/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Underlag under flydende gulv
Fra : o.v.n.
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 28-10-16 13:30

Hej jeg har købt et restparti gulv som skal lægges i køkkenet, jeg købte på nettet og har ikke spurgt firmaet der står kun på deres hjemmeside at brædderne klikkes sammen, det er et gulv med kork nederst og et mellemlag før 4 mm egeplank øverst.
Skal der altid et lag plastik mellem beton og gulvet som dampspærre?
Det er Leca beton med et pudslag som gulvet skal lægges på

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-16 13:49

Hvis du har kælder under skal der ikke plastic under, men hvis det er terrændæk skal der plastic under

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-16 18:18

For nogle år siden, lagde jeg Laminat gulv i min søns lejlighed. 1. sal, med garager nedenunder. Under betondækket (garager), er der isoleret med Rockwool.

Jeg lagde plastik overalt, samt Thermoplader. (Ikke at forveksle med tagplader).
Det er nogle grønne måtter. Lavet af en slags fiber. De er meget støjdæmpende. og gør gulvet lidt "blødere" at gå på. Og de "luner" sikkert også.

Jeg ved ikke hvor meget dette korklag, du nævner absorberer lyd og virker komfort mæssig. Men jeg kan klart anbefale de grønne. Du kan se dem her, ved at rulle helt ned:

http://www.ditgulv.dk/laminatgulv-billigt-laminatgulv/Underlag-til-tr%C3%A6gulve-hurtig-levering-af-underlag

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 28-10-16 19:35

Mosebaek har ret i,at de grønne isoleringsplader er en god ide.Vi har et mindre rum i huset,som ikke var isoleret,og dermed temmelig fodkoldt,men før jeg lagde laminat lagde jeg de grønne plader,og det har hjulpet meget,pllus at det tager meget af lyden når man går på det.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-16 00:08

Tak for svaret trimare46. jeg skal i byggemarkedet og købe dampspærre, desværre er der ikke plads til de grønne plader, så bliver gulvet højere end dørtrinnet ellers et godt forslag