/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
en nye Googlekonto
Fra : kipumi
Vist : 220 gange
100 point
Dato : 02-01-17 20:20

Jeg har min egen email på min pc. En googlekonto. Hvordan får min mand også en konto på samme pc. Altså googlekonto. Han har haft en Yahookonto .Han har nemlig fået et smartphon (den første) - og vil gerne kunne finde fotos med videre frem på pc. Han har oprettet en mailadresse på sin nye telefon. Jeg kan godt se, at hvis jeg går ud af min konto, kan jeg tilføje en ny ( kan det være hans??) men hvordan fungerer det så. Jeg er ikke meget for, at der skal ske noget med min konto, som jeg har haft i rigtig mange år. Vær venlige at skrive lidt udførligt, da jeg ikke er en ØRN til pc. Godt nytår.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-17 21:35

Nu ved jeg ikke helt hvad du menr emd at du har en Google konto på din PC??
En Google konto oprettes på en Google server.
I kan sagtens have 2 konto tilknyttet et mail program f.eks. Outlook, men så vil I begge kunne se den andens mails osv.
Så vidt jeg ved kan men ikke logge på Outlook med forskellige brugernavne.

Det nemmeste er hvis I hver for sig kun bruger browser versionen af Google universet, så kan I logge på, fra hvilken som helst PC, Tablet, Smartphone osv.

Eksempel
Din mand har en Google konto, som er sat op på hans smartphone, han har så samtidig adgang til mails, Google drev, Google ?, Google Hangout osv. Det vil såp sige at hans smatphone er den primære enhed han styrer sine ting fra. Hvis han synes det er nememr at tjekke mails på en PC, starter han bare en Brovser (Google Chrome( og logger på sin konto, her vil han kunne se og redigere de samme ting som på telefonen.

Det samme kan du så gøre, eller lade det hele virke som det gør for dig nu.

Alternativyt skal i på PC'n oprette 2 brugere, som så hver især så kan køre derres eget løb på PC'n.

Google logon side: https://www.google.dk/?gws_rd=ssl

Google Drev er stedet hvor alle billeder, videoer osv. samles pr. konto. Løber I / Du tør for plads kan der tilkøbes mere plads for et beskedent beløb, lige nu 17 Kr/måned for 100 GB.

Husk at slå synkronisering til, så alle billeder, videoer osv. synkroniseres op til Google kontoen. Det vil også gøre det meget nemt at sætte en evt. ny telefon op, næsten fuld automatisk.

Sidts jeg købte ny telefon, oprettede jeg blot min konto på telefonen, den kom så og spurge om alle mine apps skulle installeres 75 stk.), og efter ca. 40 minutter, meldte den klar. Det neste jeg selv skulle gøre efterfølgende, var at rykke genvejene til diverse apps på plads, som jeg gerne ville have dem organiseret.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-01-17 21:37

For hunne der er mange slåfejl i mit tidligere indlæg. Håber det er forståeligt alligevel.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-01-17 22:18

>>Brassovitski

Det er som let som igenting at have flere mail konto i outlook se her
outlook skal bare sættes til "spørg efter den profil.....
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/829918

>>kipumi
som jeg læser det så skal du bare log ud af dim gmail og så log på med din mands gmail profil
istedet for, der slettes intet fra din profil.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-01-17 23:23

Nu ved vi jo ikke præcis hvad det hele handler om, endnu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-17 11:00

Som jeg ser det, er dette den bedste måde for at sikre mod sammenblanding / sletning:

Hver sin google konto med hver sit password.

Start en browser eks. google chrome

skriv i adresselinjen
google.dk
enter
klik på de 3 prikker oppe til højre
vælg indstillinger
marker ud for "åbn en bestemt side"
og klik så på "angiv sider"
klik på "brug aktuel side" (viser den flere sider kan du slette dem du ikke vil have)

Nu er gmail klar til mail log in hver gang den åbnes

"Log ind" med den ene gmail eks din egen

klik så på det der ligner et lille billede oppe til højre og vælg tilføj konto
Nu kan du logge ind med den næste konto

Luk så din google browser

Næste gang du starter google chrome, har du valget mellem den ene eller den anden gmail.
Det er vigtigt at i ikke bruger samme password til de to mail.

Brassovitski og DK
I er velkommen til at rette hvis jeg har glemt noget.

Det kan også adskilles ved at bruge to browsere eks. den gratis opera browser som den anden
Og så stadig starte med google.dk

Ps. Jeg bruger selv google.dk til mine mailadresser af forskellig slags - for så kan jeg altid åbne mine mail fra hvor som helst bare der er en computer / tablet / iprone med netforbindelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 13:34

Citat
klik så på det der ligner et lille billede oppe til højre og vælg tilføj konto
Nu kan du logge ind med den næste konto

Nemlig.
Og gider man ikke logge ud og ind, kunne man bruge forskellige browsere som husker hver sine koder, (mener jeg).

Bare husk, at rydder du op på din pc/ sletter cookies osv så kan samtlige koder ryge sig en tur - så skriv dem ned hvis du er glemsom..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 13:39

Og i samme hug, så kan Google til tider tro at din konto er blevet hacket og sender dig besked om at beskytte dig, og det sker især når du logger ind (og ud) på flere ´genstande´ mobil og anden pc, det kan du så vælge at ignorer eller følge deres besked.
Jeg får beskeden et par gange om måneden, og vælger at overse den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-01-17 13:41

Ellers kunne i vel oprette en ny bruger konto på den fælles pc, så burde der vel ikke være så meget at komme efter, har aldrig selv brugt den slags så kan ikke udtale mig

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 05-01-17 16:29

Tak for svaret Brassovitski.Jeg har ligget underdrejet med infuenza, har først haft mulighed til at følge dine råd nu. Det fungerer - så alle er glade.