/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fabriksinstillinger
Fra : BonneTrut
Vist : 193 gange
300 point
Dato : 20-11-16 16:47

Hej!
Ja så er jeg her igen med store problemer, jeg er sgu`nok ved at blive for gammel, nå pyt.
mine problemer startede med kuk i system filerne, så jeg lavede en system reperationsdisk,
den ville min pc ikke bruge?, så oprettede jeg systemafbildnings diske, dem ville min pc heller
ikke bruge, så tænkte jeg at så kunne jeg jo bare lave den om til fabriksindstillinger, det har
jeg prøvet før (jeg har windows geninstalleringsdiske) og det har jeg aldrig haft problemer med, men denne gang er der gået kuk kuk i det.?
når min compaq cq 2000pc Deskop med windows 7 starter ser det godt nok rigtig ud, men når jeg søger på en webside så er der sort baggrund? jeg kan heller ikke opdatere min pc, mange af indstillingerne er blevet deaktiveret. jeg har prøvet en fejlfinding på aero uden resultat, så nu vil jeg spørge om ikke er en der kunne hjælpe mig. på forhånd tak.
mvh. bonnetrut

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-16 17:35

Du kunne eventuelt prøve at installere http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php og lade den scanne systemet - der findes også en Driveropdater i den serie...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-16 19:17

Når nu du får den op at køre...................så skulle du måske lave en total backup på en ekstern harddisk - men jeg venter med at fortælle hvordan du gør det, indtil din maskine kører igen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-16 23:19

Prøv F8 = gendan til?? noget med sidst pc virkede..

Men det kan være allerede har ? ødelagt for meget.
Kan du komme ind på PC så prøv kommandopromt og indtast CHKDSK/F/R if lad være med at afbryde, eller SFC SCANNOW:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=sfc+scan

Og endelig kan det være en defekt disk - men det kan chkdisk fortælle dig eller dette:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html