/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor udelukkelse
Fra : svendgiversen
Vist : 264 gange
100 point
Dato : 09-12-16 20:57

>du har derfor ikke rettigheder til at kunne tilføje nogen kommentar eller på anden måde deltage i denne debat.

Jeg er kun 4-5 gange i løbet af 10 - 12 år blevet udelukket,
hver gang har kloge med kanduer overbevist den pågældende om at det uretfærdige.
Og jeg er kommet ind i varmen igen.

Jeg tror at man udelukker nogle, der ikke er helt enig i det man siger,
og så er en åben debat jo sagen, ikke udelukkelse,

Eller man er kommet til at støde nogen, med uretfærdige beskyldninger,
i så fald beklager jeg fejltagelsen, vil gerne undskylde og gøre den god igen.

Jeg har gode kommentarer til, også det sidste spørgsmål,
og kan ikke lide at være udelukket, uden saglig begrundelse.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-16 06:36

Blacklist funktionen er efter min bedste overbevisning et anslag mod ytringsfriheden.

Ordet bør være frit for alle. Hvis man groft misbruger sin ytringsfrihed? Så kan man jo politianmelde det som en alm. straffesag. Kandu vil efter en politihenvendelse blive nødsaget til at udlevere oplysninger om hviken person som står bag profilnavnet og lukke profilen. Domstolene klarer resten. Så er den potte ude.

Vi er alle forskellige. Nogen er mere ømfindige og andre er mere 'hårdhudede' typer. I 'den virkelige' verden er det præcis det samme. Vi møder altid nogen vi kan lide og nogen vi bryder os mindre om. Jeg vover at påstå at man selv vælger sine kampe.

Selv går jeg ikke af vejen for et godt skænderi eller en berigende debat. Jeg holder dog igen med brug af sprogets værste gloser ...selvom jeg har et større parti på lager
Der er grænser for perfid man kan tillade sig at være, især over for mennesker man ikke kender personligt.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-16 06:58

Ps. Luk lige ørerne hvis du er sart:

Jeg kan ikke præcist definere grænsen, men giver gerne et par eksempler:

Ting man gerne må skrive om andre: Nar, idiot, fjols, usympatisk, klaphat, lallebanan, løgner, frastødende, spytslikker, rygklapper, sledsk, ubehøvlet, røvhul, tomhjernet, manipulator, nikkedukke ...osv.

Ting man ikke må skrive om andre: Dum fisse, pikhoved, pikslikker, røvpuler, spasser, tyv, jødesvin, lort, dum (..når det er møntet på undertegnede), pædofil/børnelokker (..med mindre man kan bevise det!) ..og læg dertil en hel del mere eksotiske kraftudtryk, som jeg ikke finder det på plads at gengive her.

Det ligge nok i min natur at jeg taler/skriver lige ud af posen ..uden alt for mange omskrivninger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-16 07:16

svendgiversen -> Hvis det kan trøste dig? Så er der også et par stykker herinde, som finder min person så uudholdelig, at de har set sig nødsaget til blackliste/udelukke mig. De skal være så velkomne, men de skal ikke tro at de møder forståelse fra min side! De kan lige formaste sig til at kommentere i mine tråde. Så skal det nok blive dem det læst og påskrevet. At de deltager i, af andre brugere, oprettede tråde og dermed i samme tråde som jeg? Det kunne jeg ikke drømme om at kommentere på. Henvender de sig alligevel direkte til min profil i sådanne tråde? Så ignorerer jeg dem simpelthen.

Ophæver de blacklistningen? Så lader jeg det fare. Jeg er ikke typen der bærer nag. Jeg er godt klar over at jeg kan komme til at skrive noget som ikke er særlig gennemtænkt, men jeg er nu også altid parat med en undskyldning, såfremt den er på sin plads.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-16 09:06

Tak for svaret molokyle.