/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæk
Fra : mig-selv
Vist : 277 gange
50 point
Dato : 01-11-16 21:39

Har et sæt dæk uden > pil på køreretning???

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 01-11-16 22:17

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-11-16 22:30

Du skal sette DOT mærket ud når det ikke er køreretningspil på dækket.
alimak

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 02-11-16 05:11

Tjek, om der evt. står *this side out*

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-16 09:48

Det er normalt på fx vinterdæk eller asymetriske dæk, at de skal vende bestemt i forhold til kørselsretningen, men med alm. dæk, hvor der IKKE er forskel i mønstret, har det ingen betydning, blot skal de ikke skifte side ved fx krydsskiftning, som man gjorde i "gamle dage", da man dermed kan ændre i stålindlæget i dæksiderne, og dermed svække dækket.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 14:52

Hvis mønstret ikke er symmetrisk, men delvis v formet, skal spidsen på v´et vende fremad,
ligesom på traktor dæk, hvor mudder eller sne glider ud til siderne. Ellers kokser det til.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-16 03:01

Tak for svaret alka.
Det er asymmetrisk dæk, troede bare at de også skulle / burde have en rotations pil.