/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Såkaldt
Fra : Rosa12
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 30-12-16 12:00

Vi har en lille diskution her hjemme om ordet såkaldt eller såkaldte

er det et negativt, neutralt eller positivt ord - begrund gerne hvorfor

Godt nytår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-16 12:22

I de fleste tilfælde vil jeg opfatte ordet som noget negativt, et såkaldt navn antyder at det er et påtaget eller påduttet navn som ikke lever op til det navnet burde stå for
Godt såkaldt nytår

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-16 13:33

Er enig med o.v.n..

Man kan vel sammenligne det lidt, med ord der står i citationstegn. ("").

Også godt nytår herfra.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-16 13:38

Jeg mener, at der næres tvivl om efterfølgende ord eller begreb.
Eks. såkaldte fordele ........................hvor disse fordele måske er tvivlsomme.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-16 14:32
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-16 08:48

Det er vel ikke altid negativt. Det kan da også være forklarende. EKS.:

I loftet hang en mobile, en såkaldt uro.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 01-01-17 23:26

Tak for svar - gad godt give til Jer alle

Godt nytår

Godkendelse af svar
Fra : Rosa12

Dato : 01-01-17 23:27

Tak for svaret katekismus.