/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ugyldig email adresse
Fra : olarsen
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 13-11-16 06:46

Jeg har fået en email i min indbakke fra en ukendt afsender, den burde havne i min 'Uønsket mail' bakke, da den ikke findes i mine kontakter. Når jeg så har flyttet den over i 'uønsket mail' og herfra vil blokere den, kommer der en besked retur om at den ikke kan fjernes da det er en ugyldig mail adresse, den ser nu også meget mærkelig ud og er meget lang.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-16 09:35

Så "trækker" du den vel bare over i slettet post og deleter den der..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-16 10:01

Åbn den ikke med smid den væk.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-11-16 12:47

Da det ikke er en kommentar jeg har efterlyst, men en mulig forklaring på hvordan man kan få mails fra en ugyldig mail adresse, forsøger jeg at stille spørgsmålet igen!!

Jeg har fået en email i min indbakke fra en ukendt afsender, den burde havne i min 'Uønsket mail' bakke, da den ikke findes i mine kontakter. Når jeg så har flyttet den over i 'uønsket mail' og herfra vil blokere den, kommer der en besked retur om at den ikke kan fjernes da det er en ugyldig mail adresse, mailadressen ser meget mærkelig ud og er meget lang.

Jeg vil gerne have domænet blokeret. så jeg ikke risikere at få flere derfra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-16 12:58

Citat
den burde havne i min 'Uønsket mail'
Jeg vil gerne have domænet blokeret.

Du kan ikke blokkere noget der ikke findes.
Citat
den ikke kan fjernes da det er en ugyldig mail adresse, den ser nu også meget mærkelig ud og er meget lang.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-11-16 13:14

Stiller lige et simpelt spørgsmål mere, hvordan kan man sende en mail fra en ugyldig adresse?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 13-11-16 13:20
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-11-16 13:30

Kiggede lige på dit link 'mig-selv' ligner det jeg har fået

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-16 14:03

Citat
Stiller lige et simpelt spørgsmål mere, hvordan kan man sende en mail fra en ugyldig adresse?

Det er det der i daglig tale kaldes SPAM...
Den der finder en løsning på det problem bliver milliardær...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-11-16 14:19

Citat
Stiller lige et simpelt spørgsmål mere, hvordan kan man sende en mail fra en ugyldig adresse?

E-mailsystemet indeholder INGEN sikkerhed mod den slags. Jeg har personligt overrasket flere med at sende en mail med billgate@microsoft.com og andre kendte. Bortset fra at mailen var på dansk og at jeg selv fortalte at det var mig som sendte den kunne de på ingen måde se at at den ikke kom fra de pågældende personer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-16 21:15

Citat
Stiller lige et simpelt spørgsmål mere, hvordan kan man sende en mail fra en ugyldig adresse?

Det er ikke særlig svært med telnet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-11-16 23:31

Jeg brugte et PHP-script som jeg selv havde lavet i et passwordbeskyttet område på mit eget webhotel. Så vidt jeg ved så skal domænet eksistere, ellers er der ingen grænser.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 20-11-16 14:43

Tak for svaret mig-selv.
Præcist hvad jeg ønskede at vide