/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Det danske pantsystem.
Fra : alan57
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 26-11-16 09:18

Frank Jensen borgermester i kbh.
Vil nu meget gerne have stoppet det pantsystem vi har idag så vi ikke kan få de penge tilbage de har lagt ud da man købte flasker og dåser, nu skal man kun have vare tilbage pengene ser man sku ikke noget til og butikkerne kan hugge de overskyende, Frank mener at vi kan få stoppet folk udefra så de ikke går rundt og tager dem og får penge for dem, dette kan man sku da godt få stoppet uden denne tåbelige ide, men hver gang de vil lave ting om går det ud over de danske samler, bravo Frank.
Jeg er ved at være rigtigt godt træt af de danske politikere som hele tiden vil være far og mor til det danske folk, tro mig vi behøver ikke flere forældre så skal det nok gå det hele.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-16 09:36

Sjovt nok har jeg lige skrevet dette til Politikens fejl og fakta, fordi "bingo-Frank" åbenbart tror, Svend Auken opfandt panten før Auken blev født!

Citat
At Frank Jensen er så forgabt i Svend Auken, og så ung, at han tror panten blev opfundet for ret nyligt, viser at historieløsheden har en lang historie!

Men, som det kan ses her

https://da.wikipedia.org/wiki/Flaskepant

blev flaskepanten indført i 1942, året før Svend Auken blev født:-D

Frank er et nittelod, ideen om at indføre et besværligt pantsystem for alle, bare for at få ram på nogle udenlandske flaskesamlere er til grin, og det ville sikkert betyde at færre flasker/dåser blev afleveret

Men sådan er Bingo-Frank "Keine Behändigkeit und keine Hexerei!"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-16 09:41

Enig, og det er jo kun småpenge.

Anderledes med grænsehandelen, hvor man bare udfylder en eksporterklæring,
og helt slipper for dåse pant.

De udenlandske dåser kan så selvfølgelig ikke sælges,
men det flyder med tomme dåser hernede i Sønderjylland.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-16 10:08

Citat
De udenlandske dåser kan så selvfølgelig ikke sælges,
men det flyder med tomme dåser hernede i Sønderjylland.

Men her samles alle de "pantfrie" dåser og bliver solgt i sverige til et godt formål.

Ps. Ja ham Frank, tænker sig vist ikke om. Der er måske nogle af Frank's rådgivere som driller ham.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-16 10:12

Citat
De udenlandske dåser kan så selvfølgelig ikke sælges,
men det flyder med tomme dåser hernede i Sønderjylland.

Ja, og det viser netop hvor fornuftig pantordningen er!

Man kan godt aflevere udenlandske dåser i pantautomaten, ingen penge, bare genbrug, men det er selvsagt nemmere bare at smide dem i naturen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-16 10:19

Vores ryger i containeren, højre side for dåser og glas, og genbruges formodentligt?

Endnu et eksempel på EU´s inkompetence...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-11-16 11:52

Førhen kunne man på festival lade egne børn samle flasker, idag bliver dåsen taget ud af hånden på en, inden man nærmest er begyndt at drikke af den.
Og hvorfor er det blevet uhørt ualmindeligt, at man selv tager sin flaske med tilbage, når man henter en ny.
Hvorfor tillade dette smid væk samfund. Du må ikke ryge, du må ikke tisse, så vanker der bøder.
Mon ikke vi hellere må få politiet til at kigge på, hvem der efterlader flasker og dåser, således at der kan udskrives en bøde!

Det er da vist opdragelse og værdinormer, der skal kigges på!

Jeg har snakket med en mand fra Senegal, der er i Danmark om sommeren i lidt over to måneder for at samle pant på festivaler. For de penge han samler, kan han brødføde sin familie i et helt år.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-02-festivalgaester-samler-pant-for-millioner-i-roskilde

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-16 12:14

Altså ikke kun småpenge på en festival, det lyder helt vanvittigt at man kan ernære en familie.

Mon ikke mange danske unge får for mange lommepenge, forhåbentlig ikke SU til dåser?

Problemet med vor grænsehandel er jo, at danske købmænd ikke vil håndtere tyske dåser,
og det forstår man jo godt, men man må da kunne aftale en fælles løsning.

Hvis eksportordningen med gratis dåser afskaffes,
går vi da bare over til at købe genbrugsflasker,
kun med lidt mere besvær med retur gods.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-16 13:03

Tåbeligt foreslag:

Hvis man dropper returpanten ..giver det ikke færre Øst-"EU"-ropæiske tilrejsende

..de tigger og stjæler jo bare i stedet! (Hvis det er derfor de er tilrejsende..?)

...men til gengæld opnår man: Flere 'fattige' pensionister & kontanthjælpsmodtagere.

Den krone man dropper på en 'pantordning' vil blot give mere 'skrald'
..og prisen for pansystemet ...vil blive lagt på salgsprisen.
Ergo dropper returpant?
Så vil øl/vand også koste en krone mere pr. flaske. (..med GARANTI !!! )
Hvilke 'problemer' skulle dette nytte/afhjælpe?

Nåeh... jo: Så har man 'noget' at sætte de arbejdsløse "NYTTE-job'ere" til at 'beskæftige' sig med.

I form af en 'samfundnyttig' tjeneste ..som ikke går ud over alle andre ansat på arbejdsmarkedet ..under overenskomstmæssige vilkår! (Hundelort eller flasker ...hvilken forskel gør det?)

SIGNAL/POPULISTISK/POLITIK ...som kun vil gavne i meningsmålinger.

På 'den lange bane' (BULLSHIDO) er der tale om en 'nul-løsning'

..IKKE til gavn for: Natur/Miljø i Danmark!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-16 13:40

Citat
Endnu et eksempel på EU´s inkompetence...

Øhh, betyder det du vil have mere EU-harmonisering?

Citat
Problemet med vor grænsehandel er jo, at danske købmænd ikke vil håndtere tyske dåser,
og det forstår man jo godt, men man må da kunne aftale en fælles løsning.

Du mener danske købmænd uden at få penge for det skal have ekstra besvær for at gøre det endnu nemmere for grænsehandlen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-16 14:20

Nej tværtimod, jeg mener vi skal have den samme dåse pant, nord og syd for grænsen,
og afskaffe eksport erklæringerne; det vil medvirke til at reducere grænsehandelen.

Jeg ser jævnligt biler/trailere, nogle helt fra Aalborg, hos Fleggaard,
overlæsset med 20-30 bakker øl, og hvor ender de mange dåser?

Hvordan det er med Sverige ved jeg ikke??

Da vi var på krydstogt fra Kiel til Norge, med told frit salg ombord, købte vi ikke noget,
det gjorde kun nordmændene, også dåse øl...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-16 14:45

Citat
Hvordan det er med Sverige ved jeg ikke??

Da vi var på krydstogt fra Kiel til Norge, med told frit salg ombord, købte vi ikke noget,
det gjorde kun nordmændene, også dåse øl...

Det er med Sverige som med Norge, øl, vin og spiritus er endnu dyrere end i Dk, så de køber lystigt ind på færgerne, selv om det nok havde været billigere at "proviantere" i Kiel.

Men Dk har også mange sære regler, fx afgiften på blanke medier, altså en CD/DVD der er tom. Der er vist ikke nogen, der køber dem i Dk, de kan bestilles i andre EU-lande, inkl. forsendelse langt billigere!

Så får statskassen hverken afgift eller moms af det, dumt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-16 16:10

Da daaaaa...Da daaaa.... ET stort mirakel har netop indfundet sig:
Citat
Frank er et nittelod, ideen om at indføre et besværligt pantsystem for alle, bare for at få ram på nogle udenlandske flaskesamlere er til grin, og det ville sikkert betyde at færre flasker/dåser blev afleveret [Sur]

Men sådan er Bingo-Frank "Keine Behändigkeit und keine Hexerei!"
For søren vangr. vi er fuldstændig enige. Du har skrevet hvad jeg ville skrive.

Ikke flere indlæg fra mig i denne tråd, jeg overlader trygt skriveriet til vagnr.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-16 16:47

Fuldstændig absurd tankegang, fra den gode Frank Jensen. Husker endnu hans ansigts udtryk, da han tabte formands valget til Helle Thorning-Schmidt. Men fik sig møvet ind på en fed job efterfølgende.

Den "stakkels" Rumæner, der skal fodre sine seks børn, ved hjælp af indsamlede dåser, har trods alt råd til cigaretter. Det ses tydeligt på billedet.

(Det ses også ved vore asylansøgere, mobil tlf. og cigaretter, er ingen mangelvare).

Ang. det fine pantsystem, vil jeg da godt prale lidt, af vor lokale skole:

http://nordjyske.dk/nyheder/nors-skole-er-daaserydderens-bedste-miljoeven/cddf7e17-30b2-4ba9-9471-f0140261c527/112/1513

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-11-16 17:10

Rumænerens cigaretter er medbragt fra Rumænien, de køber intet i Danmark!
De lever meget spartansk, proviant medbringes også hjemmefra.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-11-16 00:38

Citat
Jeg er ved at være rigtigt godt træt af de danske politikere som hele tiden vil være far og mor til det danske folk,

Jamen, det er da det, hele dette socialistiske/kommunistiske eksperiment går ud på. Staten skal og vil kontrollere dig fra vugge til grav.
Kontrakten går ud på, at du knokler din røv i laser, og afleverer fortjenesten til omfordeling.

Man skal selvfølgelig have så mange som muligt ud og trælle, så længe som muligt. Så kan de
overskydende gå derhjemme og krydre røv. Og som om der ikke var nok i den kategori, henter
man nogle fuldstændig håbløse indivier ind fra den tredje verden.
Det havde ikke meget med flaskepant, at gøre. Men jeg fik luft. For en tid.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-16 10:12

Godt skrevet Reset. Men pas på: "Big Brother is Watching You", i form af ans.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-16 15:24

Mosebaek -> Ans?
Hun har vist da vist ikke deltaget i denne tråd?
..men; nu hvor vi er dér? Så passer beskrivelsen af ans nok bedst hér:

http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/archivist.htm
..imen, intet galt i détte!
Jeg har selv en 'rem af huden' som:
http://www.flamewarriorsguide.com/warriorshtm/eaglescout.htm
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-16 15:31

Hvem er du? Mosebaek m.fl. ?
Tjek op på : http://www.flamewarriorsguide.com/
</MOLOKYLE>