/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nytårsfortsætter
Fra : svendgiversen
Vist : 341 gange
148 point
Dato : 02-01-17 17:38

Jeg hørte i radioen et bedre forslag end alle herunder:

http://www.bing.com/search?q=nyt%C3%A5rsforts%C3%A6tter&qs=n&form=QBLH&scope=web&pc=IC05&sp=-1&pq=nyt%C3%A5rsf&sc=0-7&sk=&cvid=B2FF2676B1CD41A39A6BDE338B02D13A

Nogen der har nogle ekstra gode, måske bedre end det jeg hørte?
Som først kommer til sidst...

Hvorfra i øvrigt ...fortsætter?
Det er jo noget man vil holde op med??

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 148 point
Dato : 02-01-17 18:48

Jeg har et nytårsforsæt, og det er: jeg ikke vil ha' nogen nytårsfortsætter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-17 18:59

Jeg fortsætter som jeg har gjort indtil nu uden forsætter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-17 19:02

Lad det blive dit nytårsforsæt at skrive og udtale ordet rigtigt:
http://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/sprogbrevet-dr/sprogbrev-nr-4/nytarsforset

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-17 19:16

Jeg vil ikke ryge i 2017
Jeg vil ikke drikke umådeholden i 2017 (undtaget er alt det de andre byder)
Jeg vil tale pænt til dem der viser uforbeholden ære og respekt - for mig altså
Jeg vil købe en ny computer, hvis jeg er nødsaget til at aflevere dem jeg har lånt
Jeg vil købe en netværksforbindelse, hvis naboen finder på at låse sin router

I øvrigt tror jeg, at det med nytårsforsæt, er alt for opreklameret.

Et godt nytår ønskes til alle de meget tålmodige Kanduer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-17 19:25

Måske rigtigere: nytårsforsæt

19000 svar, mod 13000 i bing for nytårsfortsæt:

http://www.bing.com/search?q=Nyt%C3%A5rsfors%C3%A6tter&qs=n&form=QBLH&scope=web&pc=IC05&sp=-1&pq=nyt%C3%A5rsfors%C3%A6tter&sc=0-15&sk=&cvid=1D6418E997EA4DA68F121376778F211E

Skal vi så forsætte? Hvad??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-17 19:46
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-17 20:18

Citat
Måske rigtigere: nytårsforsæt
det kommer an på hvad du vi,l om du vil fortsætte som du plejer eller du sætter dig et mål = forsæt
skulle jeg endelig komme med et forsæt? Jo jeg vil forføre naboens kønne unge kone, ej altså ikke hende der bor nærmest men hende der bor et par kilometer væk, vi er stadig naboer når vores jord grænser mod hinandens, det andet kunne vist blive for farligt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-17 20:34

Sjovt nok kom jeg i tvivl om det t i nytårsfor(t)sætter, og slettede det,
men så slog det op, og da jeg så fik over 13000 svar med t tilføjede det igen.

Og ja, det er allerede sagt, vi fortsætter her i kandu, uden forsætninger.

Men måske har kandu s ledelse et par nytårs forsætter vi vil få glæde af?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-17 21:40

Og andre med røde ører: you see

>Så snart fejlen er rettet, vil vi gå i gang med at lave en underholdningsoplevelse til dig som et plaster på såret.

Er det ikke en for billig kompensation, det koster da ikke meget bare at sende en ny film,
hvor vi var mange der savnede vor dronning på TV nytårsaften.

Vi så hende tale pænt og hoste i mini format på min nevø s lille computer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-17 22:39

Jeg er ved at blive sindsyg !!!
4 arabere har slået sig ned i en 'bortrejst' ..en eller andens "Anders And" lejlighed i vor andelsboligforening ..og jeg er tilfældigvis blevet nabo/genbo.

Fra ca. kl.17.00 til ..og hold nu fast: Til kl. 08.30 er der en evig 'støj' med en eller form for elektrisk fræser. Om dagen? står lejligheden tom ...eller der er i hvert fald ingen som åbner, hvis man ringer eller banker på! Jeg og min overbo har kontaktet såvel Vicevært, som bebo'erformand i vor Andelsboligforening. Sagen bliver undersøgt. Det har snart taget en måned.

Her til aften var jeg i egen høje person oppe at klage over den evige forstyrrelse af alm. nattero.

Ingen forskel såvidt ...for nu. De 'støjer' lystigt videre med fræseren ...og jeg skal til tandlæge kl. 08.30 ..imorgen. Det lyder ligedan
Jeg lover og GARANTERER; at mit nytårsfortsæt er:
At de 'Bavianer' flytter ..jo før jo bedre ..VÆK ..NU !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-17 23:02

..bare for at fuldkomme billedet:
Den mandsperson som åbnede døren her til aften var en etbenet 'krøbling' med Talebanerskæg og kjortel (..cowboybukser indenunder) som på gebrokkent engelsk fik fremstammet:

Sorry... I don't understand Danish! Anders? Not Know where is. He live renting!

Ok. Det var dén samtale. De 3 andre tilstedeværende lignede store ½ spørgsmålstegn og kiggede skræmt ud fra deres 'gemme' bag hver døråbnng i gangen.
Mystisk og hemmelighedsfuld forsamling af mørkemænd!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-17 23:10

Ps. Jeg optog vor lille 'samtale' på Mobilos. *LOL*
..så må vi se hvad vor formand for Andelsboligforeningen siger til dén
</ANDERS AND>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-17 23:19

Citat
At de 'Bavianer' flytter ..jo før jo bedre ..VÆK ..NU !!!

Jeg tror hellere du må få benene på nakken, Molo.

Citat
Mystisk og hemmelighedsfuld forsamling af mørkemænd!

Det er terrorister. De rører bombe Ingredienser sammen i en murerbalje, med en mørtel rører.
Pludseligt hænger jeres tag hundrede meter oppe i luften.

Jojo, jeg ved godt hvordan sådan en lyder.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-17 23:38

Citat
Jeg lover og GARANTERER; at mit nytårsfortsæt er:
At de 'Bavianer' flytter ..jo før jo bedre ..VÆK ..NU !!!
Hvaeee? Disse ord fra en venligbo..?
Ja, så har man da hørt det med

Men, jeg føler med dig Molo. Du har min sympati.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-17 23:59

Citat
Hvaeee? Disse ord fra en venligbo..?

Jeg blev også lidt forundret over Molo`s tilsyneladende kovending.
Men det er møller og atomkraft om igen. Så længe de holder sig på afstand, tåler vi dem.

Min kære gamle moder, havde en meget mild sindelag......alle mennesker var lige gode, man måtte ikke gøre forskel.

Men da min lillesøster, pludseligt mødte op med en ung grønlænder. Blev hun lidt stram i betrækket......ligefrem at få en grønlænder til svigersøn..............

Det blev så heller ikke til mere. Men vi grinede af det lang tid efter, altså når mor ikke var i nærheden.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-17 09:31

Trods yoy see s nedbræk var der vel nogen der hørte dronningen nytårsaften:

Tag godt i mod dem, de har det svært i et fremmed land,
og husk at hilse venligt i opgangen eller længere nede af vejen...

Men hun har jo heller ikke arabere lige uden for døren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-17 11:33

Så er det vist ved at rinde ud med nytårsforsætter.

Det de sagde på dab 5 var:

Det bedste nytårsforsæt er ikke at have nogen nytårsforsætter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-17 12:43

Hør nu: Jeg har ALDRIG som venste-radikal-socialist ..og KOMMUNIST !

..lagt hverken dit eller dat for had. Jeg tillader at citere mig selv fra Facebook:

Citat
Tænk over dette:

En ateist som jeg skelner ikke mellem: Kristne, jøder, muslimer, buddister, hinduister, shintoister, kikuyuer mv. Det er det hele menneske (gestaltet) som tæller.

For at uddybe: En menneskes tro tvivler jeg stærkt på styrer dets handlinger og det er på baggrund af handlinger, man skal (be-)dømme individets integritet og status.

Man kan blot ikke 'undskylde' sine handlinger med at man tilhører et bestemt trossamfund.
Det er pointen.
Ens tro/overbevisning er en privatsag.
Ens handlinger er et samfundsanliggende, da det har konsekvenser for andre end en selv.

..in sweet momory of: http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=148146

Altså Manse9933 : http://kandu.dk/userprofile.aspx?uid=61609
QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-17 13:05

Ps. Facebook er ikke min kop the
Kandu er derimod et fristed/helle; hvor deltagerne har deres meningers mod
Dét ska' alle I andre brugere/profiler have en stor TAK for
Kærligst <MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-17 09:30

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Næsten som det gode råd i radioen...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-01-17 12:59

Nej dog, tak!
Jeg vil fortsætte med at efterleve det gode nytårsforsæt

Mvh.
Tommy.
Kaptajn i hjemmet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-17 18:14

HEEEEIIIIiihhhh. Det var retteligen undertegnede som fortjente point!

Jeg lovede og GARANTEREDE:

Citat
Jeg lover og GARANTERER; at mit nytårsfortsæt er:

At de 'Bavianer' flytter ..jo før jo bedre ..VÆK ..NU !!!

Ordensmagten 'rydder' lejligheden for ulovlige beboere imorgen efter kl.12.00

..og den 'ulovlige' udlejer har til kl. 24.00 iaften til selv at klare §'erne
...ellers bliver hans (Anders And) andelsboligkontrakt opsagt!
..med øjebliklig virkning.
HALLOOOOO... det er Ama'r det her ...ikke Ishøj.
/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-17 19:14

Sorry moly, men kaptajnens svar ramte jo lige netop plet.
Du skal nok få masser af points i det nye år...

Og også her kan vi slå jer Ama´er, med højere vandstand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-17 08:32

..ok. Jeg ville nu blot gøre opmærksom på at dette var tilfældet

http://politiken.dk/indland/art5773400/Hundredvis-af-afviste-asylansøgere-går-under-jorden

..og så er det ud, når de 'opdages' som beboere i vor ejendom
</MOLOKYLE>