/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Include Div ændre indhold #Forside #Info
Fra : rudik
Vist : 171 gange
55 point
Dato : 21-11-16 19:38

Hej Folkens.
Jeg er igang med en simpel hjemmeside for min løbeklub.
Jeg har lavet hjemmesider før hen, og kan huske en simpel funktion jeg brugte, men kan ikke huske hvordan eller hvad det hed. - Kan i lede mig på sporet.

Hvad er det funktionen hedder, der kan hente indhold ind i boksen "indhold" alt efter om jeg linker til #Forside #info eller #program. - Se evt. vedhæftede link. Jeg vil gerne indhente .html sider ind i "indhold". - Det er svært at efterspørge noget man ikke ved hvad er :P

<div>Forside - Info - Program </div>
-------------------------------------

<div>Indhold</div>

-------------------------------------

<div>Footer</div>

http://netkit.dk/lob/Index.html#home

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 22-11-16 07:28
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 23-11-16 13:51

har også postet sprøgsmålet her : http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013987
Måske lidt bedre formuleret :)

Eksperten logo
OPRET SPØRGSMÅL
ALLE KATEGORIER
OM EKSPERTEN
GUIDER
Rudi Engelst Kærgaard
Praktikant
Skift dit profilbillede Beskeder
EkspertenSpørgsmålProgrammeringPHPNavigation - Menu er konstant indhold skifter <div>
Rudi Engelst Kærgaard
Praktikant
Oprettet for 11 minutter siden
Navigation - Menu er konstant indhold skifter <div>
HejFolkens.
Jeg er igang med at lave en simpel hjemmeside.
Jeg husker før hen hvor jeg lavede sider, at man linkede til #Indhold, og så skiftede indholdet i Main DIV indhold, fordi den indlæste PHP siden Indhold.php.

Jeg husker det som en relativ simpel kommando, er der nogle her der kan hjælpe mig. - På sigt er ideen at den skal skifte når man navigere og at der evt. er en kort udtonings effekt på, men det er blot en tanke, i første omgang er det blot skiftet jeg skal have styr på, hvis der er nogle der har den på rygraden? :)

Skabelonen jeg har stablet sammen er indtil videre på følgende link:
http://netkit.dk/Simpelweb/test.html#Forside

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-16 18:50

Er det på klienten du vil have det til at ske, eller er det serverside?

Er det helt rå html sider, eller er der noget php/asp. bagved?

Hvis det er rå html sider, og det du eftersprøger er hvordan det gøres i javascript, så kig nærmere på jquery.
http://stackoverflow.com/questions/2939402/jquery-load-and-sub-pages