/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ikke nok hukommelse.
Fra : k_m_s
Vist : 355 gange
300 point
Dato : 12-11-16 13:23

Hej.

På min Samsung Galaxy xcover 3 sker det sædvanlige, den kommer op og siger der ikke er hukommelse nok.

Jeg har flyttet de apps der kan flyttes til sd-kortet, syntes ikke det er ret mange apps den tillader at flytte. Kameraet ligger også billeder på kortet.

Jeg flytter facebook og Messenger til kortet men de bliver automatisk rykket tilbage til telefonen.

Kan jeg gøre andet for at få mere ledig hukommelse?

God weekend.
Kim

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-11-16 13:25

Hvor meget har du i telefonen?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 12-11-16 13:26

Glemte at skrive at jeg også sletter unødvendige filer, men ved ikke om der findes en bedre app til det end at gøre det via tlf. indstillinger.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 12-11-16 13:28

Tlf. 8 Gb. Kort 64 Gb.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-11-16 13:30

Køb en ny telefon med mere grundhukommelse. 8GB er meget lidt.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 12-11-16 13:33

Ved godt det ikke fortæller ret meget men har ca. 20 - 25 apps installeret. Og jeg installere ikke hele tiden nye apps som jeg så sletter igen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-16 13:57

Hent Ccleaner på Play.

Min nye Android 6.0 fylder 12 gb med blot få downloadede apps.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-11-16 22:31

Har du rooted din mobilos ? - ellers er det meget begrænset hvad du kan få lov til at fjerne af programmer.

Jeg har en 512 mb LG telefon - og efter rooting fjernede jeg en masse crapware og fik masser af fri hukommelse - så nu kan jeg bruge den til at surfe med m.v.

http://android.stackexchange.com/questions/140017/root-samsung-galaxy-xcover-3

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 13-11-16 10:03

Det ser ud som om jeg sku prøve at rootte min tlf. Men det virker som en jungle at muligheder på at gøre det.

Kan en metode anbefales til en Samsung X- cover 3 med Android 6.0.1?

Ved godt at det er en rigtig god idé at tage backup men bliver telefonen nulstillet ved at rootte den?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-11-16 10:18

Yes, telefonen kan risikere at blive helt nulstillet. Jeg har dog ikke mistet noget på de 3 mobiler jeg har lavet det på.

Jeg plejer at bruge Kingo Root:
https://www.kingoapp.com/android-root.htm

Det hele kan laves på ca. 10 minutter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-16 09:08

Citat
Jeg plejer at bruge Kingo Root:
https://www.kingoapp.com/android-root.htm

Det hele kan laves på ca. 10 minutter.

Det samme her, og det tager mindre end 10 min.

Du kunne også prøve at slette opdateringer til dine Apps, har selv lige haft en fyldt tlf som fik ´nyt liv´ af den omgang - hos mig var det touchpad der havde installeret samtlige sprog der findes, og det blev til en del MB.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-16 09:17

Citat
Du kunne også prøve at slette opdateringer til dine Apps,

Jep, men trods at man kan fravælge opdateringer bliver den ved med at spørge når de kommer.
Det er vel prisen for at bruge Android, men de andre systemer er nok ikke bedre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-11-16 17:38

Citat
Jep, men trods at man kan fravælge opdateringer bliver den ved med at spørge når de kommer.

RIGTIGT, samt stopper/ deaktiverer man programmerne, er de tilbage til deres normale ved en genstart.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 15-11-16 10:01

Kingo root ser god ud. Vil du anbefale at jeg bruger min pc til det eller gør det hele på telefonen?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-11-16 10:47

Ja, du skal bruge din PC, og et USB kabel mellem PC og mobilen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-11-16 18:31

Nu fik jeg taget mod til mig og er gået i gang.

Jeg er næsten sikker men vil godt være helt sikker. Jeg er ved at enable USB debugging i min nye menu "Udviklingsindstillinger" efter jeg tappede build-nummer menuen nogle gange.

Kan USB Debugging være oversat til "USB-fejlsøgning", og så står der nedeunder "Fejlfindingstilstand starter, når USB er forbundet."

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-11-16 20:49

Jeg læse også debugging som USB fejlsøgning

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-11-16 08:37

Ok mange tak.
Håber jeg får tid i aften til at forsætte

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-11-16 12:04

Nu har jeg siden d. 23. fået en http 500 fejl når jeg er gået til

"https://www.kingoapp.com/android-root/download.htm"

Nu har jeg prøvet at skrive til dem. Jeg har prøvet at bruge deres Apk app, men den virkede ikke.

Nu må vi så se hvad der sker.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 28-11-16 21:49
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 01-12-16 15:15

Jeg får en http 500 fejl.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-12-16 16:19

Har fået den ned via et andet netværk, meget underligt.

Men det virker ikke. Har prøvet både fra pc'en og direkte på telefonen men den siger root failed.
Til gengæld har den nu fået installeret Superbattery, Kingo Link og Kingo ROOT på min telefon.

Tror snart ikke mere på det her.

Kim

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-12-16 16:23

Igen - køb en anden telefon med mere hukommelse i telefonen fra starten af

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-12-16 16:59

Kim, prøv så at slette alle mulige overflødeige apps - efter at du nu har fået mulighed for det.

Google hangout
Google people
Google...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-12-16 00:39

Thomas men jeg har jo ikke fået den rootet.