/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver jeg print fra min website?
Fra : FrejaFlop
Vist : 207 gange
35 point
Dato : 22-12-16 22:57

Hej - jeg har en hjemmeside som jeg selv har bygget op via www.mono.net
Jeg skriver bla. blog med madopskrifter
Jeg kunne godt taenke mig at lave det sådan at mine laesere kan udskrive opskrifterne - hvordan gør jeg det? JEg vil i første omgang bare gerne have nogle hint til "hvordan jeg skal taenke" for at kunne lave det. Skal jeg lave en "ikke synlig" side med et word dokument og så linke til denne side?? hvis det er den vej jeg skal - hvordan får laeseren så mulighed for at udskrive??
Hvordan er princippet bag det med udskrivning...er det via et HTML modul??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:23

Det er meget simpelt kan bare ikke lige huske det nu - men den med ´download/print side´ er ikke den værste - jeg ville så bare bruge en PDF fil med indbyggede rettigheder til at printe/ændre osv.
Det med hint, kunne være at understrege dit links til ´hent´ i en anden farve.

I gamle ? dage brugte jeg et (Html) program der viste ? indholdet når musen kørte over links + man så bare skulle klikke for at hente.. men det er mange år siden jeg legede med den slags.

Måske molokyle´n har bedre foreslag - da de ældre html gutter er forsvundet// her på forum.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-12-16 09:48

Husker det heller ikke lige. Men læs lidt på Farum Jensens hjemmeside: http://www.webdesign101.dk/
Lavede nogle hjemmeside for år tilbage.
Jeg havde et hold pensionister som vi lærte nemid og sådan.
Fandt ud af at ham der havde Holdet dagen efter var god til Hjemmesider.
Han havde arbejdet med dette i sit arbejdsliv. Jeg spurgte så ham om noget jeg havde svært ved at finde ud af. Han svarede: Her er en bog det står nok i Kapitel 5. Han havde selv skrevet bogen. Vi har nu slået vores hold sammen, og Har meget fornøjelse af dette. Føjet lidt iphone og lidt ipad og lidt Android til. Farum Jensen er ca. 75 og jeg bliver 70 næste gang.
Det var da en god historie Hilsen Steen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-12-16 12:42
Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-12-16 23:20

Tak for svaret mig-selv. Jeg synes jeg forstår dit svar bedst. Dog har jeg lige et extra spg. Hvad ligger der i "med indbyggede rettigheder til at printe".......jeg forstår det sådan at mit "modul" sir at jeg skal bede "kunden/læseren om at oplyse om sin mail adresse før printning.....men hvad skal jeg skrive som grund/årsag til at jeg skal have vedkommendes mail adresse?....hvorfor egentlig?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-12-16 10:54

Der er ikke noget med nogens email adr.
rettigheder omhandler om brugerens browser tillader javascript print kaldet, men det er jo et bruger valg, så hvis de har slået det fra, ja så har de jo selv valgt ikke at har denne funktion.

PS. det kan også være de helt har slået JavaScript fra, så vil det heller ikke virke. men igen deres valg.