/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Oras vandhane
Fra : bv32
Vist : 532 gange
45 point
Dato : 05-11-16 20:17

Jeg har installeret en Oras kontaktfri vandhane herhjemme, men da jeg er alt for stærk ødelagde jeg lige en af de medfølgende kontraventiler. Jeg skal så have en ny kontraventil med snavsfilter. På nettet har jeg fundet dem til Kr 200 - det er sådan nogle ventiler hvor vandet kun kan løbe den ene vej. Skal jeg købe sådan et oras-sæt eller kan jeg få en billigere version?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-11-16 22:50

Prøv at google billig vvs. Du risikerer så bare at skulle betale en halv bondegård i porto, hvis de sender med postsverige, og måske skal du købe ekstra fittings, hvis det nyindkøbte ikke passer i gevind med mere.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 45 point
Dato : 05-11-16 23:30
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-16 11:52

Alt for stærk...........

Du er forhåbentlig ikke flymekaniker , samtlige skruer og møtrikker har deres eget spændingsmoment

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 06-11-16 14:14

Næ, jeg er raketfysiker.......(just kidding )

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 06-11-16 14:15

Tak for svaret pallebhansen.