/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wi-fi repeater tilsluttet-ingen internet
Fra : ingelein
Vist : 932 gange
50 point
Dato : 27-10-16 10:10

Hej
Min repeater og router har begge en WPS knap og jeg har forsøgt at parre dem som beskrevet i vejledningen til min MAGINON 750 AC . Forstærkerens knap er sat til AP/Repeater. Strømmen er sluttet til. På mit netværk kan jeg se at både min router (tilsluttet til pc med kabel) og jeg kan også se min Wifi repeater, dog ikke som tilsluttet, medmindre jeg vælger den.
Wifiens grønne streger er i max, men med en gul advarselstrekant. Jeg har været i delingscenter og har sat både min router og Wifien til symbolet med huser.
Pc med win 7
Skal wifien overhoveder have internetadgang? Spørgsmålet opstår, fordi repeateren også kan opsættes som router. Det er jo ikke det jeg vil, men kun forstærke/spejle signalet.
Hvad går der galt?
Jeg har været inde og resætte både min router og wifien.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-10-16 14:03

Ja denne øvelse er heller ikke nem. Du skal have wifi internet forbindelse til din wifi repeater først.
her efter skal du kunne se din wifi repeater og så forbinde til denne. Det bør kunne lade sig gøre at trykke på WPS knappen og så godkende med den kode du har fået til dette. Mener at huske du skal starte med en resat wifirepeater som du så her forbindelse til fra din PC.
held med det hilsen Steen. Erritsø

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 14:42

Tak for svaret. Ja, jeg har lige set en tys You Tube film om hvordan man gør. filmrn er 21 minutter lang, og manden gør i lange 14 minutter alting lige så forkert, som jeg åbenbart hsr gjort. I starten tænkte jeg: " hvorfor filen har han ikke slettet alt det der gik galt? Senere kunee jeg så indse, at det kunne man også lære noget af.
Jeg har stadigvæk tilgode at få skidtet til at.virke.
Nu starter jeg bare øvelsen forfra . Hm....... der står at det er nemt, men det må være fpr viderekomne
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 14:45

Det er denne video jeg har set, hvor der først sker noget omkring minut 14. Selvom jeg er født i Flensborg og kan tysk, er der alligevel tekniske ord, som jeg har det bedre med på engelsk eller dansk. Jeg målige kigge videoehttps://m.youtube.com/watch?v=XJrar3jw_DMn igen.

Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 17:48

Så lykkedes det -
ALDI har i denne uge en WiFi forstærker på tilbud til 199 kr. (fra 26. 10.2016).
MAGINON WLR-755 AC. Samme sælges worldwide og også med andre navne.
Mine problemer med installationen skyldes ren og skær uvidenhed og selvom der er en udførlig brugsanvisning med, som henviser til både brugen som router og Accesspoint, klumrede jeg gevaldigt i det, fordi jeg ikke vidste at det ikke var nok med at den meldte tilsluttet.

Jeg fulgte så brugsanvisningen på side 35 ”KLARGØRING SOM WIFI FORSTÆRKER”

Punkterne 1,2 og 3 var nemme at forstå og handler om indstilling af nogle knapper på Wi-Fi en. Det var værre med punkt 4
. via radio: hvis din computer har en WiFi forbindelse.

Det har min computer, men jeg bruger kabel, så det var nok via det medleverede netværkskabel til PC jeg skulle have etableret forbindelsen og ikke via radio, som vi i DK kalder netværksforbindelsen og ikke radio. Men jeg fandt da ud af at det var netværksforbindelsen.

Til punkt 5 skal man så have sine data vedr. routeren parat. Her skal man indtaste 192.168.10.1.

Herefter åbnes der et grønt vindue, hvor man skal taste brugernavn og password. Hm……. Nå ja, der står jo højt og tydeligt: at det ved levering og re-initialisering er ” admin” for både brugernavn og password!!!
Herefter åbner der sig en side, hvor man i det delte felt øverst til venstre vælger ”Repeater”

8. Nu søges efter tilgængelige netværk og det ønskede vælges ”tilføj”

9. Nu indtastes netværksnøglen. (Password for at komme på nettet). Andre parametre røres ikke. Navnet på netværket SSID og netværksnøglen er de
samme som til routeren.

Efter klargøringen er WiFi forstærkeren ikke længere på computeren via http://192.168.10.1 fordi den nu er integreret i routerens netværk.

Herefter fortæller brugsanvisningen hvad man skal gøre, hvis computeren ikke automatisk forbindes med Wi-Fi forstærkeren. Det kom jeg ikke ind på, fordi det lykkedes.

Men jeg var ikke klar over at mandens pc, langt borte i huset skulle kobles på
Wi-Fi en, som nu har fået et andet navn og ikke længere hedder Home Box et eller andet. I stedet for 2-3 streger, har manden nu 5 streger i netværket.

Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-10-16 17:56

Hver enhed hedder noget forskelligt, ellers er det jo ikke til at se, hvilken enhed man logger på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-16 19:09

Ja, men da man får oplyst at Wifien nu er integreret i routeren, burde det jo være routerens navn. Jeg har forstået det sådan at wifien forstærker routerens signal - eller spejler signalet mere teknisk udtrykt. Derfor forstår jeg ikke repeater på samme måde som accesspoint. Så kunne jeg forstå at det var den man skulle have forbindelse til. Men ok, jeg behøver jo ikke at forstå det, bare det virker
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-16 19:13

Da du "var inde i" repeateren, kunne du sikkert også have givet den et andet navn, men det er nu "klogest" hvis de har forskellige navne , for så er du sikker på, hvilken en, det er du "ser".

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-10-16 17:08

købte lige en i Aldi. men jeg vil nu helst bruge den gammeldags metode. det virker fint. hilsen Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-10-16 17:51

Ups - og hvad er så den gammeldags metode?
Ingelein

Ps. jeg var grådig og købte to, måske skal jeg have installeret 1 stk. mere, så jeg kan få internet længere oppe i haven end bare på terassen, hvor det virker fint. .... 12 meter fra router. Den PC ,der ikke havde så godt signal, er placeret 20 meter fra routeren. Nu har jeg sat repeateren midtvejs.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:37

Tak for svaret Bille1948.