/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bedre kandu
Fra : svendgiversen
Vist : 561 gange
150 point
Dato : 09-12-16 17:58

Tak til kandu s ledelse for at det nu igen fungerer.

Og vi håber ikke, at vi gamle brugere, igen skal opleve de sidste ugers adgangs problemer?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-12-16 19:38

Dælen dytme da, jeg blev lukket ind.
Jeg troede ikke, jeg var salonfæhig nok til selskabet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-16 20:23

Godt Tommy, hvis du ellers stadig kan stave på dansk,
så er du, næst efter kloge molo, den der først overtager, ikke kandu, men kanvi...

Sjovt at kandu ledelsen opper sig, når de bliver presset med altenativer?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-16 20:33

Og Tommy, ikke Tannen Baum, hvor vi jo fik luletræet fra,
men se lige nedenfor, din yndlings jule sang?

Og det behøver ikke at være tysk eller fransk,
vi ved jo at I har flere muligheder i alperne...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-16 08:16

Er siden blevet bedre? før kunne man bruges frem og tilbage knappen engang for at sende et indlæg, nu kan der gå op til 5 forsøg.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 10-12-16 11:48

Er siden blevet bedre????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-12-16 15:56

DET VIRKER IKKE OPTIMALT!!!!!!

Citat
Godt Tommy, hvis du ellers stadig kan stave på dansk,
så er du, næst efter kloge molo, den der først overtager, ikke kandu, men kanvi...
Det må være Molo. Jeg har ikke tid, da jeg er nødt til at arbejde for at tjene til den skat jeg skal betale.
Der skal jo også være løn til de kommunalansatte, som skal vågne og servicere de ca. 40.000 dovne unge mennesker rundt om i landet.
Giv de dovne unge en gang militærtjeneste. 3 mdr. rekruttid og 9 mdr. som infanterist (fodtusse)

Jeg tager gerne et hold. Så skal jeg satme vågne dem

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-12-16 15:52

Citat
Tak til kandu s ledelse for at det nu igen fungerer.

Og vi håber ikke, at vi gamle brugere, igen skal opleve de sidste ugers adgangs problemer?

Kører stadig a H...... til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-16 19:54

Enig, det kan vi jo ikke fortsætte med,
og som nævnt flere gange, er mit forslag, et nyt alternativt forum, kanvi,

selv er jeg for gammel og har ikke de fornødne forudsætninger.
Tommy arbejder stadig, og har ikke tid.

Og den mest oplagte bestyrer af et nyt kandu, kloge molo med god tid, siger også fra.

Temaet med at vi jo hjælper hinanden, er jo helt rigtigt, hvem vil tage over?

Jeg og sikkert flere andre kandu brugere, hjælper gerne...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-16 20:39

"dân ca ahn"

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-12-16 08:05

typisk når man har skrevet kritisk så bliver smidt af

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-12-16 08:31

Jeg bruger tit "lav det selv",det handler mest om hus og have,men har også plads til andre spørgsmål,og der kommer du på hver gang,ikke noget med "siden kan ikke vises"o.s.v.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-16 09:39

Jeg brugte for mange år siden Jubii, der er dog ikke så mange aktive i de kategorier jeg bruger:
http://www.dindebat.dk/?utm_source=dindebat.dk&utm_campaign=jubii_redirect&utm_medium=redirect&utm_source=header-link&utm_medium=website&utm_campaign=jubii.dk&_ga=1.114466436.2015940511.1481531686

Citat
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

Websiden på http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=177249 kan være midlertidigt nede, eller også er den permanent flyttet til en ny webadresse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-16 12:42

Jeg troede
"dân ca ahn"
betød Glædelig Jul.

lav det selv er en mulighed, hvor vi gamle kandu brugere kan hjælpe hinanden,
men der jo mange andre, også kulturelle, aspekter i kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-16 13:55

>også kulturelle, aspekter i kandu.

Omkring det forum jeg startede med, slægtsforskning, findes der i dag bedre databaser.
men noget jeg kom til at tænke, der ligger jo mange data,
eksempelvis flere generationer af slægtninge gemt i kandu.

Og det gælder jo også mange andre dele af kandu.

Hvis kandu ikke mere fungerer vil jeg ikke kalde det en tabt kulturarv,
men mange gode oplysninger forsvinder...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-16 16:05

>"dân ca ahn"
betød Glædelig Jul.

Efter de sidste observationer, tror jeg nu, at det betyder Døende Kandu.

Jeg er sikker på at kandu ejerne tjener godt på reklamer til det store antal kandu brugere,
hvoraf mange er døde og endnu flere har forladt kandu. Man kan jo ikke udmelde sig.

Mon de er klar over hvor galt det nu står til, og hvor mange af de sidste trofaste,
der er ved at tabe lysten til kun lejlighedsvis at kunne komme på kandu?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-12-16 19:03

De sidste dage har jeg været på -og smidt af så mange gange, at det minder mig om rodeoridning.
Det gider jeg simpelthen ikke mere, det er rent tidsspilde.

Opper Kandu sig ikke i de næste dage, logger jeg ud med et "Over and out, Roger, det var sjovt så længe det varede, der er andre forum jeg kan udspy min galde på.

Hasta la vista baby.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-16 19:37

For en gangs skyld er vi helt enige Tommy,
men jeg tænker på hvor mange timer nogle har brugt på at svare og hjælpe hinanden på kandu.

Hvad er de sidste krampetrækninger for at redde kandu, med historiske mange data?
Jeg har nu flere gange truet med alternativer, og sover kandu´s ledelse??
Er alvoren ikke gået op for dem??

"dân ca ahn"
Frit efter, vist vietnamesisk, som jeg ikke forstår: min oversættelse er: Døende kandu...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-16 21:00

Som jeg har påpeget adskillige gange over for kandu Teamet:

1.) Valider koden.
2.) Skift host.

Begge dele 'stinker' !

1 Softwareingeniør, 1 Programmør, 1 Webintegrator, 1 Grafiker ..1 måneds arbejde.

Porter koden asp.NET ( XHTML + ASP + C#) til et CMS (f.eks. DRUPAL) og læg 'lortet' i 'skyen' hos f.eks. Amazon el. Microsoft. Prøv evt. noget 'alternativt' :

https://www.skydevelopment.com/about.php
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-16 21:51

Og hvis de ikke gør det,
så må du jo Molo med din store viden tage over...

En måneds arbejde, indtil du også får reklame indtægter,
er jeg sikker på, at vi gamle kandu brugere nok skal kunne finansiere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-12-16 00:04

Ikke første gang jeg undrer mig over kandu = svarer på et indlæg og så skal det endda uploades:
http://peecee.dk/upload/view/463773

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-16 12:33

Hvis vi ophøjer kanvi.dk ?

Der blev heller ikke fundet nogen resultater for molosoft.dk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-16 14:49

For en håndfuld år siden var det vældigt populært at oprette hjemmesider med gratis forumsoftware og med forskellige emner.
Grundlæggende var det billigere bredbånd og et billigt domæne, men så begyndte der at komme øget aktivitet og dermed pres på serverne, så kunderne fik valget med at opgradere til mere trafik hos udbyderne, ellers ville forbindelsen ryge...........klart beholdt man domænet, jeg har også haft eget men kom aldrig rigtigt i gang trods køb af et rigtigt WYSIWYG program, uden forum, men jeg havde domænet uden hjemmeside et par år.......specielt navn som Google let ville fange da det direkte vedrørte indholdet, men værdiløst i anden sammenhæng selv om jeg både købte .dk og .com

Nå, mange fora er ramt af politisk mudderkastning, og især om muslimer, det bliver man også træt af, og jeg bruger slet ikke Facebook.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-16 17:43

Heller ikke mere advi,

engang kunne man vinde nogetm som månedens bedste, nu kan man næsten ikke komme på.

Dette går sikkert ikke igennem, men jeg er sikker på at molo eller andre snart tager over.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-16 16:29

Det kan jo ikke fortsætte på den måde.

Er der nogen der kan foreslå en net kontakt adresse,
hvor vi kan mødes midlertidigt og aftale et fremtidigt forum?

Hvis Kandu helt går ned?
Efter mange forgæves forsøg på at komme på kandu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 19:04

Facebook ...det opgav jeg for længe siden. Det er jo en slagmark ..ikke et socialt mødested.

Jeg tjekker en gang om måneden af hensyn til de familiemedlemmer og 'venner', som ikke kan undvære mit behagelige selskab

Jeg tror også at Kandu begyndte som et 'hobby-projekt' ...og er det sikkert stadig. Tiden går.. klokken slår ...men jeg tror nu ikke 'trafik' og 'overbelastning' af serverne er det store problem for kandu som LuffeA fremstiller det? Det er ikke penge der mangles (sitet er tilsyneladende lavet/drevet af folk, som har 'forstand'). Så dyrt er det heller ikke at få hostet et site. Projektet har blot ikke længere den store interesse. De (Teamet) har sikkert mange andre jern i ilden.
Glæd jer blot over at det virker ....en gang imellem
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 14-12-16 19:23

Hvordan kommer jeg ind?

Tjoeh... Først skiver jeg : kandu.dk

..når jeg får medddelesen fra browseren om at siden ikke kan loades?

..så retter jeg adressen til : www.kandu.dk ...eller www.cando.dk

..er det en ommer? Så skriver jeg:

http://www.kandu.dk/

..og prøver lykken igen.

Når først man er 'på'? ...så er det bare med at holde fast i det aktive browser vindue ...ikke noget med nye faner eller 'noget'. Så kører det endda

Går det alligevel i udu? Så prøv browserens 'tilbage' knap.

Ikke altid det virker ...men bedre end ingenting!

Jeg tager dog altid en kopi af mine indlæg ..og gemmer midlertidigt lokalt via Notesblok (notepad.exe) i et Temp bibliotek på mit C: drev.

Så har jeg lidt at falde tilbage på ...en anden go' gang ...når 'skidtet' virker igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-16 00:52

Jeg gør faktisk meget = Molo. Forhen var det nok at skrive "kan", så fuldførte den selv adressen.
Når jeg får siden "kan ikke indlæses", sker det tit den runde pil i venstre hjørne, går igang i gen, og den indlæser siden rigtigt.

Også Noteblok bruger jeg rigtig meget, til det samme som Molo. Også som små "huskesedler".

Bl.a., hvis jeg falder over et musik nummer, avisartikel eller film. Alt muligt. Så lige kopiere linket ned der. Jeg har endda linke opdelt, i forskellige "kategorier".

Aviser, Biler, film, fly, kroer, madopskrifter, Militær, musik osv. osv.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-12-16 08:07

mit indtryk er at de skifter så halvdelen den ene måned kan komme ind uden problemer og så den anden halvdel næste måned , det må have noget med capasitet at gøre

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-16 10:43

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-12-16 11:32

Lige til information.

Jeg bruger Notepad++ til notater af flere grunde.
1. den kan har flere filer åben
2. hvis man vælger ny "Fil" og ikke gemmer hedder tappen "new 1", "new 2",.....
3. hvis disse new 1,2,3 ikke gemmes manuelt, vil notepad++ auto gemme dem, med andre ord, lukker man notepad++ med flere new taps, så vil disse automatisk blive åbent igen næste gang man starter notepad++, og med det indhold som var i dem da programmet blev lukket.

Derudover bruger jeg Firefox med "Lazarus: Form Recovery" tilføjelsen, da denne automatisk gemmer en Cache/Recover af de forms/tekst felter jeg udfylder (ikke Hash felter)

Når jeg ser kandu.dk igen igen ikke har modtaget mit indlæg, laver jeg bare et nyt, og højre klikker og vælger "Recover Text" at indsætte teksten igen, og trykker send.

Mange gange er det cookies som gør kandu går i selvsving, hvorfor skift mellem de 3 adresser nogle gange løser dette, eller man kan bare slette de cookies som vedr. kandu
EKS. via tilføjelsen "Remove Cookies for this site"