/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bedste tv-kanal-udbyder?
Fra : cristian2
Vist : 374 gange
40 point
Dato : 03-12-16 06:37

Min far er flyttet på plejehjem og jeg har sat et tv op til ham, og han skal nu have et TV-abonnement. Jeg kontaktede Yousee. De skal have kr. 479/md for den "mindste pakke" og derudover skal han betale kr. 206/md for medielicens.

Plejehjemmet er kun 3 år gammelt, og der er de klassiske stikdåser med runde antennestik på alle værelser. Alligevel påstår Yousee, at det kun er muligt at oprette en tv-forbindelse via telefonnettet (digitalt). Derfor kan han kun få en pakkeløsning inklusive WIFI, hvilket er overflødigt, da de i forvejen har gratis internet på afdelingen.

1. Kan Yousee have ret i, at forbindelsen kun kan oprettes digitalt?

2. Er der andre konkurrenter på markedet, man også kunne forhøre sig hos både mht. pris og teknisk løsning - eller har Yousee (TDC) monopol?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-16 09:11

Hvis der ellers betales almindelig licens, så sæt en stueantenne op,
en moderne stueantenne fylder ikke ret meget, og koster ca. 200kr,
og laver et virkelig godt billede.
Keld.......

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 03-12-16 09:41

Hvad bruger man lokal, har de måske lokal antenneforening.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-12-16 09:48

Har du prøvet at sætte TV'et til antennestikdåsen? Den må jo stdde der af en årsag. Og kablet fører vel ikke ud i ingenting.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 03-12-16 09:56

Forstanderen ville have nævnt "lokal antenneforening" da jeg spurgte til det (går jeg da ud fra).

Hvor mange og hvilke kanaler kan man se med stueantenne i Århus C?

Har prøvet at sætte stik mellem dåse og tv'et, men den kan ikke registrere signal, kommer der en tekst på skærmen om.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-12-16 10:03

Har du husket at stille TV'et til digitalt? Jeg har erfaret at mange begår den fejl at have den sat til analogt.

Med en stueantenne kan man modtage alle DR's kanaler, d.v.s. DR1, DR", DR3, DRK, DR Ultra, Ramasjang, og derudover evt. lokale kanaler fra Århus området.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-12-16 10:07

Hos Boxer kan du få et abonnemant hvor du mod betaling også vil kunne se masser af andre kanaler, bl.a. dem fra TV2 - stadig via stueantenne.

https://www.boxertv.dk/

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-12-16 12:33

Du kan prøve at kontakte følgende udbyder, og se hvad de har at tilbyde ud fra din far's behov. (Pris, valg af pakke... m.m.) Husk at tage forbehold for nye prisstigninger i det nye år. Nogle tv-paklker stiger meget mere end andre..

Stofa
https://produkter.stofa.dk/tv/tv-pakker
Viasat
https://www.viasat.dk/
Canal Digital
https://www.canaldigital.dk/
Boxer-TV
https://www.boxertv.dk/

Hvad angår din far, kan han ansøge om at få nedsat medielicens som Pensionist
http://www.pensionist.dk/licensneds%C3%A6ttelse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-12-16 14:02

vi har ca. 40 km. til boxer sender mast
signal går fint igennem med inden dørs antenne fra harald nyborg

erik

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-16 14:45

Der hvor jeg boede før havde jeg Stofa, bedre og billigere end you see,
men kan plejehjemmet ikke få en gruppe rabat løsning?

Hvis ikke, så er der her noget at tage fat på for den nye regering...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-12-16 15:38

til svendgiversen og andre
jeg kender ikke meget til you see
men hold jer langt fra stofa
jeg endte med at få flere tusind i erstatning fra dem
erik

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-12-16 15:49

Jeg går ud fra at din far er en ældre mand, så det er nok en god ide at der kun skal bruges een fjernbetjening. Med Boxer skal man kun bruge TV'ets egen fjernbetjening, og den eneste ekstrainstallation er en stueantenne som ikke skal indstilles. Med flere af de andre selskaber skal der bruges en ekstra fjernbetjening, noget som godt kan give anledning til forvirring.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-12-16 17:52

Hvis der er Antennestik på alle værelser, så kontakt dog administrationen på plejehjemmet, eller spørg nogle af de andre beboer, nogen af dem må da ha TV eller ?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 40 point
Dato : 03-12-16 18:41

cristian2

Nu skriver du ikke noget om hvilke tv-programmer det er, din far vil se.

Med en stueantenne vil din far kunne se programmerne fra DR uden at være tilknyttet en "udbyder"
Licensen kan kun nedsættes hvis din far har en tillægsprocent på 100

Citat
Du er berettiget til nedsat medielicens, hvis du er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne før 1. januar 2003 og har en personlig tillægsprocent på 100.

http://www.dr.dk/om-dr/licens/nedsat-medielicens

Hvis din far vil se andre programmer end det, der bliver vist fra DR, så melder jeg mig i koret af Boxer. Jeg bruger selv Boxer med en stueantenne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-16 15:25

>jeg kender ikke meget til you see, men hold jer langt fra stofa.

Der er nu gravet kabler ned her til stofa,
men ud fra den udtalelse er jeg kommet i tvivl.

Vi dummede os og bestilte nye film kanaler hos nu, you see, og også en ny trådløs box,
som ekstra adgang til min kones gamle TV.

Vi så ikke film kanalerne, via sat film, ikke noget for os,
og min kone vendte tilbage til sin gamle analog kanal.

Men der var intet problem med at afmelde via sat film,
og heller ikke at afbestille den nye box, så ros til you see.

Boxer kender jeg ikke, men det har min nabo, og han er ikke tilfreds?

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-12-16 11:43

Tak for svaret ans.