/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeres vurdering af denne 'debat'?
Fra : molokyle
Vist : 445 gange
333 point
Dato : 17-12-16 20:51

Måske skal tilføjes at denne debat foregår på Ekstrabladets debat side : Nationen!

Det er ikke mig selv som har anbragt sagen der. Det er en Ekstrablad journalist vurdering. Jeg 'tippede' blot Ekstrabladet om 'historien' telefonisk. Derefter brevvekslede jeg med journalisten i nogle dage (..har selvfølgelig gemt korrenspondancen). I denne forbindelse tillod jeg at min 'klage' (= mit Tip) kunne offentligøres ..såfremt at journalisten og hans redaktør mente at mit tip var i offentlighedens interesse.

Linket finder I her: http://ekstrabladet.dk/nationen/telia-bad-mig-fise-af-kontanthjaelpsmodtager-uden-pas-og-koerekort/6449409

Gamle 'rotter' og øvede debattører, som I andre, kunne jeg godt tænke mig at høre fra i denne forbindelse.

Spørgmålet er også stillet i Kandu kategorien Jura omkring injuriesag ... så dén side af 'historien' behøver I ikke at tage stilling til hér.

Jeg er mere interesseret i at vide om det er mig der er paranoid? ...eller er der tale om et 'bestillingsarbejde' fra Teliakoncernens side?

Venligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-12-16 20:59

tror ikke telia er interesseret i at få kunder på kontanthjælp, det giver ikke andet end bøvl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-16 21:22

kenwood -> Jeg ER kunde ...og har været det i årevis. Alene pga. rabatorningen på 2FOR1 Tirsdag i 50 biografer landet over ...hvilket jeg i tråden pointerer her:
Citat
Hvis I (andre) undrer jer over at jeg holder fast i mit Telia abonnement?

Så kommer 'forklaringen' her:

Jeg ..og mine nærmeste venner er BIOGRAFGÆNGERE!

Telia har en 'service' der følger med et abonnement hos alle Teliakunder'. Det hedder 2FOR1 Tirsdage.

Dvs. at jeg en gang om ugen kan tage en ven/veninde med i Biffen til halv pris. Går jeg i en måned 3 gange i Bio ...med en ven/veninde, så er abonnement hos Telia praktisk taget GRATIS !!!

(..for mit vedkommende.)

En 'ekstra' gratis billet i 50 forskellige Biografer hver tirsdag?

Repræsenterer en værdi på ca. 400 kr. pr, måned.

Som sagt: Læs tråden først.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-16 21:30

Ps. ..og som også kan læses i samme tråd:

Jeg og mine venner/veninder skiftes til at betale for den ene billet. Den 'anden'? Betaler Telia = Gratis mobilabonnement

Facebook.linket findes hér: https://www.facebook.com/henrik.molo.mortensen?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf på min "væg".
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-12-16 23:41

Jeg synes, du skulle have været tilskuer til artiklen og valgt at tie og iagttage den almindelige borgers mening.
Det bliver nemt en omgang ordkløveri, som vi kunne være foruden, og som man ikke gider beskæftige sig med, og det synes jeg er ærgerligt, at artiklen får denne drejning.

http://www.mobil-forum.dk/archive/index.php/t-28390.html

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/645835

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-12-16 23:42

Holder helt og holdent med dig, Molo, og håber, Telia får et slag over snuden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-16 00:10

Ingen af dine link kan åbnes uden login så du kan ikke få min mening

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 00:38

katekismus -> Dit første link handler om at oprette et abonnement ifbm mobil køb. Det andet om gyldig legitimation. Det HAR jeg krediteret Oldboston for svaret på.

Desuden:

Citat
Jeg synes, du skulle have været tilskuer til artiklen og valgt at tie og iagttage den almindelige borgers mening.

Ja, hvis ikke artiklen havde udstillet mig som selvforskyldt IDIOT !!!
Dét skal IKKE stå uimodsagt ...så længe jeg sidder ved tasterne
Detburde du kende mig godt nok til ..her fra sitet
o.v.n -> Prøv med: http://www.eb.dk/nationen/telia-bad-mig-fise-af-kontanthjaelpsmodtager-uden-pas-og-koerekort/6449409

Det kan også være at man skal være på 'Fæsen' (..jeg 'tror' nok det kun er mine 'venner' som kan se opslaget? Jeg er ikke den flittigste bruger af dette medie, såeh.. det kan være at jeg spænder ben for mig selv der? ) ...eller også have en profil hos Ekstrabladet Nationen!
Jeg må blive dig svar skyldig: Dén havde jeg ikke lige tænkt over

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-12-16 00:51

Jeg forstår godt du irriteres, og jeg skriver jo heller ikke, at jeg ikke holder med dig :)
Det kunne have været interessant at have fået andres reaktioner, sådan en tråd står jeg af på
Jeg kan ikke finde tråden på facebook, hvor søger jeg?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 00:53

Ps. Selve artiklen på Ekstrabledets: Nationen! ...må du da kunne læse. Tittel:

Telia bad mig fise af: Kontanthjælpsmodtager uden pas og kørekort

Hvis man skal have et abonnement hos Telia, skal man kreditgodkendes - og det der kræver f.ex. pas eller kørekort eller Nem-ID

Af: Thomas Harder

Søg selv via bladets søgefunkt ion på: Telia. Sværere er det ikke. Jeg tror faktisk også du kan læse kommentarer under artiklen, men IKKE kommentere selv ...uden at være oprettet som bruger. Sådan er det da vist også på Kandu ? ..når spørgsmålet her på kandu er over 3. mdr. gammelt ...men det er pga. pointsystemet.

Jeg kan sagten poste hele tråden her, men der jo noget som hedder ophavsret

Kammerat-Tommy ->

Du kan være 100 på at jeg følger 'sagen' til dørs. Jeg er en stædig rad med ordet i min magt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 01:14

Debatten i Nationen er totalt plastret til med en STALKER under pseudonymet Pia H. Jeg har en stærk mistanke om at det er 'smart' trick Telia står bag, men det bliver sikkert umuligt at bevise. Med mindre at jeg kan få journalisten med i at opklare dette. Han er informeret om min 'mistanke'.

...men som han rigtigt skriver til mig:

Citat
Jeg tror ikke, der kommer noget ud af et søgsmål, andet end dyre advokatregninger. Og du får iøvrigt da mindre shit end Telia gør vh Thomas

Hende 'Pia H.' var liiiiige ved at falde i vandet. I kender mig jo når jeg 'provokerer', men hun reddede den på målstregen og trak følehornene til sig ..for en stund, da det gik op for 'damemennesket'? ..at der var sat et MULIGHED foran det æreskrænkende:

Citat
At de godtager borgerkort, kan vel ikke komme bag på nogen og der er jo en mulighed mere, nemlig at DU er fuld af lyv.

Første del af sætningen er samme løgn som en Telia sælger kom med til min kioskejer igår, da hjan forsægte at få ham til at skifte teleudbyder (..som det læses i EB godtager Telia nemlig KUN : Pas og kørekort som gyldig fotolegitimation ...ELLER nem-ID ...samt i begge tilfælde samtidig sundhedskort (= Sygesikringsbevis) ..andel del indeholder sentensen: .. en mulighed ..

Der indgår dog også et : ...eller... mellem de to udsagn i samme sætning, så hvis første del er usand? ...så må vedkommende jo stå på mål for den anden halvdel.
Hold kæft ...jeg skulle have valgt en karriere som Jurist

Jeg kan da tale samme NEW-SPEAK *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-12-16 01:29

Her kan Telia da fint holde en sober tone
https://da-dk.facebook.com/teliadanmark/posts/10151709658196577

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 01:33

..eller ..? Sjusk:

Nej der blev ikke skrevet ...eller ... men betydningen er den samme:

Citat
..og der er jo en mulighed mere...

Dvs : Enten ...eller.

Af to sandheds værdier kan der ved et matematisk/binært OG sprogligt (OR) mellem disse to værdier kun findes een sandhed:

Enten er den ene sand [Telia godtager borgerkort]...eller (OR) ... også den anden: [Du lyver].

Er begge værdier usande? Så er der tale om en USAND værdi som resultat.

Et sandt udsagn kræver dermed at mindst en af værdierne er sande og da den første er usand [Telia godtager borgerkort], så må den anden værdi være sand ...hvis man skal tage udtrykket for pålydende.

Hvis det er sandt at jeg bliver beskyldt for at lyve? Så kan jeg garantere jer alle, at der er en politianmeldelse på vej, hvis ikke Ekstrabladet selv gå i rette med Pia H.
Tjaeh... jeg er ikke begavet IT-nørd og Vædder for ingenting !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-12-16 01:44

Ja, Telias problem er, at de ikke giver en fornuftig begrundelse for hvorfor de kræver billedlegimitation.
Og så har de ikke lært, at kunden altid har ret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 01:45

Katekismus ->

Citeret fra tråden du henviser til:

Citat
Billede-ID vi tillader er som følgende

• Godkendte opholdstilladelser
• Check-id med billede
• EU Kørekort
• EU Pas
• Kommune-id
• Militær ID med billede
• Politi ID m. billede
• Nordisk Kørekort
•´Nordisk Pas
• Opholdstilladelse type B
• Opholdstilladelse type D
• Opholdstilladelse type H
• Opholdstilladelse type L
• Politi ID med billede
• Visa/Dankort med billede

Jubiiiii ...men der var altså i år 2013. Vi skriver år 2016 ...snart år 2017.

Telia har skiftet legitimationspolitik siden da.

Bl.a. som følge af det nye lovkrav til BANKERNE om legimitation for at kunne have konto i deres virksomhed. Dette har fået mange andre'kredit' aktører til at følge trop. De er ikke bundet af samme lovkrav som bankerne, så derfor kan de 'opfinde' krav til gyldig legitimation som det passer dem. Husk på vi har en 'liberal' regering nu!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 02:50

Nu må jeg ha' hjælp.
Når jeg prøver at poste flg. kommentar ..efter igen at være blevet tildænget af insinuerende spørgsmål fra Pia H. ..efter sidstnævnte 'feberredning' og i et kontinuert forsøg på at gøre tråden ulæselig:

Citat
@Pia H @Henrik M

Jeg citerer dig lige:

.. jeg påpeger en MULIGHED mere, nemlig at DU lyver.

Tjaeh.. og da den første 'mulighed' ikke er sand. Nemlig at Telia godtager borgerkort: Efter hvad jeg blev oplyst i forretningen om. Samt:

CITAT:
Hvis man skal have et abonnement hos Telia, skal man kreditgodkendes - og det der kræver f.ex. pas eller kørekort eller Nem-ID

..et telefonselskab kræver, at kunderne har pas eller kørekort eller bruger Nem-ID, når de skal have kreditgodkendes til et abonnement
CITAT slut.

Ovenstående citeret fra indeværende artikel af Ekstrabladets : Nationen! redaktion ...ikke af undertegnede.

..så må dit indlæg jo betyde at du mener at jeg lyver om mit besøg i butikken og hvad der blev sagt.

Forvent et besøg den udøvende magt ...når jeg har fået oplyst af EB hvem der gemmer sig bag dit 'nick'.

Du har dog stadig muligheden for at tage dine ord tilbage. Jeg er nemlig ikke urimelig, men åben for en SOBER diskussion. Tro dog ikke at jeg stiltiende lader mig kue af ærekrænkende og udokumenterede beskyldninger som at være en LØGNER.
Igen: Om jeg fatter at du gider lægge så mange timer i MIN sag ...uden at der noget uldent i gære og en skjult dagsorden her!
Hvad er der at hente for dig?
..ud over at andre borgere ikke gider deltage i en debat hvor en TROLL eller STALKER bemægtiger sig hele opmærksomheden fra såvel objekt som subjekt?
Men det er måske der hunden ligger begravet?
..eller også er du bare et barn man ikke kan nå og uden for pædagogisk rækkevidde?
..eller også har du måske psykiske eller andre lidelser?
For så kan jeg give dig et godt råd: Søg lægehjælp!
Du svarer i hvert fald ikke på mine henvendelser/spørgmål, men stiller konstant insinuerende (mod-)spørgsmål istedet. Du mener sikkert at det ikke rager mig hvorfor du deltager her på Nationen!? Det er første gang jeg (ufrivilligt) har måtte deltage i dette forum. Så undskyld hvis jeg finder din opførsel barnlig. Noget lignende har jeg ikke oplevet siden jeg var IT-vejleder i en folkeskole under ARTO debatten tilbage i 2006-07

Men så spørger jeg: Hvad rager min uoverensstemmelse med Telia dig egentlig? Næste gang du kommenterer? Så forventer jeg svar! ..på ALLE mine spørgsmål til dig Pia H.

...eller ses vi i byretten?

Jeg får en AUTOMATISK spærring og en advarsel på engelsk ved forsøg på at lægge ovenstående tekst op: Malformed content.

Hvad sker der lige hér ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 02:57

..er det 'typoen': spørgmål/B] som giver denne fejl i EB's egen stavekontrol? ..der mangles et 's'.

[B]SPØRGSMÅL

Det har jeg 'svært' ved at tro?

..eller er indlægget for 'langt'?

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 03:05

Imorgen sikre jeg mig lige at det er ok. at jeg citerer her brudstykker af vor debat på nationen!

Jeg orker ikke også at skulle slås om ophavsretten. I så fald vil denne tråd blive ANULLERET på Kandu.dk

...meget mod min vilje.

CU </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 03:24

Ups... fandt lige en grammatisk fejl også:

Forvent et besøg den udøvende magt

..der magler et 'af':

Forvent et besøg af den udøvende magt

Prøver at rette begge fejl og sende indlægget igen, men jeg tror nu det er tekstlængden.

...men så 'bider' jeg sgu bare kommentaren over i 2 dele.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 03:37

Yes... efter at rettet såvel typo som gramma ..åd 'systemet ' mit indlæg og publicerede det.

Nu MÅ jeg altså på puden. Jeg har bare så forbandet svært ved at måtte forlade en Flame War.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 333 point
Dato : 18-12-16 08:28

Citat
under pseudonymet Pia H.

Tredieperson bør ikke nævnes i andre debatter.

Jeg ved fra Nationen at nævnte person er helt retfærdig, hviilket indebærer kritik af kontanthjælpsmodtagere der prøver st snyde sig igennem det hele, det er et mindretal men i disse tider er der for meget generalisering, desværre anført af poliikerne.

Og iøvrigt havde Telia så meget rod i tingene da de trængte ind i Danmark at folk burde blive væk, men tilbud virker altid.............de kunne ikke engang skrive ordentlige fakturaer........og holdt fast på at folk skyldte 500 kr selv om de havde betalt 2 gange, bare for at slippe.
Mener at det blevet bedre, men vi skal ikke stole på svenskerne, blot se på at det er gået ad hevlede til med posten siden den blev udliciteret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 10:49

Det r muligt at omtalte person på Nationen! bare har et horn i siden på kontanthjælpsmodtagere, men det berettiger ikke til i fuld offentlighed at miskeditere med udtryk og postulater som er egnet til at krænke anden persons ære.

§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

..og jeg er meget ærekær

Telia begår samme brøde ved at give Ekstrabladets redaktion urigtige oplysninger, som er egnet til at stille spørgsmålsteg ved, hvorvidt jeg taler sandt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 11:42

Hvorom alt er 'gider' jeg ikke kampen ..for nu
Det er jo nytteløst at få en fornuftig debat. Det siver ikke ind. Vedkommendes formål er ikke at nå frem til sandheden, men udelikkende at pukke på en kontanthjælpsmodteger kan jeg forstå:

Citat
Jeg ved fra Nationen at nævnte person er helt retfærdig, hviilket indebærer kritik af kontanthjælpsmodtagere

..for at det skulle være fordi jeg:

Citat
prøver st snyde sig igennem det hele

..er i DEN grad injuriderende!

Indtil videre er jeg "hoppet" af. Da 'personen' gentagne spørger hvorfor jeg vil nedgøre Telia og har rejst debatten svarer jeg:
Citat
Det var bestemt ikke for at skulle al min tid i offentligt forum. Det har på intet tidspunkt været min hensigt. Jeg har svaret dig på hvad mine motiver bag at kontakte Ekstrabladet var:

Det var et opråb om at møde/behandle folk uden pas og kørekort med respekt istedet for med mistænksomhed, mistro og halve sandheder.

Et simpelt spørgsmål om værdighed og integritet.

Det var ikke meningen at det skulle bringes til torvs for at blive ristet af Telias presseafdeling eller af dine ubehagelige indlæg. Hvor man i begge tilfælde stiller spørgsmålstegn ved min persons troværdighed.

Jeg beskylder dig ikke for noget ærekrænkende. Jeg stiller dig spørgsmål som du behændigt undgår at besvare. At du er en STALKER kan bevises ved eksemplets magt. Man behøver blot at læse denne tråd.

Jeg afslutter 'Sagen' her. Mit liv er for kort til at debattere med typer som du.

*IMHO* Henrik M.

Citat: http://ekstrabladet.dk/nationen/telia-bad-mig-fise-af-kontanthjaelpsmodtager-uden-pas-og-koerekort/6449409

Længere er den ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 17:19

ALLE:

Citat
Imorgen sikre jeg mig lige at det er ok. at jeg citerer her brudstykker af vor debat på nationen!

Ja. hvis jeg angiver kildehenvisning!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 17:31

..og så til LuffeA:

Citat
Tredieperson bør ikke nævnes i andre debatter.

Denne netikette gælder indlæg i SAMME forum, men i forskellige tråde. (Debatter).
Fora imellem ..er det frit slag
Dvs, jeg kan f.eks. godt nævne dit 'nick' på Nationen! ..og vice verca!

Hvad der IKKE er iorden...er man henviser til brugernavne/profiler mellem to tråde i SAMME forum. Det er nemlig den TAKTIK som benyttes af TROLL:

https://da.wikipedia.org/wiki/Troll

Selvfølgelig kan man angive/dele anonyme pseudonymer på nettet mellem to adskilte fora. Ellers ville journalistik ikke være mulig. Er man i tvivl? Så angiver man kildehenvisninger ..enten i klartekst ..eller som linkhenvisning.

Så har man sit på det tørre. (Hvis ellers indlægene overholder gældende lov.)

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-16 17:38

Jeg vakler mellem at give påængårnø til Luffea ..for oplysningen om profilen Pia H.

..eller denne kommentar fra Katekismus:

Citat
Telias problem er, at de ikke giver en fornuftig begrundelse for hvorfor de kræver billedlegimitation.

Nemlig. Derfor sært at de godtager nem-ID ....der er INTET foto
Jeg venter dog lige lidt ..det kunne jo være at andre havde mere at byde ind med i denne tråd?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-12-16 20:13

Det er så dårlig skrevet at det er svært at få mening ud af sætningerne.

Men at man skal have gyldig foto-id er ikke bare en god ide det burde være et lovkrav hvis det ikke allerede er det.
Så vil mene at Telia har gjort et godt stykke arbejde.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-12-16 20:20

Har lige læst det meste af debatten, min mening om den er at du er skør i hovedet og mangler noget professionel hjælp.
Du er ikke modtaglig for kritik, du magter ikke at læse de andres indlæg og du lægger mening i indlæg som ikke findes og taler ud fra din egen opdigtet virkelighed.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-12-16 20:31

Faldt lige over den her.

Citat dig.

Kig dig over skulderen ...når du færdes på nettet for fremtiden Pia H !

Det er simpelthen sygt at skrive sådan noget til nogen man skriver med over nettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-16 00:31

Microsoft Edge kunne åbne linket til Ekstra Bladet hvor jeg kunne læse en del ordkløveri, det sætter ikke dig i et bedre lys det du skriver og desværre kan jeg ikke holde med dig i denne sag, du må vist ikke spare op af kontanthjælpen jeg ved det ikke med sikkerhed men har hørt om en som sparede op til en ferierejse og da kommunen fandt ud af at han sparede op blev han dømt til at betale tilbage.
I øvrigt kan jeg ikke se noget forkert i at kræve billed legitimation eller NemID og du blev tilbudt hjælp til at bruge NemID i butikken som du afslog - mon ikke det er dig som går i for små sko?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 19-12-16 13:02

Hej molokyle.

At du gider at have alt det bøvl for (undskyld mig ) for en biografbillet eller andet.

Jeg er kunde hos Oyster, og her kan man via nettet bestille abonnement over nettet, og der er ikke alle de spørgsmål.

Jeg har købt tlf. gennem dem kontant, for nylig tegnet abonnement på internet forbindelse, heller ingen spørgsmål, og det fungerer upåklageligt.

Så derfor er mit råd, find et andet selskab (som ikke SKABer sig.)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-16 16:00

Det næste der sker, er at der kræves sex, for et abonnement.
http://ekstrabladet.dk/112/suspenderede-telia-chefer-under-anklage-kraevede-sex-af-kvinder/6456538

Iøvrigt er jeg enig med Klatterup, bortset fra vi har det hele ved TDC / yousee.

Har været der siden 1976. Kan ordne ændringer over nettet, eller i deres butikker. Har aldrig haft bøvl med dem. Gider ikke springe fra den ene til den anden, for om man kan spare 15 til 20 kr. / mdr.

Apropos billede: Jeg har lige fået fornyet kørekortet, med billede der er mindst 25 år gammel. Kan næsten ikke kende mig selv. Så hvor meget det er værd som Legitimation, ved jeg ikke.

NATIONEN, er en mudderpøl at bevæge sig i. Mange år siden, jeg stoppede der.

M.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 19-12-16 16:16

molo, du spurgte, hvad vi mener om denne debat. Selv om jeg har respekt for dine synspunkter, så mener jeg, - hvis jeg skal være ærlig - at debatten (eller så meget af den, som er tilgængelig) ikke er det mest interessante, jeg har læst.
Jeg kan godt forstå dit argument med biogrfbilleterne, men der må være andre biograklubber el. .lign, der tilbyder fordelagtige billetter. Jeg synes ikke, det skal lade den begrundelse være stærk nok til holde dig fast på et firma, der i øvrigt behandler dig med skyhøj arrogance, inklusiv bistand fra mulige stalkere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-16 20:10

o.v.n. ->
Citat
..du må vist ikke spare op af kontanthjælpen

Vrøvl: Man må spare op til hvadsomhelst, men sparer man op? Således at man har for mere end 10.000 kr? Så bliver det modregnet i kontanthjælpen.

Og dog dog..man kan få 'lov' at spare mere end 10.000 kr. op til veldokumenterede nødvendige udgifter (Eks, Istandsættelse/udbedring af: Børneværelse/køkken/bad).

Luke2000 -> ..så synes det er mere 'voksent' at skrive (..frit fra humokkelse):

Der tabte du vist sutten?

...eller:

Nu rabler det vist for dig?

Joeh... korrekt: Hér har vi virkelig med et voksent menneske at gøre.

Som man råber i skoven ...får man svar!

ARTO ..om igen

Oldboston ->
Citat
debatten (eller så meget af den, som er tilgængelig) ikke er det mest interessante, jeg har læst.

Debat? ...Debat i mine øjne består af meningsudveklinger/dialog ...IKKE: Spørgsmål ..på spørgsmål ..på spørgsmål osv.

Iorden at man spørger ind, men ikke iorden; at man ikke selv responderer på samme.

Så er det ikke længere en debat.

Så er det et: FORHØR !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-16 20:17

Tak for svaret LuffeA.

Du fik mig til at se det nytteløse i at føre 'forhøret' til ende. ( https://da.wikipedia.org/wiki/Sisyfos )

..og tak for alle jer andre for kommentarer ...også dig Katekismus (Respekt!)

Glædelig jul </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-16 09:05

Mange tak
Jeg er ude af jobcentersystemet, punktum, og vil ikke røbe detaljer.
Men jeg trækker mig også næsten helt fra Nationen, min hjælp og støtte for mange andre svage preller helt af på politikerne, og du kender mig jo for stor empati.
Jeg vender bøtten helt og starter på et nyt liv, er jo næsten pensionist, men fortsat deltager her på Kandu, dog gider jeg heller ikke mere indvandrer- og socialdebat, det er slut, bortset fra svar på ældreområdet og så deltagelse i andre ting hvor jeg har viden og ideer.

Vi "ses" i en anden tråd en dag

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-16 09:17

PS
Hun er så skarp at hun går i rette med en anden flittig kvinde, og selv om de er næsten enige i emnet flår de håret af hinanden.

Meget typisk for kvinder hele tiden, og så er det at vi fyre finder sammen og skaber mandehørm i flyverskjul, et par håndbajere og en fiskestang er nok i en dags tid, så kan vi kun håbe på at hejrerne og hønsene er delvis kølet ned når vi vover os forsigt tilbage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-16 18:21

LuffeA -> Nej, omtalte personage har vist et problem med selvværd. Har man ikke noget at byde ind med selv? Så kan man da altid prøve at fremprovokere fejl hos andre = FEJLFINDER.

ER man vedholdende nok ...udstiller man sig selv som STALKER.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-16 02:03

Nu skal vi jo ikke psykoanalysere hende
Hun er som mange, kortfattet som rammer hendes mål uden at skrive en masse pladder, 10 ord kan dække 10 bøgers indhold...........men så kommer der en klaphat ind og ødelægger en hel debat, kendetegnende for Nationen, det ses også her på Kandu, heldigvis kun få gange men gennemgående har vi det jo fint nok her, ren mudderkast som det kan udvikle sig til har helt nedlagt mange fora gennem 10 år og websiden forsvinder.

Nå, Glædelig Jul