/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystisk(e) opdateringer.
Fra : Mosebaek
Vist : 376 gange
200 point
Dato : 15-11-16 12:43

Bærbar Medion Notebook. Win7 Home Premium 64 bit.

Jeg får en mærkelig opdatering, hver gang pc`en slukkes.
Det er tilsyneladende den samme, hver gang. Mener ikke at have noget med Syd Sudan at gøre.
Heldigvis bliver den ikke installeret.......men hvordan får jeg det stoppet.....og slettet. De kan nemlig ikke slettes. Har stået på, i lang tid.

For at anskueliggøre det lidt, er her tre "billeder".

http://peecee.dk/upload/view/463231
http://peecee.dk/upload/view/463232
http://peecee.dk/upload/view/463233

Komputeren kører ellers rimeligt normal.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-11-16 13:12

Hvad fortæller fejlrapporten vedr. dette fænomen?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-11-16 13:22
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-11-16 13:25

KB2726535 Describes an update that adds South Sudan to the list of countries in Windows Server 2008, Windows 7, and Windows Server 2008 R2.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-16 13:40

Tak for vist interesse.
Citat
Hvad fortæller fejlrapporten vedr. dette fænomen?

Øhh....fejlrapport, er det denne, der står lige over listen med opdateringer:

"Fejlfind problemer med installation af opdateringer".

Hvis det er ovenstående der menes, vender jeg tilbage. Konen sidder nu ved bærbar. Jeg sidder ved min gamle XP. Så er lige forhindret.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-16 13:44

Gå til vindow udate og find den, højreklik på den og vælg skjul, så skulle den ikke drille mere!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-16 13:51

Find Windows update her
Kontrolpanel > System og Sikkerhed > Windows Update

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-16 16:19

Citat
Find Windows update her
Kontrolpanel > System og Sikkerhed > Windows Update

Har besøgt et hav af gange.

Citat
Gå til vindow udate og find den, højreklik på den og vælg skjul, så skulle den ikke drille mere!

De legale opdateringer, kan jeg sagtens slette, i Windows Update......men denne / disse, næh nej.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-16 16:58

Den skal ikke slettes, (installering er jo mislykket!) du skal fange den i opdaterings oversigten og "skjule" den, så bliver den sprunget over næste gang!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-16 18:17

Citat
Den skal ikke slettes, (installering er jo mislykket!) du skal fange den i opdaterings oversigten og "skjule" den, så bliver den sprunget over næste gang!

Ja, det er rigtigt. Synes jeg har prøvet alt, uden resultat. Men jeg må "på den" igen.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-16 20:49

Nu har jeg googlet en masse om "Skjul Update". Og det lyder jo vældig nemt: Skal blot højreklikke på opdateringen og .....problemet er bare, jeg ikke får muligheden.

Jeg får kun den lille boks med "Vis detaljer" og "Kopier oplysninger", ved højreklik.

Jeg slår nu Windows Update fra, og vil prøve at søge efter nye senere.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 15-11-16 22:27

Prøv at hente dette lille program, windows_update_mini_tool.zip
http://www85.zippyshare.com/v/tnE7juUw/file.html

Klik på Download Now (Orangen knap)

Pak ud og kør enten wumt_x64.exe(64bit) eller wumt_x86.exe(32bit)

Når det er startet så klikker du på de 2 pile der danner cirkel i venstre side, så søger det efter opdateringer.

Når de er fundet og du kan se den opdatering du ikke vil have, sætter du markering i boks ud for den.

Klik så på -+H for at skjule den.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-11-16 11:43

> Det vil jeg prøve Klaudi. Men det er sådan lidt en "fra-til" arbejdsgang jeg har. Når jeg er "ledig", sidder konen tit ved komputeren. Og når DEN er "ledig", er jeg måske i en "projekt" på min XP.
Så det skal lige koordineres.

Så tak for jeres svar.....og gerne flere.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-16 11:55

Tak for svaret Klaudi. Jeg har endnu ikke haft mulighed, for at afprøve dit tip. Men det vil ske snarest.
Tror det er et udmærket forslag.
Dog synes jeg ikke, at jeg kan tillade mig at lade tråden stå og vente.

Jeg har nemlig fået et nyt problem: Den er begyndt at rulle ned forneden på siden.
F.eks. hvis jeg klikker på en mappe i Stifinder, ruller den ned til den nederste mappe, uden jeg kan stoppe det. Meget mærkeligt.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-16 14:09

Velbekomme

Den med rulle ned i bunden er ikke helt nyt det gør min win 10 også, derfor bruger jeg anden "stifinder", en go' gratis en er Q-Dir http://www.softwareok.com/?seite=Freeware/Q-Dir