/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
F11 fuld skærm windows 10
Fra : Gambrinus
Vist : 306 gange
385 point
Dato : 11-11-16 16:47

I de gode gamle dage (Før syndfloden)
kunne man i Internet Explorer, stifinder o.a. ved at taste F11
få fuld skærm og F11 en gang til for at få den tilbage til normal skærm.
Jeg mener fuld skærm, hvor top-bjælken forsvandt.

Hvo’n gør jeg det i Windows 10 ?
Jes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-16 17:00

Taster F11, det virker både på IE og Chrome på min pc

Måske du skal holde FN tast ned samtidigt

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-11-16 17:03

F11 virker fint her.??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-16 17:17

Og bruger du Edge kan du ikke køre i fuld skærm som i gamle dage!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 385 point
Dato : 11-11-16 19:03

Start google chrome i stedet for..........................så virker det.

Du kan også bruge den gamle/nye medfølgende Internet Explorer 11
Og den ligger her i win 10 :

Klik på startvinduet og rul helt ned til windows tilbehør
højreklik på Internet Explorer og vælg en af to
Fastgør til start
Mere > Fastgør til proceslinje

Og så kan du lege med F11

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-16 08:22

Jeg bruger ikke EDGE, men IE11 (..meget sjældent). Til 'dagligt' kører jeg med Vivaldi browseren.

F11 virker som det 'plejer' ..tryk F11 for fuldskærm og F11 for at afslutte fuldskærmstilstand.

Virker også i alle andre programmer som f.eks. MediaPlayerClassic (MPC), men nogle programmer/værktøjer som; Acrobat Reader og Stifinder vil IKKE 'lege med' i fuldskærm med F11 tasten. Hvorfor? Aner det ikke?
..så jeg følger lige med.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-16 09:20

Win 10 ............................. stifinder (wintast+e)
Her udvider F11 også.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-16 08:05

Ikke hos mig Eyvind.

I stifinder f.eks. åbnes der bare et nyt vindue ...også med stifinder, når jeg trykker:

Windows-tast + e
Det kommer der ikke meget fuldskærm ud af
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-16 08:15

Hov.. jeg misforstod dig Eyvind. Selvfølgelig ÅBNER Windows-tast + e et nyt vindue med stifinder. Tasten maksimerer ikke stifinder. Af en eller anden grund virker F11 nu igen for mig i stifinder
Acrobat Reader DC ..vil dog stadig ikke 'makke ret'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-16 09:16

Regedit kørt fra 'kør' (Windows-tast + r) kan jeg heller ikke sætte i fuldskærmstilstand med F11.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-11-16 19:24

Surt show

Nå...men...
Min veninde blev himmel henrykt, da
jeg tryllede hendes savnede IE 11 frem.

Jes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-16 19:30

Aha - Gambrinus............................... så du praler med lånte fjer.
Nå men tillykke med det.