/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rare ved hinanden
Fra : svendgiversen
Vist : 338 gange
90 point
Dato : 21-12-16 22:30

Skal vi ikke bare være kærlige, hjælpsomme, og gode ved hinanden her op til jul?

Min kone fyldte år i dag, men hendes gave var ikke nået frem, så hun fik julegaven i stedet.

Håber fødselsdagsgaven så når frem inden jul, ellers har jeg et problem...

Måske er der andre med lignende problemer??

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 22-12-16 00:22

Uanset hvad, så har du på fornuftig vis klaret skærene lige her og nu.

Når jule / fødselsdagsgaver så ikke frem, må du købe en ny julegave, og så er den bestilte nok kommet frem til næste jul.

Håber i alligevel trods problemer får en god jul.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-16 04:10

Det nye "PostJord i hovedet har ødelagt julen for mange.

Og Eboks er de nye rudekuverter......................hmm, måske hænger det det sammen med at POST skulle spares ned på blødende knæ, men skatteyderne har ikke sparet så meget som en kvart øre

Men også glædelig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-16 08:23

Gaver har da intet med spørgsmålet:
Citat
Skal vi ikke bare være kærlige, hjælpsomme, og gode ved hinanden her op til jul?

..at gøre.

Her hvor jeg bor er der masser af hjerterum i Julen. F.eks. rejser vor lokale værstshusejere til familien i Jylland over julen. Derfor har en af de faste tjenere fået lov til at lave sit eget 'projekt' juleaften, hvor der ellers var annonceret lukket.:

Han laver et par ænder og flæskesteg m. tilbehør. Betalt af egen lomme. Så kan de i kvarteret som ikke har andre steder at gå hen? Få sig en hyggelig aften ...gratis. Dvs. drikkevarer skal man selv betale for. Det er der en del enlige mænd og damer som har givet udtryk for at dette 'projekt' reddede deres jul og de glæder sig til denne aften.

Så skid være med gaverne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 22-12-16 08:53

Du spørger,om andre har problemer med posten,jeg sendte en pakke den 10/12 til Amazon Postbox (reklamation) fik tilsendt en pakkelabel,og troede,at alt var ok.Amazon De.har endnu ikke modtaget noget,ringede til Postnord,han vidste ikke noget,men jeg kunne jo sende en efterlysning til Amazon DK.Det er desværre ikke muligt,da der forlanges et postnummer,som jeg ikke kan finde.Har bl.a.sendt/modtaget pakker med DHL,aldrig problemer. Til din anden kommentar,jo vi skal da være søde og rare mod hinanden,men da ikke kun op til jul,og en forsinket lykønskning til din kone.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-16 12:54

Ja, de to ting har intet med hinanden at gøre,
bortset fra, at hvis min kone ikke får sin julegave er jeg jo ikke
>god ved hende her til jul?

Men det behøver ikke kun at være posten i vort tilfælde,
en af mine venner har bestilt et par små elefanter for mig,
smykke forhandleren ville sende en sms, når de nåede frem, og det er ikke sket.

Har tidligere givet min kone en halskæde med en større elefant,
de to nye skulle hænge som baby elefanter på begge sider.

I morgen tager jeg ind til sølvsmeden på vores Borgen,
og hvis de stadig ikke er kommet, beder jeg om et foreløbigt bevis på en dyr julegave...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-16 15:53

svendgiversen ->

Citat
Min kone fyldte år i dag, men hendes gave var ikke nået frem..

??? ..så har du altså haft temmelig god tid til forberedelserne! Skulle mene ..???
Har posten da været flere måneder om at komme frem? ..eller 'bestilte' du gaven i sidste øjeblik?

De fleste ved vel også, hvornår det er Jul?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-16 21:36

Citat
og hvis de stadig ikke er kommet, beder jeg om et foreløbigt bevis på en dyr julegave.

Hæh, af rent praktiske grunde, men også da jeg er ubekendt med ønsker og helst vil undgå ombytning af gaver har jeg i år til både en rund fødselsdag og et kirkebryllup givet 3-cifrede gavekort, lidt belastende for min kontanthjælp, men som gammel nisse kan man ikke tillade sig at være nærig på lige det punkt
Det var moderne bryllup med parrets 2 egne børn i en kirke, det ene med en ex som er kvinde (faderen og moderen er gode venner), det andet med et lille fælles barn ........... for ikke mange år siden skulle børn fødes i dølgsmål inden et kirkebryllup, ellers forvandlede præsten sig til Djævelen.

Det fører direkte til min egen mor, hun var højgravid (ikke med mig som rogn) men sagen var kort det at far og mor med ægte skikkerhed skulle giftes, men det er megasvært at undgå graviditet når kærligheden er så hed, så da mormor opdagede en lille bule fik mor omgående besked at gå til alters med far før det kunne ses tydeligt, far var også af den gamle skole hvad jeg også er, så ingen problemer..............der fulgte et par måneder senere en yderst morsom men tidstypisk episode da mor blev tykkere.
Men den gemmer jeg til lejlighed byder sig

Apropos:
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/results?search_query=osvald+helmuth+lystfiskeren[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-16 21:59

Citat
Min kone fyldte år i dag,

Jeg havde en kollega, lige så længe i firmaet som jeg, jeg har ikke selv tal på hvor mange gange jeg ønskede hende tillykke med 49-års dagen, ren mobning men morsom (jeg flygtede fra et par dræbende øjne), det var hendes egen skyld at der var total tavshed selv om hendes dato ikke var nogen hemmelighed, men hun var en dejlig faglig dygtig kvinde som naturligvis fejrede det med familien.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-16 22:49

Citat
Skal vi ikke bare være kærlige, hjælpsomme, og gode ved hinanden her op til jul?
hvorfor kun op til jul? Det burde være hele året at vi er gode mod hinanden "vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig" jeg kan ikke huske forfatteren til citatet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-16 12:37

Ikke fødselsdags gaven, nu julegaven, sølv elefanterne,
var nået frem i sidste øjeblik, ros til Vibholm.

Jeg nåede også at købe juletræ nummer to, dyrere og grimmere end det første, udendørs.
Nu ikke flere problemer, men forhåbentlig en rolig eftermiddag, inden julegæsterne ankommer.

God Jul, og ja vi skal også være gode ved hinanden efter Jul...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 90 point
Dato : 23-12-16 15:24

svendgiversen -> Skal jeg være ærlig? ...og det skal man jo!
..så må jeg da indrømme at jeg også er den 'type', som køber gaver i sidste øjeblik
I min familie siger man:

Når man er over 50 År gammel? Så vil man bare ha' noget som kan drikkes? ...eller spises? (..i sidtnænvte tilfælde 'noget' der kan holde sig. På den 'mandesiden'; ost eller spegepølse. På 'damesiden'; bolsjer, chokolade, honning eller marmelade.) Helst 'hjemmelavet' ..selvfølgelig
I år skal min gode grønlandske veninde med hjem til min mor & far Juleaften.
Hun er 'ludoman', så hun får 10 stk bogstavjagt. Købt for 5.min. siden i Kiosken!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-16 16:08

Ja, der var også mange ældre mænd i smykke forretningen med sidste øjebliks gave køb.

De tre unge piger havde travlt, og det der tog tid var indpakningen, og hvad sker der juleaften?
Det må være muligt at opfinde en hurtig jule gave indpakke robot?

En god ide med noget der skal løses/samles, især efter pakkespil.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-12-16 09:50

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-16 13:33

Vekbekommelse svendgiversen
Med ønske om en Gædelig jul ..til jer alle sammen!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-16 13:37

Gædelig ...gældfri? ..kedelig? ..gødningsfri? ..kærlig?
.. men dog GLÆDELIG !!!
..for pokker da også: ..JUL !!!
</MOLOKYLE>