/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
betongulv, kabler
Fra : warrior
Vist : 201 gange
50 point
Dato : 17-12-16 21:52

Hej
Jeg skal have lagt et par kabler i to rør i et meget hårdt betongulv, ca. 2 m. Jeg havde lejet en maskine med to skær til at lave et par riller, for derefter at brække det resterende løs, ved at lave yderligere riller. Skal ned i en dybde på ca. 5 cm, og bredde ca. 7 cm. Jeg kunne ikke komme dybt nok, da det viser sig bladene var for sløve. Nuværende tilrådighed værende midler er mejsel, brækstang. Eller måske Hilti boremaskine, som jeg ikke har prøvet med endnu. Er der andre muligheder hvordan det kan gøres nemt. Skal måske ty til en mejselhammer?
Tak for svar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-16 09:31

Skærene skulle være med diamanter, og så skal der skæres meget langsomt fremad. Helst med en maskine, som kører frem selv.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-12-16 10:56

Da jeg viste, at jeg skulla have brudt garagegulvet op i efteråret, afventede jeg et godt tilbud! I sommers kom det hos LIDL. Borehammer på 1.500 w til 499 kr.

Det tog ca. to timer at lave en rende på 2,4 m 15 cm bredt og 15 cm dybt med flad/spidsmejsel. To timer efter var huller lukket med to sække støbebeton.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 18-12-16 12:36

Alka: Hvordan har du gjort det med borehammer og mejsel?Jeg har også en borehammer, en hilti som kører rundt som en boremaskine. En mejsel skal vel slå frem og tilbage.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-12-16 15:28

- husk briller

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-16 13:34

En mejsel skal vel slå frem og tilbage - og det kan den indstilles til. Hamre og bore.

Se fx denne: http://www.bauhaus.dk/kombihammer-rsds800-k-sds-800w-ryobi.html?nosto=new-nosto-categorypage-topright

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-12-16 20:37

Stor vinkelsliber med en diamantskive på.
Den kan skære Ca 7 cm i dybden.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 20-12-16 17:38

Alka: Har netop fået at vide, at nogen af dem kan indstilles til det. Men min kan blot bore og hamre.
Trimare46: Jeg var hos Ramirent i går og spurgte om de havde andre muligheder. Jeg fik netop tilbudt en stor vinkelsliber der kan gå til, mener jeg, 10 cm. Efterfølgende brugte jeg en mejselhammer. Så jeg fik løst problemet forinden, men tak for svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 20-12-16 17:41

Fik selv løst problemet med en vinkelsliber, men tak for svar