/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
KRANSEKAGE HÆNGER I
Fra : AG112
Vist : 309 gange
300 point
Dato : 19-12-16 11:14

HEJ

NÅR JEG BAGER KRANSEKAGE, SPRØJTER JEG FORMENE MED AMO SPRAY OG DRYSSER ET TYNDT LAG RISMEL OVER. ALLIGEVEL HÆNGER KRANSEKAGE RINGENE FAST I FORMENE.

ER DER NOGEN DER HAR ET GODT RÅD, VILLE DET VÆRE DEJLIGT, PÅ FORHÅND TAK.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 19-12-16 12:06

Smør kransekageformene med smør og drys rasp på, så hænger ringene ikke fast
Kilde: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=217

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-16 14:23

Og brug ikke forme, men gør som min kone,
rul dem i ringe af afmålte forskelige længder og bag dem i ovnen...

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 20-12-16 16:45

Jeg har lavet meget kransekage og jeg bruger aldrig forme, jeg tror at der sker det for dig at når du smører formen ind i et eller andet stads, så vil det næste blive opløst og dermed er du lige vidt.
Når du laver kransekage så skal du lige se på hvad det skal blive til, skal det være en alm. kransekage ring eller en kransekage top, alså hvor du sætter ringene oven på hinanden og derefter med diverse pønt.
Til en top skal du være opmærksom på at det med æggevide og afbagning er meget vigtigt for kommer du for meget hvide i massen så kan du ikke rulle massen ud så vil den synke sammen for dig, et fif... når du ruller massen ud, så gør bordet fugtigt " IKKE VÅD " så kan fu rulle den lige så fint ud, og så kan du derefter trykke massen op, skal du lave en top, så er det så vidt jeg husker 14 cm den første skal være på, og derefter øger du længden med 2 cm hver gang, skriv længden i hver ring ellers går der ged i det for dig, når du så har lavet ringene så læg lige et stykke bagepapir over og derefter en bageplade og giv det hele så et let tryk, så får alle ringene den samme overflade så er det nemt at stable dem ellers vil de vælte for dig, det er også her at du skal være opmærksom på afbagningen, får de for lidt, kan de ikke holde til vægten og den vil synke sammen.
ved afbagningen så husk at sætte en ekstra plade under for eller brænder du bunden.
er det bare ringe du vil lave så skulle du prøve at dyppe bunden i mælkechokolde det smager skønt.
Hej og god vind

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 22-12-16 10:51

Tak for svaret Klaudi.
HEJ KLAUDI
TAK FOR DIT RÅD. DET VIL JEG PRØVE. NU HAR JEG LIGE BAGT, SÅ DET BLIVER NÆSTE GANG.

ANDRE HAR OGSÅ GIVET FINE RÅD, DEM KENDTE JEG TIL. MEN DIT VAR FØRST.

MVH AG112