/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer strømforbrug.
Fra : Nul7
Vist : 247 gange
50 point
Dato : 07-12-16 12:46

Jeg har en canon pixma printer.

Jeg bruger at slukke for den efter brug, bl.a. for at spare strøm, når jeg så starter den igen står den og pumper forholdsvis
længe inden den kan finde på at printe.
Mit spørgsmål er,,, om det kan svare sig, at slukke den?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-16 18:57

Naaarh.....?? Min står altid standby, det tror jeg bedst kan betale sig (laserprinter)

Der må være et mærkat på printeren, der angiver hvad strømforbruget er, f.eks i standby.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-16 21:05

Sluk ikke printeren, den bruger mere strøm på at starte op igen, rense etc. end på stand by.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-16 00:11

Citat
Mit spørgsmål er,,, om det kan svare sig, at slukke den?

Kommer vel an på hvor tit du printer, mine printere bliver altid slukket.
Og så lang tid er den vel heller ikke om at gøre sig klar til print.
Citat
når jeg så starter den igen står den og pumper forholdsvis

Sikkert fordi den renser sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 19-12-16 14:52

Tak for svaret svendgiversen.