/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvad er det her?
Fra : jensviggo
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 27-12-16 06:05

Har fået dette billed tilsendt http://peecee.dk/upload/view/464025

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-12-16 10:01

Hvorfra og hvorfor?

Der må da have fulgt en forklaring med...

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-16 14:16

Det ligner et manometer af en slags...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-12-16 07:24

Godt gæt men noget helt andet.

En gammel fætter en af folkene lavede for 16 år siden. En der skulle vise hvor gode lunger man har sagde han.

Så han blæste i den og den lille mølle kørte langsomt rundt.

Han spurgte om nogen ville se om de kunne få den til at dreje hurtigt rundt men ingen havde lyst. Så jeg meldte mig og gav den et ordentligt blæs.... med resultat at den skød hvidt talkumpulver ud i hele hovedet af mig... Skide sjovt. Vi fik os et grin.
God opfindelse må jeg sige. Hvis man blæser stille drejer møllen rundt men blæser man til blæser man pulveret ud i sit hoved...

Man kan skrue bunden af og fylde pulver i.

De 2 tynde rør der holder møllen har lille huller hvor man blæser pulveret ud i hovedet på sig selv.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-12-16 07:52

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-16 13:46

I mine øjne ligner det er karburator til væske af en slags ...med overløbsikring.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-16 21:15

Med det billede (pixel fejl) der er lagt på nettet, uden angivelse af mål og andet at sammenligne med - så kunne der i første omgang minde om noget fra et kabel? til speeder/kopling/ bremser?? med en masse på loddede genstande.

Men det kunne jo være du lå så lille og utydeligt billede op for at vi virkelig skulle til at bruge hjerne-masdsen:
https://www.youtube.com/watch?v=RJtRcoTF0S4

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-12-16 06:02

Tak for svaret marken84.