/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Scanning
Fra : omahexen
Vist : 279 gange
200 point
Dato : 07-11-16 19:35

Ang Epson SX 230.Hvis jeg vil skanne et dokument fra printeren til PC,en viser den i displayet på skanneren "kommunitionsproblemer,tjek forbindelsen".Jeg kan godt udskrive fra PC,en.Hvor ligger fejlen ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-16 23:22

Citat
jeg vil skanne et dokument fra printeren til PC,en viser den i displayet på skanneren "kommunitionsproblemer,tjek forbindelsen"

Har du et program der kan læse det du vil udskriver = det plejer at komme frem? når du vælger UDSKRIV = vælg program ? kunne være:
https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
Og du har vel softwaren til printeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-16 01:27

Scanning lykkes bedst når du beder computeren hente billedet, du har sikkert et program som kan hente fra scanneren, dit Office program kan og næsten alle billedprogrammer, de fleste scannere leveres med software til at scanne med mere.
Har ikke et brugbar program så burde du kunne scanne ved at gå til Kontrolpanel > Hardware og lyd > Vis enheder og printere, der kan du finde din scanner og højreklikke på vælg Start scanning

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-11-16 08:48

o.v.n. Det har jeg prøvet.Det er en tekst,og ikke et billede jeg skal have overført,men det gør vel ingen forskel.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-11-16 09:25

Udskiv kraver kun en printer driver
Scanning kraver Printerens Software pakke er installeret og Scanner driver, prøv evt. at geninstallere disse

http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=en-GB&data=0ccCGROWIYPhUcmwK7tpjQgDGZFErF4nPwCCI1p16ToU003D&tc=6

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-16 10:55

Scanneren tager et billede af dokumentet, derfor skrev jeg om billede hvis du vil redigere i teksten på det dokument som er scannet kræves OCR software, de scannere jeg har set kan gemme dokumenter i PDF og med OCR gemme i et tekstprogram.
Men første betingelse er at du har software til din printer, den standard driver som Windows installerer er ikke altid nok

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-11-16 19:23

Jeg har nu prøvet ovenstående,men intet hjælper.Hvis jeg prøver at scanne,kommer meddelsen"pcouffin device"mangler,hvad er det ?.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-11-16 09:01

Lyder som om du mangler at installere en driver fra listen, eller har blandet 32 & 64 driver sammen (altså installeret 32 bit driver på din 64 bit windows).

Fjern alt fra Epson under programmer, Genstart maskinen,
Sæt din Epson CD/DVD i maskinen, og la den installere, derefter opdatere du ved at hente de drivers/opdateringer som passer til din windows version, fra http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=en-GB&data=0ccCGROWIYPhUcmwK7tpjQgDGZFErF4nPwCCI1p16ToU003D&tc=6

Genstart maskinen

Test 1 skal være du via PC'en kan vælge at Scanne.
Test 2 kan så være du via Scanner kan send scan til PC.

Hvilken windows version du har finder du via WIN+Break, eller Kontrol Panel - Små ikoner- System

Hvis dette ikke virker må du følge Epsons lange vejledning
"How to fully uninstall a All-In-One from Windows 10", samme procedure for Windows 7 & 8, dog ser det noget andre ledes ud.
https://www.epson.dk/products/printers/inkjet-printers/consumer/epson-stylus-sx230#downloads

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-11-16 08:57

Da jeg ikke har en Epson DVD,vil jeg gerne vide,om jeg alligevel kan slette Epson under programmer,og så på ny kan installere den fra nettet.Jeg bruger Win.7,og 32 bits.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 12-11-16 12:48

Det bliver du nød til at spørge Epson Support om, da jeg ikke har denne printer, og deres software pakke til download hedder "Epson Software updater", så det kan være DVD'en kraves eller at noget af software ikke kan downloades.

Men da din windows er 32bit så kan du ikke ha blandet 64/32 installeret, så må det være noget som gået i stykker eller som du ikke har installeret.

Har du installeret deres Product Setup software ?
ftp://download.epson-europe.com/pub/download/3732/epson373212eu.EXE
Citat
Once downloaded and installed this software will periodically check to make sure that you are using the latest firmware and software for your Epson product. If updates are available the Epson Download Navigator will guide you through downloading and installing these updates.
Version: 1.0
Release Date: 07-Nov-2011
File Format: EXE
File Size: 4.69 MBs

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 12-11-16 20:05

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-11-16 21:46

håber problemet blev løst.