/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cromecast
Fra : kivi
Vist : 217 gange
100 point
Dato : 31-12-16 09:30

jeg overvejer at købe en cromecast men kan ikke lige finde ud af hvad for en det skal være ??

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 31-12-16 10:23

Jeg har den første udgave af den, som kører perfekt og har gjort det siden de kom på markedet.

Selv min svigersøn som er Appel fanatiker, blev imponeret over den evner

Så jeg ville IKKE betænke mig på at købe den nye model Chromecast 2 til 320 kroner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-16 11:38

Jeg har lige købt en Chromecast 2 her:
https://www.av-cables.dk/traadloes-video/google-chromecast-2-0.html

Det er meningen at den skal overtage mit Boxer abonnement.

Det skulle også være muligt, at bruge den i udlandet..................men det har jeg ikke prøvet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-17 12:40

Hvis det er for at se dansk fjernsyn i udlandet, er ddu begrænset til de udsendelser, som man kan se over internettet i udlandet. Det er tv nyhederne ( bortset fra visse udenlandske indslag) samt nogle få flere hvor dr har rettighederne.
Der er betalingsløsninger hvor du får lov til at se alt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-17 15:44

Transor - kan man se tv2 i udlandet med chromecast.
Jeg har betalt til tv2 og har et log on.
Det virker her i DK

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-17 17:32

Det har ikke noget med chromecast at gøre . Chromecast er bare en måde til at få billed og lyd vist på fjernsyn i god kvalitet. Det vil være det samme hvis man ser udsendelsen over internettet direkte på en computer.

Problemet er at fjernsyn er nød til at lukke når modtageren er i udlandet og stationen ikke har rettigheder til at vise programmet udenfor Danmark. Det er et spørgsmål om betaling til aktørerne, filmselskabet og andre.
Så vidt jeg ved er problemet også for tv2. men du må logge ind på dem og sende en forespørgset.
Da TV stationerne bruger IP adressen til at se om man er i Danmark eller et andet land, kan de rigtig smarte finde udveje, så tv stationen altid vil se en dansk IP adresse uanset hvor man er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-17 19:12

OK

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 03-01-17 07:45

Tak for svaret transor.