/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Højeste dagpenge og barsel for mænd.
Fra : vedikkealt
Vist : 285 gange
300 point
Dato : 10-01-17 09:28

Hej med jer....og Godt Nytår.

Når man er på højeste dagpenge stats og går på barsel, så overgår man til en mindre sats mens man er på barsel, og så kommer man tilbage når ens barsel slutter, på den høje dagpenge sats.

Eller sådan troede jeg det var.

For nu viser det sig at der sker en ny beregning hvor man beregner ud fra den lavere indtægt under barsel, og dermed mister mellem 2 og 3 tusinde om måneden, når man efter sin barsel fortsat er ledig.

Vil det i praksis sige at det kun er folk i fuldtids job der kan tage barsels orlov, mens de ledige bliver straffet med en ny dagpenge beregning ud fra indtægten under barsels orlov.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-17 10:02

Måske er det en god idé, at få oplyst om hvor denne regel står skrevet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-17 10:26

Ret henvendelse til Udbetaling Danmark

https://www.borger.dk/OrphanData/x-Udbetaling-danmark-kontakt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-17 10:28

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/sociale-ydelser/sociale-ydelser/foedsel-adoption-og-barn/barselsorlov-og-barselsdagpenge/

Citat
Det er Udbetaling Danmark, der vejleder, beslutter og beregner i sager om barselsdagpenge. På Udbetaling Danmarks hjemmeside under Barselsdagpenge, kan du finde oplysninger om, hvordan du skal søge om barselsdagpenge eller svar på andre spørgsmål.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-01-17 10:45

Det spørgsmålet også går på er om ....når ens A kasse skal beregne den fremtidige dagpenge takst trækker det man så fik på barsel ned i den fremtidige dagpenge udbetaling så man ikke køre videre på den høje understøttelse.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-01-17 11:59

Spør din akasse

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 10-01-17 17:11
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-02-17 13:19

Tak for svaret katekismus.