/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
problemer med overførsel til SD-kort
Fra : lillelyst
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 22-12-16 10:25

I min android (Sony E2303) har jeg et 29GB SD-kort. Alligevel får jeg ofte meldingen at jeg skal slette nogle apps for at få plads til nye. Hvad kan jeg gøre for at få apps til automatisk at ligge sig på SD-kortet i stedet for som nu i den overfyldte interne hukommelse?
Mange af disse aaps kan jeg slet ikke få lov til at flytte da feltet jeg skal markere for flytning er deaktiv/gråt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-16 10:33

De fleste (mange apps) er programmeret ud fra at de KUN kan ligge på telefonens primære lagerplads og IKKE en sekundær lagerplads.

Derfor er det vigtigt med at købe en telefon med god lagerplads - fra starten.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-16 10:47

Får samme melding og det er pisse træls (selvom der er rimelig plads), jeg sletter så opdateringerne fra diverse unødige Google apps og problemet er væk den næste måneds tid.
Slå eventuel opdateringer fra, kan give problemer med Mails og andet der skal opdateres.
Ellers kan du i indstillinger/ Apps klikke på hver enkelt og flytte dem over på SD kortet, men som allerede skrevet, er det ikke alle der kan flyttes

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 22-12-16 10:53

Præcis. Mange kan ikke flyttes. Og hvad skal man med et SD kort når det alligevel ikke kan udnyttes? - lol.
God jul til jer begge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-16 10:58

Du kan flytte fotos og video derover

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 22-12-16 12:05

Ja det kan jeg, og det gør systemet automatisk, men det er ikke dem der fylder - desværre.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 22-12-16 13:53

Bruger du alle de apps der er på telefonen? Slet dem du ikke bruger.