/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
udefra kommende skade
Fra : hamse
Vist : 209 gange
100 point
Dato : 04-01-17 11:39

er det en udefrakommende skade hvis man falder på kanten af en fortovs flise som er sunket ca 5 cm og ens mobil falder ud af lommen og går i stykker

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-01-17 11:45

Nej, så har man ikke set sig godt nok for.

Kommentar
Fra : hamse

Dato : 04-01-17 11:51

sgu lidt svært hvad en udefrakommende skade så er men så må jeg selv til pungen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-01-17 12:51
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-17 12:53

Ja det er ikke altid logisk og fører let til forsikrings svindel, eksempler:

Hvis man får smadret sine briller til sport,
er det ikke udefra kommende og man får ikke erstatning,
men hvis man vælter på cykel gør man.

En tidligere nabo, der tabte sine briller i en container, som hun selv havde bestilt,
fik også erstatning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-17 13:32

Citat
en fortovs flise som er sunket ca 5 cm

Der mener jeg sagtens kommunen kan hænges op. Problemet er bevisførelsen.(Foto - vidner).
Derfor bliver det nok meget vanskeligt.

Det er jo lidt i stil med huller i vejen, hvor ens bil ta`r skade af det. Der kan man også, teoretisk , få erstatning af kommunen, ifølge FDM. Men igen, det er vanskeligt at bevise, at det var den bestemte hul, og at skaden opstod netop der.

Så desværre, er der nok ikke meget at gøre.

M.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-01-17 15:24

JEG FALDT ENGANG OVER EN 4 CM HØJ FLISEKANT PÅ NYLAGTE FLISER , DA JEG ENGANG VAR PÅ ØSTERVOLD I RANDERS.
ØDELAGDE EN HVID SKINDDRAGT, MEN KOMMUNEN KUNNE IKKE TAGE ANSVAR FOR
SUNKNE FLISER, HENVISTE TIL AT DER KUNNE FOREKOMME DEN SLAGS FORSKYDNINGER.

BRAND ÆRGERLIGT.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-17 19:31

Kommunen / forsikringsselskabet vil måske påstå, at du havde opmærksomheden på din mobil og ikke på på der hvor du gik.
Bare et gæt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-17 21:54

Havde DU personligt fået en ? brækkede knogler/ blåt øje = så havde du en sag - MEN ALLE ? tuller efter hånden rundt med en mob/ modbydelighed i øret, som kun kan regnes for selvforskyldt.
Stærke ??billeder.

På den anden side kan du være glad for at du ikke forsøger med ?? tyveri af samme..
Så havde de sikkert fået Politiet til at afhøre dig nærmere...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-17 21:56

NB DU skriver ikke hvor gammel du er ? er du over 60 - tror jeg næsten på dig - under og...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-01-17 10:17

Man skal være OBS på, at de forskellige selskaber har forskellige betingelser - og dermed også forskellige erstatningsregler. Fx har jeg dækning på mine høreapparater og briller = en udvidet dækning. Så at et selskab har udbetalt erstatning for en given skade, er ikke ensbetydende med, at andre selskaber gær det samme!

for en personskade-ulykkesforsikring:

http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1423/bet1423-20.htm

Er det fx en tingskade:

http://forsikringsguide.net/forsikringsordbog/pludselig-opstaet-skade/

Et godt sted at læse om diverse omkring forsikring, finder du her:

http://forsikringsguiden.dk/om/ordbog#!/