/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 spørgsmål
Fra : ferik
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 26-12-16 13:02

oprette signatur i windows live mail 2012,
bruge det f. eks i mail

i min HP computer, med windows 10, kan jeg ikke starte og bruge
numlock tastatur til højre på tastaturet

Erik

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-12-16 15:26

Hvis tasten "Num Lock" ikke virker så er tastaturet efter min bedste mening defekt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-16 16:09

Citat
Hvis tasten "Num Lock" ikke virker så er tastaturet efter min bedste mening defekt.

Sikkert en af de mindst benyttede knapper på et ´brædt´ prøv at vend det på hovedet og giv det et par bløde slag - det kunne være skidt der er synderen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-12-16 18:18

Virker de numeriske taster slet ikke, eller kommer der andre tegn end tal?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-16 18:22

Num Lock kan ved opstart, som regel slås til/fra i BOIS ...eller via Registreringsdatabasen:

1.) http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/windows/numlock-og-windows-10
2.) http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1006188

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-12-16 19:15

Brassikovski
der skrves ingen tegn med numlock (erslået til) er tændt hele tiden

molokyle
jeg har prøvet dine forslag
desværre hjælper det ikke

jeg har ikke været i bios

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-16 20:38

Citat
prøv at vend det på hovedet og giv det et par bløde slag - det kunne være skidt der er synderen.

I den grad, især for en ryger. Jeg er ex men der kommer alligevel støv, og kører man over med en klud flytter man blot støvet ned.
Jeg har så en meget blød lille børste til min gamle Filnisk, hver gang jeg bruger børsten får tastaturet lige et strøg.........dog har jeg nu en trykfølsom bærbar, der står underlige ting på skærmen hvis jeg ikke har slukket forinden.
Nå, i gamle dage skulle man pille kuglen ud af musen, vaske den i en smule sulfo og mens maven var åben pille mullernænd af rullerne med en patvind.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-12-16 20:56

LuffeA
i min winbar kan jeg se en lille grøn lampe der lyser når numlock er slået til
og modsat når jegg slukker den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-16 21:04

Højreklik på vinduet nede til venstre og vælg enhedshåndtering
1. Står det hele i en pæn kolonne - eller er der bemærkninger.

2. Hvad sker der når du klikker på * lige over 9 i det numeriske tastatur.

3. Hvad sker der når du holder Fn tasten nede og klikker på Lys op eller ned

4. Teksten på NUMloock tasten er den klar hvid eller nedtonet

5. Hvad sker der når du holder Fn tasten nede og klikker på NUMLOCK

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-12-16 21:08

Så er det vist tid at få den nøjagtige modelbetegnelse på din pc? Bærbar eller stationær?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-16 21:14

Og så signaturspørgsmålet.

Kig lige her:
http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/e-mail/indsaet-signatur-i-windows-mail-2012

Jeg har ikke afprøvet det. Hvis du skal følge hele spørgsmålet, skal du logge ind/tilmelde dig.
Og det mener jeg er gratis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-16 21:21

Ok - min snak forudsætter en bærbar.
Og hvis det er en bærbar, kan du skrive det der står på mærkaten under computeren.
---------------- vend ikke computeren før den er helt slukket-------------------

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-16 21:24

Citat
I den grad, især for en ryger. Jeg er ex men der kommer alligevel støv, og kører man over med en klud flytter man blot støvet ned.

Min gamle staveplade kom i vasken natten over - lige til en dag der gemte sig lidt kondensvand og så var endnu en USB port ødelagt, og har stadig en lille mini-plade med meget slidte bogstaver på som mine fingre til tider tager 2 knapper af gangen, med masser af rettelser osv = og købe et nyt til et par kroner eller 3? måske, men så skal der også være lys i tasterne, da det eneste lys jeg har er fra skærmen.

Håber i har haft en God Jul og i ikke blæser til ?? udlandet PT.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-12-16 21:32

min computer er
HP pavilion g7 serie nr. 5CD31228PF produkt nr.D1L92EA#UUW 17 tommerbærbar fra bilka viborg
næsten 3 år gammel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-16 21:35

Ok ferik - så mangler jeg bare svar på mine spørgsmål.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-12-16 21:50

Eyvinnd skriver
Højreklik på vinduet nede til venstre og vælg enhedshåndtering
det forstår jeg ikke
hvordan

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-12-16 21:57

Tjek lige denne side vedr. Windows 10 Anniversary Update, måske er din tastaturdriver ikke understøttet? Mit DVD drev fingerede heller ikke efter updaten, men jeg fandt heldigvis en løsning på nettet.
http://support.hp.com/us-en/document/c05195282?openCLC=true
http://support.hp.com/us-en/document/c04758308

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-12-16 22:15

Hvad med at gå ind i enhedshåndtering og se, om der er fejl i tastaturet. Eventuelt opdatere driver.
Du kan eventuelt prøve at fjerne driveren til tastaturet og bede om at få den installeret igen (for at fjerne eventuelle fejl, der kan være, selv om du har nyeste driver), men husk så, at du IKKE HAR TASTATUR til rådighed imens!! Kun mus.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-12-16 22:31

ThomasCSR Der er ingen tastaturdriver på HP's hjemmeside til Windows 10. HP har ikke opdaterede drivers til Windows 10, til produkter der er solgt før august 2013, så vidt jeg kan finde ud af på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-16 13:54

Der vises et lille ikon som ligner et vindue nede til venstre på skærmen når skrivebordet vises.
Hold musen over dette vindue, og klik med højre mustast.
Med venstre mustast kan du så vælge enhedshåndtering, på den liste som folder sig ud.

Bruger du ikke mus, så kan det samme gøres med de to taster/trykke områder ved følepladen.

Højreklik på vinduet nede til venstre og vælg enhedshåndtering
1. Står det hele i en pæn kolonne - eller er der bemærkninger.

2. Hvad sker der når du klikker på * lige over 9 i det numeriske tastatur.

3. Hvad sker der når du holder Fn tasten nede og klikker på Lys op eller ned

4. Teksten på NUMloock tasten er den klar hvid eller nedtonet

5. Hvad sker der når du holder Fn tasten nede og klikker på NUMLOCK

Ps. windows 8.1 drivere passer også til windows 10 på de fleste HP bærbare computere.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-12-16 14:08

eyvind

jeg er på vej ud af huset
og er ikke meget hjemme i morgen
erik

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-12-16 14:08

Jeg har selv en HP
Højreklik på Windowsikonet (menuen start) og vælg "enhedslisten"
Rul nrd og find "taststur" og klik på det
Hos mig er der 2 enheder, og klikker du på dem (en ad gangen), får du "egenskaber"
Her kan du vælge "driver" og både opdatere og fjerne dem. Opdatering foretages ikke, hvis du har den nyeste driver, men den kunne jo stadig være defekt.
Som jeg skrev tidligere, er det "avanceret" at fjerne driverne og geninstallere dem, men det er den eneste måde at få en ny og fejlfri driver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-16 14:58

Ok så venter jeg bare.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-16 09:15

Her får du en fuld vejledning med billeder for BÅDE softwareløsningen (i registreringsdatabasen) OG for hardware læsningen (i BIOS).

Ikke alle de hidtil beskrevne metoder overskriver ikke BIOS indstillingerne på nogle computere (..afhænger af BIOS versionen) og vil derfor ikke virke efter en genstart.

http://www.wikihow.com/Change-the-Default-Numlock-State

Virker selve NUM-LOCK tasten ikke, når den betjenes manuelt? Så er det med stor sandsynlighed et defekt tastatur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-16 09:18

Hov der gik lidt 'skudde-mudder' i en sætning:
Citat
Ikke alle de hidtil beskrevne metoder overskriver ikke BIOS

..skulle have været:

Ikke alle de hidtil beskrevne metoder overskriver BIOS ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-16 14:31

Ps. På mit eget tastatur er der ingen LED-indikator for NUM-LOCK on/off !!!

Det er der på selv tasten til CAPS-LOCK derimod.

Vil jeg 'tjekke' om NUM-LOCK er on/off?

..så må jeg åbne f.eks. et *.txt dokument i Notesblok (Notebok.exe) ..og prøve mig frem

</MOLOKYLE>