/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
"Det besynderligt spørgsmål":
Fra : boyelauritzen
Vist : 147 gange
50 point
Dato : 04-12-16 22:08

”Hvordan kan du med din store viden, være uden arbejde?” læser jeg som spørgsmålet:
”Hvordan kan du - med så mange æble - ikke byde mig på en pære?”.

Mit perspektiv er, at samfundet består af de borgere vi er, og så bør vi få det ”bedste mulige” ud af det, ved at sætte hold bedst muligt.

Eller sagt på en anden måde: Hvis Den lille Prins vil befale ”Sol stå op” er rigtige befalings tidspunkt kl. 8.25 i DK d. 5. dec. ?

Hvis det er muligt - mener jeg - idealet er at alle familier, bidrager lige så meget til Natur og Samfund som familien belaster Natur og Samfund.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-16 13:03

Citat
Hvis det er muligt - mener jeg - idealet er at alle familier, bidrager lige så meget til Natur og Samfund som familien belaster Natur og Samfund.

Der er altid nogle der har det bedre end andre, så tvivler på at du får en Kommunistisk Stat ud af lille Danmark