/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ejer af bil i Danmark, men bor i udlande
Fra : Thyregod8
Vist : 211 gange
100 point
Dato : 12-12-16 19:08

Jeg er for tiden i færd med at dlytte til udlandet som udlandsdansker med fast ophold. Skattemæssigt betragtes jeg så som udenlandsk. Imidlertid har jeg så efterfølgende en bil og to anhængere indregistreret på danske nr.plader og i mit navn.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan bibeholde de tre indregistrerede køretøjer på dansk indregistrering og i mit navn, selv om jeg opholder mig fast i udlandet og vil bruge dem, når jeg i perioder er i Danmark.

Der skal jo figurere en adresse på papirerne med mit navn og adresse i udlandet, kan det mon godkendes. Alternativt kan man måske lade papirerne ændre, så der firgurerer mit navn sammen med min gode bekendts adresse.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-12-16 19:44

Det er jo nok et spørgsmål om at myndighederne o.s.v.har mulighed for at de kan trække pengene fra din konto i DK.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-16 23:58

Citat
Mit spørgsmål er så, om jeg kan bibeholde de tre indregistrerede køretøjer på dansk indregistrering og i mit navn, selv om jeg opholder mig fast i udlandet og vil bruge dem, når jeg i perioder er i Danmark.

Sagtens og med glæde ? bare der er DK afgift på dem = MEN havde det været omvendt? med IMPORTEREDE biler til DK = så skulle du virkelig af med penge til Statskassen / eller have penge tilbage ? Export af biler.

Bare du ikke tager biler osv med over grænserne, så er det KUN dig der sætter grænserne? (bare det er indenfor normal omregistrering/ syn af køretøjer = 3 uger), men bruger du bilen uden at fortælle SKAT, kan de smide den i en hakke maskine + du får en kæmpe bøde + afgifter/told ved siden af.

????

Spørgsmålet kunne så være om der er et Forsikrings selskab der kan lide at du bor i 2 lande, ,rf bil i DK og hvor du har adresse = måske mere relativt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-12-16 07:17

Der er så mange underlige regler, men har du ingen danske folkeregister adr. kan du ikke ha dansk registreret bil, og er du mere end 183 hjemme på din udenlandsk adr. så kan du kører i danmark i en bil registreret i dette land.

http://www.bt.dk/krimi/udenlandsk-registrering

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-451.html
Citat
Hvis du reelt flytter til Tyskland og ændrer din adresse hos folkeregistret, kan du køre i din tysk indregistrerede bil i Danmark. Din kæreste, som bliver i Danmark må derimod ikke køre i bilen, da det vil betyde, at bilen er hjemfalden til dansk registrering. I den forbindelse må du være opmærksom på, at myndighederne har mulighed for at efterprøve, om du reelt bor i Danmark. Hvis toldmyndighederne når den konklusion, at du reelt bor i Danmark, vil din tyske bil være registreringspligtig i Danmark, hvilket jo kan gøre bilen ganske dyr. Jeg foreslår, at du kontakter din told- og skatteregion på dette punkt, hvis du ønsker at købe en tysk registreret bil.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-12-16 10:36

ER det biler/anhænger over 3.500 kg?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-16 01:20

Du kan eje så mange biler du lyster i næsten alle lande i denne verden.
At eje dem er ikke det samme som at have dem indregistreret eller at køre i dem.