/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan man komme på nettet med denne tablet
Fra : ara
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 30-12-16 15:22

Hej.

Min svigerfar skal på jordomsejling i næste uge og har denne tablet.

Vi kan se at der ikke kan komme et tele/datakort direkte i, da der kun er
plads til SD kort.

Men kan man få et eller andet Microusb hvor man så kan sætte et kort i, så kan kan komme på nettet?

http://gsmarena.com/lenovo_ideatab_s6000f-6196.php

PS. Håber på hurtig hjælp da han skal afsted på næste Fredag

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-12-16 15:26

Ja, via WIFI (trådløst netværk)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-12-16 15:29

Forudsat der er dækning hvor han befinder sig, ja:http://www.gsmarena.com/lenovo_ideatab_s6000f-6196.php

Godt Nytår

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-12-16 15:32

Der er IKKE SIM kort i, og heller ikke nogen GPS i den

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-12-16 15:40

Kan han så smide et kort fra TDC i det modem og gå på nettet den vej?

Har i et link til sådan et modul han skal bruge?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-12-16 15:42

NEJ, slottet er til et hukommelseskort - intet andet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-16 16:14

Det vil være besværligt at få en tabletcomputer som ikke er født til brug med SIM kort på nettet men intet er uladesiggørligt:
https://www.youtube.com/watch?v=jbGrSIdar-c
Jeg tror ikke du kan købe et micro USB moden i Danmark men i kan måske med en omformer kabel som vist i filmen
Det vil være meget nemmere at benytte hotspot rundt om i verden
Eller købe en anden tavlecomputer

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-12-16 16:17

@bille1948.

Jeg er godt klar over at det er et hukommelseskort der er plads til.

Det vi mangler et et kabel hvor man så kan sætte et simkort i, eller måske et modem som andre skriver.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-12-16 16:25

Se o.v.n

Men er det ikke noget sent at komme igang med det?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-12-16 16:36

Vi har valgt at det nok er nemmest at gå på netcafe og lign. når han er i de forskellige byer.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 30-12-16 16:37

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-16 17:30

Der er måske hotspot på skibet. Tak for accept af mit indlæg og Godt nytår

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-16 19:22

Lenovoen har et lille hul i venstre side som er en OTG forbindelse til USB og jeg mener dette kan bruges sammen med en USB dongle til internetforbindelse. Men et verdens abonnement er vist dyrt.

Men lær ham at koble på wifi net rundt omkring.

Indstillinger > tryk på wifi > det er så de øverste som har bedst forbindelse > klik på en og tast koden ind.

Der findes åbne som er betalings og helt åbne som kan indeholde hackere.