17 22:37

Citat
Ps. ..og så er TV2 jo en betalings 'ting'.

Jo men der plejer altid at ´dukke´ en browser op med > afspil knap = som man trykker på? og bliver videre stillet til en ´penge´ maskine - så vidt jeg husker.
Og hvis spørger har kunne se på siden før? = så må det være som du skriver ´betaling´ der mangler - jeg har set en par klips på siden uden at skulle punge ud med penge - det var også mange år siden/ eller de har haft venlighed til at lade alle se hvad de viser.

Og så er der vist også forskel på TV2 og TV2 PLAY, kan selv se hvad de viser på TV2 uden problemer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-17 07:45

TV2.dk afspiller, så vidt jeg ved, klip der sendes på TV2-Play ...som benytter Silverlight.

Når man tjekker kildekoden i 'containeren' vil man opdage der der omdirigeres og at klippet deles op til de platforme hvori det skal afspilles: PC, iPhone, Android og de respektive formater (skærmstørrelser). Tilsyneladen er deres player 'hjemmelavet' og 'skræddersyet' i javascript og jeg magter ikke at gennemgå ca. 10.000 kodelinjer for at finde ud af hvad der 'foregår'. Det skal jeg have mindst en månedsløn for. Da hovedparten er krypteret så bliver det nok nærmere en årsløn!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 14-01-17 14:42

Nej, det er ikke TV2play, jeg bruger, bare Tv2.dk og den har altid kunnet køre. Hjalp ikke at udskifte silverlight

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-17 09:09

Kan du se TV2 på TV'et? Hvis ikke? Så er det der hunden ligger begravet

Manglende abonnement.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 17-01-17 10:02

det kan jeg sagtens. nyhederne.tv2.dk er ikke en hjemmeside, der kræver nogen form for abonnement

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-17 09:01

Så kører du med Adblocker el. eller glokerer vha. dit antivirusprogram:

https://tv2.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/216467138-Adblocker-på-tv2-dk-sort-skærm-ved-videoer-og-billeder-

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : Sønder

Dato : 14-02-17 15:05

Jeg har desværre ikke modtaget et svar som virkede, og annullerer derfor dette spørgsmål