/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hankønnets overlegenhed ?
Fra : lgs
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 18-11-16 20:00

Her har vi så BEVISET på at pengesager, det er nu noget hankønnet har mest styr på

http://a.bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/94/948706/15489067-finansloven-prsenteres.jpg

eller hvad?

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-16 20:14

Det må være hankønnets ønsketænkning. Andet er ikke muligt, i rigtig mange hjem er det konen / fruen der holder styr på pengesagerne.
Sådan var det ihverfald i vores hjem, ellers var der gået alkohol i sagen, og så vil jeg sige, at det er meget ansterngende at skulle skynde sig at hæve lønnen og få betalt de faste udgifter, for resten forsvandt i tågerne.
Der er fra før automatisk betaling, for 30 år siden.
Så til i mænd, indrøm at det ikke kun er mænd der har styr på pengene, selv om billedet kunne antyde det. Griner.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-16 22:13

Hun-kønnet kan sidde på noget? som han-kønnet til tider har problemer med..
Mon ikke der kunne gå hen og blive en ´lov´ ud af det.

Politik opgav jeg engang ´sømands bossen´ ikke kunne brokke sig mere.
Selv den tykke plejehjælper assistent? med OMSORG for/til den enkelte? skiftede vist mening osv da hun kom i Folketinget.

Penge taler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-16 23:06

Hvad er budskabet, lgs ?
Endnu mere feminisme....?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 18-11-16 23:13

Citat
IHvad er budskabet, lgs ?
Endnu mere feminisme....?

..ihvertfald ikke et totalt ENTEN ELLER som her - det må kunne gøres bedre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-16 23:22

Citat
det må kunne gøres bedre.
Det statement "det må kunne gøres bedre." Kan ikke stå alene.
Hvad kan gøres bedre? Alle vinder jo!
At der så ikke er trunter med i Finansloven, burde vel ikke gøre Finansloven mindre god.??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 08:40

Med en kvinde i for'mand'sstolen kan det vist ikke være anderledes
Den tidligere statsminister og vicestatsminister var kvinder. Blev landet styret bedre af den grund?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-11-16 08:54

Citat
At der så ikke er trunter med i Finansloven

Karen Ellemann er ligeglad med børnefamilierne som er ramt af kontanthjælpsloftet.

Jeg tror at det er nogenlunde lige i befolkningen
Kvinderne har et købegen for meget, men mændene er ved at være godt med da de gerne vil betale dyrt for tidens modetøj og elektronik.
Min far afleverede det hele hjemme, men fik lommepenge, dog var det ham som håndskrev selvangiveren og kørte til kommunen på knallert for at betale skat..........det var før kildeskatten.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 19-11-16 09:47

Det må være hankønnets ønsketænkning. Andet er ikke muligt, i rigtig mange hjem er det konen / fruen der holder styr på pengesagerne.
Sådan var det ihverfald i vores hjem, ellers var der gået alkohol i sagen, og så vil jeg sige, at det er meget ansterngende at skulle skynde sig at hæve lønnen og få betalt de faste udgifter, for resten forsvandt i tågerne.
Der er fra før automatisk betaling, for 30 år siden.
Så til i mænd, indrøm at det ikke kun er mænd der har styr på pengene, selv om billedet kunne antyde det. Griner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-16 09:49

Beskæmmende at det ikke er kvinder med,
de varetager jo den daglige økonomi,
men bare vent til rød blok kommer til...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-16 09:54

Her hos os er det så absolut mig (manden) der bestemmer alt og styrer økonomien.

Altså hvis jeg får lov til det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-16 11:44

Det eneste betalingskort, jeg har rørt ved er benzin kortet. Vores dankort bruges kun af konen. Jeg kender ikke engang koden.

Til gengæld holder jeg nøje øje med "forbruget" på Netbank.

Det har dog ikke endnu ikke, givet mig anledning til at spærre kortet.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-11-16 12:01

Citat
at det er meget ansterngende at skulle skynde sig at hæve lønnen og få betalt de faste udgifter, for resten forsvandt i tågerne.

Eller før banken trak til gæld
Jeg er 63 og ungkarl, jeg har kvajet mig et par gange og også fået rykkere, men selv da ville jeg være på lang afstand af båtnakkerne i Luksusfælden
Jeg er gældfri og har stadig en pæn pension..........og ældrechecken må jeg vente et par år med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 12:38

LuffeA ->

Citat
Jeg er gældfri

VELKOMMEN i 'Klubben'

Forfærdeligt mange 'bedsteborgere' bakser nemlig med en enorm privat gæld ...og påstår samtidig:

Det er jo OS ..de 'arbejdende' :

..som holder samfundet kørende via Skatter osv.
..hvilke 'renter' og 'afskrivninger' de så efterfølgende trækker FRA på selvangivelsen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 12:48

Eyvind -> Du burde 'prøve' at leve som "single"!
Det giver nøjagtiig lige så meget 'input' ...som din seneste udmelding ...i denne tråd
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-16 19:15

Undskyld - jeg var ikke klar over, at det er en tråd for singler.
Måske har jeg også misforstået, hvad tråden handler om.
Så jeg tager lige en lur, i min kones beskyttende arme.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-11-16 22:08

Citat
Forfærdeligt mange 'bedsteborgere' bakser nemlig med en enorm privat gæld

Mange ældre er blevet fyret under krisen, de mister dagpenge og flere er blevet modregnet i opsparet pension, samtidig er de også ramt af stigende bidragsydelser på realkreditlån.

Det er mildt sagt noget svineri, mange har knoklet i 40 år og har ikke en chance for at få job, og de udslidte og syge kan næsten ikke få flexjob eller førtidspension, mange er også kommet under kontanthjælpsloftet.
Personer +55 bør IKKE udsættes for den offentlige hetz og konfiskering af deres surt opsparede pension, men politikerne er ligeglade og forhøjer pensionsalderen, de er jo fredet i klasse A.

I foråret havde regeringen planer om at sænke pensionen for personer født i 1952 og efter, det er tilsyneladende blevet stoppet.................måske har jeg noget af æren idet jeg sendte breve med meget skarp kritik til flere partier samt Ældresagen, der er jo store udgifter i landet som vi kunne have undgået, gæt selv hvilke.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 20-11-16 00:27

Citat
..ihvertfald ikke et totalt ENTEN ELLER som her - det må kunne gøres bedre.

Vi må da gå ud fra, at de forskellige partier har sendt de bedst egnede til forhandlingerne.
Ved ikke hvilken rolle Pape har i sit private forhold, men når jeg ser og hører ham, kan han godt gøre det ud for en kvinde.
Jeg elsker kvindekønnet, men afskyr de typer, som forsøger, at udrydde de biologiske forskelle, der er på de to køn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-16 13:16

Det viser sig nu; at 'nødvendighedens politik' var eet stort BLÅlys:

http://politiken.dk/debat/profiler/skovhus/ECE3476423/skovhus-kan-vi-fremover-stole-paa-oekonomerne/

Vi har en finansmister som efter et 'Kassegennemsyn' fandt at der mangelede 8 milliarder i statens budgetter ved sidste regeringsskifte: http://nyheder.tv2.dk/2015-08-24-hjort-efter-kasseeftersyn-mangler-otte-milliarder-kroner

..imidlertid var der årligt et OVERSKUD på omkring 50 Milliarder ..da man fik 'regnet' efter.

Hvorledes hænger det sammen at sådanne oplysninger (..sammen med LLR's fortielser af Skats' 'blødning' til Momsfuske blev fortiet over for folketinget? : https://www.information.dk/indland/2016/11/folketinget-kritiserer-loekke-lukkethed-skattesvindel )

..kan 'forties' over for den befolkning der blev ramt ef dagpenge nedskæringer (..sjovt nok blev kontingent til Fagforening og A-kasse IKKE halveret!), samt kontanthjælpsloft, de-facto bortfald af førtidspension mm.

Jeg har kun EET ord for dette: BANANREPUBLIK!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 20-11-16 20:11

Tak for svaret Klatterup.