/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ønskes - Gratis program til oprydn på pc
Fra : ara
Vist : 334 gange
100 point
Dato : 26-11-16 16:15

Hej.

Vil gerne holde min pc optimeret.
Det er en stationær med win 10.

Har lige scannet pc'en med AVG PC TUBEUP og den fandt en masse den kunne rydde op i.
Men programmet koster ca 170 kr hvis den skal rydde op på pc'en.

Findes der et gratis program som er godt eller skal man betale for at få et optimal virkning?

Findes der ikke også et gratis program der kan scanne pc'en og finde manglende/forældede drivere ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-11-16 16:31

http://download.cnet.com/ccleaner/ er et flere søg på google

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-16 17:12

Her er mange gode tips, også gratis programmer. Skrevet ned efter personlige erfaringer:

http://vores-fritid.dk/tips-til-pc-en.html
http://vores-fritid.dk/PDF_filer/Tips%20til%20Pc'en.pdf

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-11-16 17:52

Der er det udmærkede program der hedder Ccleaner https://www.piriform.com/ccleaner/download

Endelig er der jo også Iobit serien som indbefatter flere gode gratis futures...

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarepro.php?AFF=40025&__c=1

Advanced Systemcare - Uninstaller - Diskfragmentering - Driver Booster - Malware Fighter...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-16 18:35

Findes der et gratis program som er godt eller skal man betale for at få et optimal virkning?
Optimal virkning........................ betalings udgave.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-11-16 18:58

Citat
Findes der et gratis program som er godt eller skal man betale for at få et optimal virkning?
Optimal virkning........................ betalings udgave.

Det er ikke god tone at stille spørgsmål i andres tråd, men de programmer jeg har omtalt fungerer aldeles fortrinligt i den gratis udgave...

Det kan så være svar til spørgeren også...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-11-16 00:42

Da nu betalingsprogrammer er bedst, hvor så ikke bruge dem ..............for under 50 øre om dagen.

AVG er det tidligere TuneUp Utilities som AVG købte, nok et af de bedste programmer som jeg har brugt i en del år.
Man kan tilbageføre de enkelte processer hvis der sker noget hvilket er en forenkling i forhold til en hel systemgendannelse, og også rydde bedre op i Start.

Men Ccleaner er heller ikke dårligt i den gratis version, dog har de på det seneste fravalgt funktioner som man kun får hvis man køber det, ingen kan leve af at forære tingene væk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-11-16 00:48

Driveroptimeringsprogrammer er junk, de finder en masse som overhovedet ingen forskel gør.

Og faktisk finder Windows 10 nye helt af sig selv uden at man gør noget, der kommer en prompt på skærmen med forslag om udskiftning, man skal så undgå betaversioner.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-16 07:23

Efter mange års erfaring med div. optimerings/rense/speedup programmer, så er min konklusion at Ccleaner fra Piriform er det absolut bedste program til opgaven.

Det er pålideligt, og sletter ikke noget der ikke skal slettes, og jeg har brugt både købe og gratisudgaven, og kan anbefale dem begge.
Jeg bruger nu kun den gratis, da jeg helt ærlig syntes den klarer det lige så godt som købeversionen, der også har ting som jeg ikke har brug for.
Så med den gratis version er du godt kørende, hvis du vel at mærke 'kører' den en gang imellem, f. ex én gang om ugen.

AVG TuneUp Utilities er et fint program, der dog bruger en del ressourcer når det kører konstant i baggrunden, og så indeholder det en masse funktioner som du allerede har 'indbygget' i din Windows

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-11-16 07:31

PS!

Der findes tonsvis af såkaldte driver optimeringsprogrammer, men hold dig fra dem, da de oftest laver flere ulykker end de er til gavn!!

Man skal IKKE rode med drivere, med mindre der er en specifik fejl på maskinen, og ikke engang der bruger man et driver optimeringsprogram!

De fleste hardwareproducenter opdaterer selv den hardware der sidder i din PC, f.ex Nvidia grafikkort mm., og hvis de ikke gør, så er det ikke nødvendigt!

Manglende, eller fejlramte drivere, finder du i Kontrolpanel --> Enhedshåndtering, hvor de vil have en gul trekant med et udråbstegn i, og du kan via fanebladet Driver, få Windows til at opdatere denne driver.

Så mit råd er at holde sig fra disse såkaldte driver vidunderprogrammer, der bare er spild af penge og tid, plus du risikerer at sidde med en 'død', eller fejlramt PC!

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 27-11-16 12:06

Tak for svaret dogvillestar.

Jeg henter programmet og undlader at hente et program til opdatering af diverse drivere.