/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
TV2 fri - uden abonnement
Fra : ingelein
Vist : 251 gange
50 point
Dato : 07-11-16 20:18

Hej
Jeg har været i Fredensborg slotshave for nylig og vil gerne se udsendelsen på TV2 fri - men opdager at vi slet ikke kan se det program. Det er ikke i Stofas lille pakke.
Jeg ser næsten ikke TV - så kan jeg streame udsendelsen -eller noget andet?
Kommer i aften kl. 21.15
Ingelein

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-11-16 09:11

Ved ikke om det virker mere, men prøv
http://www.gratisonlinestreaming.dk/gratis-tv2-play/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-11-16 09:12

hov det var jo i går, beklager

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-11-16 09:20

er det denne, for så kan den ses uden abb.

http://play.tv2.dk/programmer/dokumentar/serier/de-kongelige-slotshaver/haver-der-er-en-dronning-vaerdig-89079/

De kongelige slotshaver (1)
Vær med, når vi tager til Fredensborg slot, hvor Dronningen indvier det genskabte barokanlæg, og hvor gartneren Stine, der står for blomsterudsmykningen, har en vigtig dag i vente. I Orangeriet forvandler gartneren Erik årets druehøst til kongelige vin, og i Gråsten Slotshave gør Elin og de andre gartnere bedet langs tennisbanen forårsklar med farverige løgblomster, akkurat som i Dronning Ingrids tid.
De kongelige slotshaver
Se med, når vi følger de dedikerede gartnere i fire danske slotshaver, som alle lever og ånder for deres arbejde.
Sendt på TV
30. marts 2015
Kanal
TV 2 FRI

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 09:41

Tak for svarene
Det er en ny serie, hvoraf den første blev sendt i går. Det lykkedes mig at se den på pc. Husker ikke lige hvordan, men der stod vist noget om at smugkigge den første udsendelse af en serie. Synes også at jeg stødte på nogle artikler om at tv fri skulle nedlægges?
Jeg ser ikke tv ret ofte, vi har kun den lille pakke, men er der ikke noget om at man selv kan bestemme pakkens indhold? Vi er medlem af en antenneforening under STOFAS vinger. Det må jeg lige have undersøgt.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-16 10:03

Dette lidt et side spor, men hvordan jeg ser det får du her.

Citat
Synes også at jeg stødte på nogle artikler om at tv fri skulle nedlægges?

Pas, jeg er hoppet helt af TV2, og håber Licenses snart forsvinder, så også DR/TV2 kun får penge af forbrugerne som gider se deres udbyd.
Eneste vej frem specielt med EU reglerne og streaming, lille Danmark kan jo ikke betale for leverance af materiale, til priser som giver alle i EU adgang til at se dette. Så vejen frem er login eller "nøgler"
Det er på bordet mulighed for Public Service Kanalerne lukkes/sælges, både DR og/eller TV2, men ved ikke noget om de enkelte under kanaller som "TV2 Fri", "DK K" osv., altså om disse bliver skåret væk.

DR, TDC(YouSee) og TV pakker holder Danmark tilbage.
Hvad jeg mener er DR ikke tvinges til at vågne op og levere det kunderne vil ha, for de får penge via licensen lige meget hvad !!!

TDC er skyld i vi har TV pakker, for de har fra starten kravet store rabatter fra leverandørerne, så de andre udbyder ikke kan tjene penge. Troede Boxer via deres Svenske aftaler kunne bryde "TDC Monopol" i Danmark, men det ser vi jo ikke er sket.

Citat
men er der ikke noget om at man selv kan bestemme pakkens indhold

Selv Boxer som siger de har frit valg har det jo ikke, da pr. kanal priserne er alt for høje, (igen mest grundet TDC, da de har aftaler om rabat i forhold til billigste pris).

Personligt håber jeg NetFlix fjerne deres landegrænser, for så bliver alle de andre udbyder nød til at vågne op, hvis de vil overleve

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-12-16 16:34

Tak for svaret JegErHer. Og godt nytår

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-16 09:09

Du er velkommen.

PS. vedr Stofa så har de købt Boxer DK, så måske de kan bryde TDC/YouSee's pris monopol, få lavet rigtigt frit tv-valg, og ikke som nu hvor man ikke spare meget ved fjern de kanaler man ikke ser. (som eks. via Boxer Flex8)
Citat
Boxer Flex8: 8 valgfrie tv-kanaler til en fast månedlig pris - der er penge at spare

Kampen om fremtidens tv-kunder spidser til med Stofa-ejers køb af Boxer: Her er fremtiden for Stofa og Yousee
http://computerworld.dk/art/238832